Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käynti gynekologille Seinäjoella?

Vierailija
08.01.2015 |

Pitäisi selvittää onko endometrioosia, enkä ole ollut ennen gynellä kertaakaan. Ehkäisyneuvolassa oon käynyt, mutta ei kai siellä mitään gynekäyntejä ole? Terveystaloltako varaan ajan?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/18 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas.. Pelottaa ihan hirveästi että tyyliin molemmissa munasarjoissa kysta tms. Soitin sinne perhesuunnitteluneuvolaan kyllä, mutta aika on vasta 18.2! En pysty odottamaan niin kauaa :( kuinka kallis on se lääkäritalo??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upp!!

Vierailija
4/18 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai tuo nyt mikään päivystysasia ole. Pari viikkoa on ihan ok aika odottaa. Munasarjakystat tai endometrioosi ei ole kumpikaan mikään päivystyksellinen eikä edes kiireellinen asia. Jos tulee äkillinen voimakas alavatsakipu, joka ei muutamassa tunnissa mene ohi, on kuumetta, reilua vuotoa tms. sitten on päivystysasia ja silloin mennään Seinäjoella Y-talon päivystykseen, ei yksityiselle tai e-neuvolaan. Pitää selvitellä umppariasiat, munasarjakiertymät, tulehdukset ja mahd. muut kivun syyt. Jos taas on jotain epämääräistä jomottelua tai tuikkimista, joka vähän vaihtelee kiertovaiheen mukaan tms., sitten tuo parin viikon kuluttua oleva aika on ihan ok. Privaattigynen tutkimus ultraäänineen on siinä satkun luokkaa. Jos tulee labroja, papaa tms. sitten vielä enemmän.

t. lääkäri

Vierailija
5/18 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:53"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:54"]Tk:ssa pystytään perusselvittelyt endometrioosin suhteen tekemään. Endometrioosinhan diagnoosiin ei uä:tä aina tarvita, vain kookkaat endomuutokset munasarjoissa näkyy uä:llä. Sitten jos tk:ssa nähdään tarvetta, tehdään lähete julkisen puolen gynekologille. [/quote] Eli pitäiskö mun kuitenkin soittaa tk:seen? :D no, ehkä mä soitan sinne e-neuvolaan ja kyselen sieltä -ap

[/quote]Ei ehkäisyneuvola ole endometrioosin selvittelyä varten, se on ehkäisyasioita varten. Varaa aika lääkärille terveyskeskukseen. 

Vierailija
6/18 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sulle ^ :) no kai mä vaan odotan sinne parin viikon päähän, mutta voi olla että on menkat sillon. Sitten täytyy siirtää taas (sitä kerran jo siirrettiin) -ap

Vierailija
7/18 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:39"]Kiitos sulle ^ :) no kai mä vaan odotan sinne parin viikon päähän, mutta voi olla että on menkat sillon. Sitten täytyy siirtää taas (sitä kerran jo siirrettiin) -ap
[/quote]
Tarkoitin nroa 15!

Vierailija
8/18 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 22:53"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:54"]Tk:ssa pystytään perusselvittelyt endometrioosin suhteen tekemään. Endometrioosinhan diagnoosiin ei uä:tä aina tarvita, vain kookkaat endomuutokset munasarjoissa näkyy uä:llä. Sitten jos tk:ssa nähdään tarvetta, tehdään lähete julkisen puolen gynekologille. [/quote] Eli pitäiskö mun kuitenkin soittaa tk:seen? :D no, ehkä mä soitan sinne e-neuvolaan ja kyselen sieltä -ap

[/quote]Ei ehkäisyneuvola ole endometrioosin selvittelyä varten, se on ehkäisyasioita varten. Varaa aika lääkärille terveyskeskukseen. 
[/quote]
Kyllä ne sano ultraavansa siellä ja pääsen gynekologin vastaanotolle. Selitin koko tilanteen. -ap

Vierailija
9/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäritalolta löytyy ainakin hyviä gynekologeja.  Itse kävin just. Tekevät normaalin sisätutkimuksen lisäksi tarvittessa/haluttessa ultraäänitutkimuksen, jossa tutkitaan kohtu, munasarjat ja virtsarakko ja minulta otettiin myös näyte, kun epäiltiin hiivatulehusta ja tutki näytteen saman tien.

