Haluaisin lahjoittaa kannettavan tietokoneen vähävaraisen perheen nuorelle
Mutta mistä löytää oikeasti tarvitseva perhe? Facebookissa en ole.
Kommentit (26)
Mitä tekee läppärillä jossa ei ole nettiyhteyttä? Maksatko senkin vuodeksi?
Pelastakaa Lasten kautta todennäköisesti menee parhaiten juuri minne haluat eli kysy paikkakuntasi yhdistykseltä ottavatko.
Vierailija kirjoitti:
Nettiyhteys on laskettu toimeentulotuen perusosaan kuuluvaksi kuluksi, joten jos sitä ei ole, on perheessä muitakin ongelmia kuin köyhyys.
Vierailija kirjoitti:
Pelastakaa Lasten kautta todennäköisesti menee parhaiten juuri minne haluat eli kysy paikkakuntasi yhdistykseltä ottavatko.
https://www.pelastakaalapset.fi/tule-vapaaehtoiseksi/paikallisyhdistyks…
Löytyy yhdistykset
Vierailija kirjoitti:
Turhaan alanuoletiot, oikeasti köyhällä perheellä ei oo varaa edes nettiyhteyteen.
kannattaa myös ottaa yhteyttä paikallisen seurakunnan diakoniin/sosiaalitoimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettiyhteys on laskettu toimeentulotuen perusosaan kuuluvaksi kuluksi, joten jos sitä ei ole, on perheessä muitakin ongelmia kuin köyhyys.
Tuskin on kuitenkaan ykkösprioriteetti köyhissä perheissä nuorelle. Väistät myös ongelman olemassaolon kommentillasi.
Netti on monessa taloyhtiössä ilmainen.
Vierailija kirjoitti:
Netti on monessa taloyhtiössä ilmainen.
Tämä on kyllä totta. Ap:n kannattaa varmistaa että nuori saa sen nettiyhteydenkin jotenkin. Muuton olisi kun antaisi suklaarasian suklaalle allergiselle.
Joo ja mulla on tyypillistä tälläinen ongelmakohtien etsiminen ideoista, kun toiset posottaa heti toteuttamaan kaikki raakileet.
Onko uusi kone? Käytetyllä ei tee mitään.
Mulla on ylimääräisenä hyvä puhdas peitto, 2 tyynyä ja petivaatteet noihin. Vastaukset aloittajalle ovat sen oloisia, etten tämän enempää niitä tarjoa. Surullista miten hyvätkin aikeet v ttuillaan nurin.
Voihan läppärin yhdistää puhelimen nettiin. Puhelin on käytännössä kaikilla köyhilläkin nuorilla.
Me saatiin kyllä ihan kunnalta 700e harkinnnanvaraista uuden koneen ostoon. Millaisen koneen ap on lahjoittamassa?
Kaikilla lukiolaisilla on jo läppärit ja moni yläkoulukin tarjoaa sellaisen omaan käyttöön.
Voi olla että suurempi tarve läppärille olisikin ihan muussa ikäryhmässä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ylimääräisenä hyvä puhdas peitto, 2 tyynyä ja petivaatteet noihin. Vastaukset aloittajalle ovat sen oloisia, etten tämän enempää niitä tarjoa. Surullista miten hyvätkin aikeet v ttuillaan nurin.
Anna ne vaan eteenpäin, esim diakoniaan.
Vierailija kirjoitti:
Trolli..Kukaan ota vastaan käytettyjä petivatteita.
Vierailija kirjoitti:
Missä olet nähnyt vittuilua? Sinähän se tässä sitä teet ihan aiheellisista kommenteista, joissa on pointti.
Vierailija kirjoitti:
Suoraan köyhille ei tavaran antaminen ole helppoa, koska yleensä ei kelpaa mitä tarjotaan ja sitä oikeaa tarvitsijaa on ihan mahdoton selvittää.
Asun suht pienellä paikkakunnalla ja olen mukana yhdistyksessä joka auttaa vähävaraisia, niin tiedän asiasta paljon täällä.
Facebookissa kun joku ilmoittaa lahjoittavansa tarvitsijalle, niin siellä muutama sama ihminen ilmoittaa hakevansa ja he myyvät kirpputorilla tavarat.
Suosittelisin viemään tavarat hyväntekeväisyyskirpparia pitävälle yhdistykselle, joka myy tuotteet ja avustaa rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä olet nähnyt vittuilua? Sinähän se tässä sitä teet ihan aiheellisista kommenteista, joissa on pointti.
Onko pointti esim se, että läppärin pitäisi olla uusi, tai netti pitäisi maksaa? Mun mielestä pointti on se, että joku saisi ilmaiseksi läppärin, olisi siis edes läppäri. Mutta kun ei ole uusi, eikä pysty tarjoamaan nettiä, niin ei ole minkään arvoinen, ei kelpaa, ollaan mielummin ilman.
Ota yhteyttä lähimpään Pelastusarmeijaan, siellä tiedetään lähiseutusi apua tarvitsevat lapsiperheet.