Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otamme yhteyttä haastateltaviin 9.1. mennessä?

Vierailija
08.01.2015 |

Haku työpaikkaan päättyi viikko ennen joulua ja ilmoituksessa oli otsikon mukainen lause. Onko todellakin mahdollista, että miettisivät näin pitkään haastatteluun pääseviä vai menikö tilaisuuteni? Voiko joku vielä soittaa tänään, melkein kuukausi hakuajan jälkeen?

Lopetanko turhan jännittämisen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut kutsua haastatteluun. Tuli tieto, että paikkaa haki lähemmäs 700 hakijaa.

En tiedä, kummassa on nyt paremmat voitto-odotukset, työnhaussa vai Lotossa. 

ap

Vierailija
2/22 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät oo ottaneet yhteyttä 9.1 mennessä niin sitten luovu toivosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:20"]Jos eivät oo ottaneet yhteyttä 9.1 mennessä niin sitten luovu toivosta.
[/quote]

Niin mutta onko kenellekään muulle koskaan ilmoitettu haastattelusta näin myöhään? Odotin soittoa jo 22.-23.12. ja sitten uudestaan vuodenvaihteen jälkeen. Ovatko vaan olleet lomilla ja pyhien takia on laitettu näin pitkä aika?

Onko siis normaalia, että ilmoitetaan vasta kuukausi hakuajan päättymisen jälkeen?

Ap

Vierailija
4/22 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se varmaan tarkoittaa just tuota mitä otsikossa olet kirjoittanut. Aika selkeää mun mielestä.

Vierailija
5/22 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekin on olleet joululomalla. Meillä suurin osa jäi lomalle 19.12. ja palasi vasta eilen. Oli hyvät pyhät ja muutamalla lomapäivällä sai pitkät vapaat. Ihme jos saavat valittua haastateltavat noinkin nopeasti.

Vierailija
6/22 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:23"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:20"]Jos eivät oo ottaneet yhteyttä 9.1 mennessä niin sitten luovu toivosta. [/quote] Niin mutta onko kenellekään muulle koskaan ilmoitettu haastattelusta näin myöhään? Odotin soittoa jo 22.-23.12. ja sitten uudestaan vuodenvaihteen jälkeen. Ovatko vaan olleet lomilla ja pyhien takia on laitettu näin pitkä aika? Onko siis normaalia, että ilmoitetaan vasta kuukausi hakuajan päättymisen jälkeen? Ap

[/quote]

Siitä normaalista en tiedä, jokaisella yrityksellä lienee omat käytäntönsä. Lomat ja pyhät kyllä sotkivat meidän yrityksessä rekrytointia ja muutekin käytämme aikaa ja vaivaa hakemusten käsittelyyn, yhteen paikkaan kun tulee enemmän kuin vain sinun hakemuksesi.

Vierailija
7/22 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Jännitän siis hermorauniona koko päivän taas.

Ap

Vierailija
8/22 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että tuo on ehdoton takaraja ja yrityksen viesti hakijoille siitä, että todennäköisesti jo ennen 9.1. tulee soitto jos on tullakseen. Kenties halutaan jättää vara-aikaa siltä varalta että hakemuksia joudutaan käymään uudelleen läpi jos joku jääkin pois kelkasta.

Vierailija
9/22 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon työkavereita, jotka palasivat eilen töihin joululoman jälkeen. Eli voi hyvinkin olla, että siellä on ollut lomia, jolloin katsovat hakemuksia läpi vasta nyt loppiaisen jälkeen. Eihän välttämättä jokainen ole ollut joulusta tänne asti lomalla vaan useinkin noita limitetään, ja se vaikuttaa koko porukan toimintaan. Päätöksiä saatetaan hyvinkin tehdä vasta sitten kun kaikki tarvittavat henkilöt ovat taas paikalla.