Vierailija
10/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:31"]Lääkäritalolta löytyy ainakin hyviä gynekologeja.  Itse kävin just. Tekevät normaalin sisätutkimuksen lisäksi tarvittessa/haluttessa ultraäänitutkimuksen, jossa tutkitaan kohtu, munasarjat ja virtsarakko ja minulta otettiin myös näyte, kun epäiltiin hiivatulehusta ja tutki näytteen saman tien.
[/quote]
Ok. Paljonkohan maksaa? Oon välivuotta viettävä ja 19 -vuotias, jolla ei ole rahaa paljoa tuhlattavaksi :/ -ap

Vierailija
11/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
12/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne perhesuunnitteluneuvolaan vaan, turhaa maksaa yksityiselle.

Vierailija
13/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:44"]Soita sinne perhesuunnitteluneuvolaan vaan, turhaa maksaa yksityiselle.
[/quote]
Ok :-) -ap

Vierailija
14/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:31"]Lääkäritalolta löytyy ainakin hyviä gynekologeja.  Itse kävin just. Tekevät normaalin sisätutkimuksen lisäksi tarvittessa/haluttessa ultraäänitutkimuksen, jossa tutkitaan kohtu, munasarjat ja virtsarakko ja minulta otettiin myös näyte, kun epäiltiin hiivatulehusta ja tutki näytteen saman tien. [/quote] Ok. Paljonkohan maksaa? Oon välivuotta viettävä ja 19 -vuotias, jolla ei ole rahaa paljoa tuhlattavaksi :/ -ap

Voi, tietäisin halvan ja hyvän. Minulla maksoi tuo tutkimus n.33e. Kelakortti ehdottomasti mukaan, siinä kassalla vähennetään se saman tien eli ilman kelakorvausta tuo olisi ollut n.50e.

En tiedä, voinko tässä nimiä mainita. Vanhempi, jo eläkkeellä oleva naisgyne on kyseessä. Sano aikaa varattessa, että joku tuttu suositteli jotain vanhempaa naisgyneä, muttet muista nimeä ja olisi edullinen. Tietävät kyllä ajanvaruksessa, kuka kyseessä. Kerro, ettei paljon tuloja.

Olen käynyt muutama vuosi sitten samassa paikassa eräällä toisellakin gynellä, hyvä oli hänkin, mutta hinta 100e.

Vierailija
15/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timi K. ei ole gynekologi, mutta voi vilkaista =)))

Vierailija
16/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:44"]

Soita sinne perhesuunnitteluneuvolaan vaan, turhaa maksaa yksityiselle.

Tuolla ei vaan välttämättä ultrata tms. Itselläni vasta ekan kerran käydessäni yksityisellä gynellä, ultrattiin ja oikeasti löytyi asiantuntemusta.

Vierailija
17/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk:ssa pystytään perusselvittelyt endometrioosin suhteen tekemään. Endometrioosinhan diagnoosiin ei uä:tä aina tarvita, vain kookkaat endomuutokset munasarjoissa näkyy uä:llä. Sitten jos tk:ssa nähdään tarvetta, tehdään lähete julkisen puolen gynekologille.

Vierailija
18/18 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 21:54"]Tk:ssa pystytään perusselvittelyt endometrioosin suhteen tekemään. Endometrioosinhan diagnoosiin ei uä:tä aina tarvita, vain kookkaat endomuutokset munasarjoissa näkyy uä:llä. Sitten jos tk:ssa nähdään tarvetta, tehdään lähete julkisen puolen gynekologille.
[/quote]
Eli pitäiskö mun kuitenkin soittaa tk:seen? :D no, ehkä mä soitan sinne e-neuvolaan ja kyselen sieltä -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi