IKEA
Saako ikeasta osamaksulla vai onko kaikki tuotteet maksettava kerralla ?
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 09:00"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:51"]Kannattaisko jättää ostamatta kokonaan jos ei ole varaa? [/quote] Ajattelin ostaa jonkun sellaisen tv hyllykön jotka ovat halvimmat n.600-700e joten ei kerralla ole sellasta summaa kun vuokraakin maksan :) Olen yrittänyt netistä etsiä käytettyjä muttei ole löytynyt mitään paremman näköisiä/hyväkuntoisia.
[/quote]
Miksi et osta FB-kirppikseltä, jos käytettykin kelpaa? Joko Ikea-ryhmästä suoraan, laitat vaikka oman haun haluamastasi tv-tasosta tai katsot lähialueen ryhmistä, joissa on yleensä edullisimmat hinnat.
[/quote]
Olen kyllä fb kirppiksiltä katsellut ja kysellyt, niihin harvoin tulee edes hyllyjä myyntiin ainakaan täällä päin eikä ole mahdollista kaukaa lähteä hakemaan. Olen myös torista katsellut mutta siellä on joko pelkkiä tasoja, huonokuntoisia tai liian pieniä (nykyiseenkään telkkari ei meinaa mahtua). Tai sitten nekin ovat esim helsingissä asti. Ap
Kannattaisko jättää ostamatta kokonaan jos ei ole varaa?
Ikeaan saa jonkun luottokorttihomman, ei ole pahat korotkaan :) Löytyy nettisivulta tietoa.
Älä käytä vanhentunutta termiä "osamaksu". Nykyään puhutaan "rahoitusjärjestelyistä". Vaikka asia on aivan sama, jälkimmäinen kuulostaa paremmalta eikä niin persaukiselta.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:51"]Kannattaisko jättää ostamatta kokonaan jos ei ole varaa?
[/quote]
Ajattelin ostaa jonkun sellaisen tv hyllykön jotka ovat halvimmat n.600-700e joten ei kerralla ole sellasta summaa kun vuokraakin maksan :) Olen yrittänyt netistä etsiä käytettyjä muttei ole löytynyt mitään paremman näköisiä/hyväkuntoisia.
Siellä on se hei-kortti, joka on vähän niinkuin ellostili tai anttilalaina tms. Siis sellainen kaupan oma osamaksujärjestelmä. Ehdoista, koroista tms. en tiedä tarkemmin, mutta Ikean sivuilla on muistaakseni joku hei-luotto linkki siellä jossain alalaidassa.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:51"]
[/quote]
Ymmärtäisin, jos kyse olisi jostain pleikkarista tai lumilaudasta mutta huonekaluja on ihmisellä vähän pakko olla ja ne voi jopa Ikeassa olla yllättävän kalliita. Kai se on parempi ostaa itse vaikka osamaksulla, kuin menn monkumaan jotain maksusitoumusta sossuun tai ostaa käytetty ja saada ludeongelma...
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 09:09"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:51"]
[/quote]
Ymmärtäisin, jos kyse olisi jostain pleikkarista tai lumilaudasta mutta huonekaluja on ihmisellä vähän pakko olla ja ne voi jopa Ikeassa olla yllättävän kalliita. Kai se on parempi ostaa itse vaikka osamaksulla, kuin menn monkumaan jotain maksusitoumusta sossuun tai ostaa käytetty ja saada ludeongelma...
[/quote]
Juuri näin :) Minun olisi kuitenkin mahdollista maksaa hylly pois 3-4erässä. Tähän asti ollut kirpparilta ostettu joten olisi kiva saada tilalle joku ehjä ja siisti ja tuollainen ikeankin hylly pysyisi vuosia hyvänä. Mitä noita on nyt muualtakin katsellut niin ei niitä sen halvemmallakaan oikein löydy. Ap
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 09:09"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:51"] Kannattaisko jättää ostamatta kokonaan jos ei ole varaa? [/quote] Ymmärtäisin, jos kyse olisi jostain pleikkarista tai lumilaudasta mutta huonekaluja on ihmisellä vähän pakko olla ja ne voi jopa Ikeassa olla yllättävän kalliita. Kai se on parempi ostaa itse vaikka osamaksulla, kuin menn monkumaan jotain maksusitoumusta sossuun tai ostaa käytetty ja saada ludeongelma... [/quote] Juuri näin :) Minun olisi kuitenkin mahdollista maksaa hylly pois 3-4erässä. Tähän asti ollut kirpparilta ostettu joten olisi kiva saada tilalle joku ehjä ja siisti ja tuollainen ikeankin hylly pysyisi vuosia hyvänä. Mitä noita on nyt muualtakin katsellut niin ei niitä sen halvemmallakaan oikein löydy. Ap
[/quote]
Mutta hylly on saatava heti ja kalliimalla (tilinhoitomaksu ja korot). Pistä nyt sen osamaksun verran sukanvarteen ja hae se hyllysi kesällä.
Ymmätäisin osamaksut jos sulta puuttuu patja, mutta en hyllyä.
Toki pystyyhän ikeassa vaikka itse suunnitella haluamansa hyllyn eri osista niin tulisi halvemmaksi kuin ostaa kokonainen iso hylly. Mutta ikean nettisivuilla ei kaikkia tuotteita löydy joten sen joutuisi käydä kaupassa suunnittelemassa
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 09:44"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 09:09"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:51"] Kannattaisko jättää ostamatta kokonaan jos ei ole varaa? [/quote] Ymmärtäisin, jos kyse olisi jostain pleikkarista tai lumilaudasta mutta huonekaluja on ihmisellä vähän pakko olla ja ne voi jopa Ikeassa olla yllättävän kalliita. Kai se on parempi ostaa itse vaikka osamaksulla, kuin menn monkumaan jotain maksusitoumusta sossuun tai ostaa käytetty ja saada ludeongelma... [/quote] Juuri näin :) Minun olisi kuitenkin mahdollista maksaa hylly pois 3-4erässä. Tähän asti ollut kirpparilta ostettu joten olisi kiva saada tilalle joku ehjä ja siisti ja tuollainen ikeankin hylly pysyisi vuosia hyvänä. Mitä noita on nyt muualtakin katsellut niin ei niitä sen halvemmallakaan oikein löydy. Ap
[/quote]
Mutta hylly on saatava heti ja kalliimalla (tilinhoitomaksu ja korot). Pistä nyt sen osamaksun verran sukanvarteen ja hae se hyllysi kesällä.
Ymmätäisin osamaksut jos sulta puuttuu patja, mutta en hyllyä.
[/quote]
Ei ole välttämätöntä saada heti, mietin vain tällaista mahdollisuutta. :) Eipä ne korot silti kolmessakaan kuukaudessa ehtisi hirveästi tuoda lisämaksua. Ap
800e hyllylle 6kk maksuajalla todellinen vuosikorko olisi 20e ikean laskurin mukaan. Tilinhoitomaksu on 3,50e/kk vain silloin kun lasku lähetetään. 6kk on ikealla siis vähimmäisaika tuossa hei-kortissa, lyhyempää takaisinmaksuaikaa ei saa valittua.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 09:00"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:51"]Kannattaisko jättää ostamatta kokonaan jos ei ole varaa? [/quote] Ajattelin ostaa jonkun sellaisen tv hyllykön jotka ovat halvimmat n.600-700e joten ei kerralla ole sellasta summaa kun vuokraakin maksan :) Olen yrittänyt netistä etsiä käytettyjä muttei ole löytynyt mitään paremman näköisiä/hyväkuntoisia.
[/quote]
Miksi et osta FB-kirppikseltä, jos käytettykin kelpaa? Joko Ikea-ryhmästä suoraan, laitat vaikka oman haun haluamastasi tv-tasosta tai katsot lähialueen ryhmistä, joissa on yleensä edullisimmat hinnat.