Vaikka haalarit on nykyään lähinnä tarhalasten vaate, niin oikeastihan se olisi erityisen kätevä koululaisilla, koska
menevät monta kertaa päivässä sisään ja ulos, niin haalari olisi nopea ja helppo riisua ja pukea. Ja ei tarvitsisi miettiä ulko- tai toppahousujen pukemisia, kun housuosa menee automaattisesti jalkaan. Alla voisi olla mukavat sisävaatteet.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Minulla taisi olla 80-luvulla 12-vuotiaana haalari.
Kävin ala-astetta 80/90-luvun vaihteessa ja meillä oli koko ala-asteen ajan haalarit myös koulussa. Oli hyvät. Ehkä tulee vielä joskus muotiin. Tulihan ne typerät collegehaalaritkin.
Meillä ekaluokkalaisella on 2 välituntia päivässä, joten ei ne jatkuvasti edestakaisin ravaa.
Meillä 10v/4lk käyttänyt mielellään toppahaalareita ja ostettiin vielä nyt uudet. Mutta kouluun ei halua laittaa enkä tietysti pakotakaan, mutta harmi sinänsä, koska toimisi kivasti sielläkin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 10v/4lk käyttänyt mielellään toppahaalareita ja ostettiin vielä nyt uudet. Mutta kouluun ei halua laittaa enkä tietysti pakotakaan, mutta harmi sinänsä, koska toimisi kivasti sielläkin.
Johtuukohan se ruumiinkrakenteesta vai mistä, kun toiset lapset tykkää pitää ja toiset haluaa jo heti pienenä eroon haalarista?
Itse jouduin käyttämään kutoselle ja olin koulun ainoa. Älä tee sitä lapsellesi!
Vierailija kirjoitti:
Itse jouduin käyttämään kutoselle ja olin koulun ainoa. Älä tee sitä lapsellesi!
Miksi jouduit? Eikö sinun mielipidettä ollenkaan huomioitu?
Takissa ja housuissa on se hyvä, että ne sopii helpommin eri mallisille vartaloille ja niitä voi käyttää myös erikseen eri vaatteiden kanssa, aina ei niitä ulkohousuja tarvi, mutta toisaalta vaikka kaupassa tai urheillessa voi olla mukava riisua/avata takki. Takki myös saattaa mennä useammankin talven, koska sitä pystyy käyttämään vähän reiluna ja naftina. Haalarissa tulee ongelma niska-haaramitan kanssa, jos sitä on liikaa on puku ihan säkki ja hankala liikkua, mutta jos liian vähän niin sitten ei pysty kyykkimään mukavasti. Sinällään haalari olisi näppärä koululaiselle, mutta takki ja housut tulee jopa halvemmaksi jos ei halua monia ulkovaatteita ostaa.
Minun viidesluokkalainen tyttöni haluaa käyttää vielä haalaria, koska se on nopea pukea ja lämmin. Huono puoli siinä on, että sitä voi käyttää vain kunnon pakkasilla, muuten on liian kuuma. Menee myös vain yhden talven.
Minulla taisi olla 80-luvulla 12-vuotiaana haalari.