Kaverini on alkoholisti.
Hän itse ei vielä ehkä ajattele niin, mutta sivusta muutaman vuoden seuranneena asiat eivät ole hyvin. Lapset näkevät vain juomista ja heidän kanssa ei tehdä mitään. Satunnaisen kävelylenkin vuoksi kaverini ajattelee, että hän itse asiassa elää terveellisesti. Kaverini on juomatta alle kymmenen viikonloppua, siis kaikki päivät, vuodessa. Myös viikolla menee, mutta ei ehkä humalaan asti.
Inhottavaa katsoa vierestä ja miettiä mitä lasten mielessä pyörii. Taitaa vaan olla aika tavallinen tarina täällä Suomessa.
Kommentit (5)
Tänäänkin piti korjata oloa. Jotenkin tosi surkeeta kattoo vierestä, ihan avuton olo. Eihän siknä mitään jos juominen vaikuttaisi vain ihmiseen itteensä, mutta kun sitä juomista ja siitä aiheutuvia riitoja katsoo lapset.
Alkoholi on kaverini. Noin päin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Suomessa on ihan tajuton määrä juoppoja!!! Sitten jopa poliitikotkin ovat sitä mieltä, että kannabis yms. sonta pitäisi vielä laillistaa, että huumekuolemat vähenisivät. Millähän logiikalla alkoholimyrkytykset, -kuolemat, liikakäyttö, oheisvaikutukset ovat vähentyneet, kun alkoholi on laillistettu ja sitä saatavana 24/7 edullisesti erilaisissa jakeluverkostoista ympäri Suomea?!
Kannabis ei ole aiheuttanut yhtään huumekuolemaa eikä aiheuta. Mitään muuta ei ole ehdotettu laillistettavaksi. Sillä voi aikuisten oikeasti vierottautua alkoholista. Eikä kannabis sekoita päätä niin voimakkaasti kuin alkoholi. Itseasiassa kannabis on kaikin puolin alkoholia paljon vähemmän haitallista.
Alkoholistien läheisille on saatavissa tukea A-klinikoilta ja vertaistukea Al anonista.
Kyllä. Suomessa on ihan tajuton määrä juoppoja!!! Sitten jopa poliitikotkin ovat sitä mieltä, että kannabis yms. sonta pitäisi vielä laillistaa, että huumekuolemat vähenisivät. Millähän logiikalla alkoholimyrkytykset, -kuolemat, liikakäyttö, oheisvaikutukset ovat vähentyneet, kun alkoholi on laillistettu ja sitä saatavana 24/7 edullisesti erilaisissa jakeluverkostoista ympäri Suomea?!