Kellon viisareiden siirtely ärsyttää, vaikka onkin vain kahdesti vuodessa.
Kommentit (11)
Hyvä että muistutit asia! Itse kutakin se ärsytää.Varsinkin silloin kun menemme takaisin kesä aikaan.Uni rytmi ihan sekaisin.
Sälekaihtimet ja paksut verhot auttavat.
Niin ärsyttää, tai ei niinkään se siirtäminen vaan kesäajassa oleminen. Joutuu heräämään käytännössä yöllä ja elimistö on vielä lepotilassa eikä oikein pelitä. Koko kesän olen väsynyt vaikka nukun saman tuntimäärän kuin talvella, mutta se ei anna samaa lepoa kuin oikeaan aikaan nukkuminen. Kun normaaliaika alkaa vireys ja elämänhalu palaavat, työteho kasvaa puolella. Jos oltaisiin koko ajan normaaliajassa varmasti olisi positiivinen vaikutus ihmisten työssäjaksamiseen ja työurien pituuteen.
Ärsyttää aika pahasti. Se keväinen siirto varsinkin. Menee noin kuukausi tottua uuteen rytmiin. Tekisi mieli antaa ihan iskuja tämän typeryyden keksijälle.
Jotkut kijoittavat talviajasta? Talviaika on vuodenaika ei sitä ihminen voi siirrellä! Normaaliaika sanaa on käytetty iät ja ajat.
Itse en viisareita viitsi kellosta toiseen siirrellä. Hirveä homma... Sen sijaan käännän kunkin kellon viisareita, tai kellonajan, tunnin taaksepäin näin syksyllä.
Saadaanko me siis ensi yönä nukkua tunnin pidempään?
Vierailija kirjoitti:
Saadaanko me siis ensi yönä nukkua tunnin pidempään?
Oikein ymmärsit.
Onhan se ärsyttävää, ja turhaa, mutta näköjään on absoluuttisen ylivoimaista päättää, että se lopetettaisi8n.
Ei ihme, että vaikeammistakaan asioista ei saada päätettyä kun tällainen pikkunippeli on ylivoimainen.
Siitä on jo tosi kauan. Meni valoisan ajan optimoimiseen.