Vierailija
10/22 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:23"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:20"]Jos eivät oo ottaneet yhteyttä 9.1 mennessä niin sitten luovu toivosta. [/quote] Niin mutta onko kenellekään muulle koskaan ilmoitettu haastattelusta näin myöhään? Odotin soittoa jo 22.-23.12. ja sitten uudestaan vuodenvaihteen jälkeen. Ovatko vaan olleet lomilla ja pyhien takia on laitettu näin pitkä aika? Onko siis normaalia, että ilmoitetaan vasta kuukausi hakuajan päättymisen jälkeen? Ap

[/quote]

Siitä normaalista en tiedä, jokaisella yrityksellä lienee omat käytäntönsä. Lomat ja pyhät kyllä sotkivat meidän yrityksessä rekrytointia ja muutekin käytämme aikaa ja vaivaa hakemusten käsittelyyn, yhteen paikkaan kun tulee enemmän kuin vain sinun hakemuksesi.
[/quote]

Tiedän, että hakemuksia tulee. Olen hakenut töitä jo kaksi vuotta, enkä ole päässyt edes haastatteluun. Hakijoita jokaiseen hakemaani työpaikkaan on ollut vähintään 70, useimpiin 150-250 hakijaa. Oman alan työllisyystilanne on katastrofaalinen.

Vanhempainvapaa päättyy syksyllä, joten kiire alkaa tulla. Olisin halunnut mennä töihin jo aiemmin. Mies olisi halunnut jäädä lapsen kanssa kotiin, mutta koska minulla ei ole töitä, olen ollut lapsen kanssa kotona tähän asti. Määräaikainen työni päättyi ennen lapsen syntymää ja olen hakenut töitä heti synnyttämisen jälkeen.

Minulle kelpaisi jo melkein ihan mikä tahansa työ. Nyt haettu paikka on asiakaspalvelutyö, seisomista vuorotyössä arjet ja pyhät, palkka 1700€. Minulla on alan koulutus (siis tyyliin olen juristi ja haettu työpaikka olisi seistä asianajotoimiston ovella ja kertoa asiakkaille, kenen juristin luokse voi mennä), mutta ilmeisesti minuakin pätevämpiä ihmisiä on näihin töihin pilvin pimein.

Ahdistaa syksyn mahdollinen, jopa todennäköinen työttömyys.

Ap

Vierailija
11/22 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:47"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:23"] [quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:20"]Jos eivät oo ottaneet yhteyttä 9.1 mennessä niin sitten luovu toivosta. [/quote] Niin mutta onko kenellekään muulle koskaan ilmoitettu haastattelusta näin myöhään? Odotin soittoa jo 22.-23.12. ja sitten uudestaan vuodenvaihteen jälkeen. Ovatko vaan olleet lomilla ja pyhien takia on laitettu näin pitkä aika? Onko siis normaalia, että ilmoitetaan vasta kuukausi hakuajan päättymisen jälkeen? Ap [/quote] Siitä normaalista en tiedä, jokaisella yrityksellä lienee omat käytäntönsä. Lomat ja pyhät kyllä sotkivat meidän yrityksessä rekrytointia ja muutekin käytämme aikaa ja vaivaa hakemusten käsittelyyn, yhteen paikkaan kun tulee enemmän kuin vain sinun hakemuksesi. [/quote] Tiedän, että hakemuksia tulee. Olen hakenut töitä jo kaksi vuotta, enkä ole päässyt edes haastatteluun. Hakijoita jokaiseen hakemaani työpaikkaan on ollut vähintään 70, useimpiin 150-250 hakijaa. Oman alan työllisyystilanne on katastrofaalinen. Vanhempainvapaa päättyy syksyllä, joten kiire alkaa tulla. Olisin halunnut mennä töihin jo aiemmin. Mies olisi halunnut jäädä lapsen kanssa kotiin, mutta koska minulla ei ole töitä, olen ollut lapsen kanssa kotona tähän asti. Määräaikainen työni päättyi ennen lapsen syntymää ja olen hakenut töitä heti synnyttämisen jälkeen. Minulle kelpaisi jo melkein ihan mikä tahansa työ. Nyt haettu paikka on asiakaspalvelutyö, seisomista vuorotyössä arjet ja pyhät, palkka 1700€. Minulla on alan koulutus (siis tyyliin olen juristi ja haettu työpaikka olisi seistä asianajotoimiston ovella ja kertoa asiakkaille, kenen juristin luokse voi mennä), mutta ilmeisesti minuakin pätevämpiä ihmisiä on näihin töihin pilvin pimein. Ahdistaa syksyn mahdollinen, jopa todennäköinen työttömyys. Ap

[/quote]

Hik... Mistä tuon vertauksen juristiin keksit?

Vierailija
12/22 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:35"]Sanoisin että tuo on ehdoton takaraja ja yrityksen viesti hakijoille siitä, että todennäköisesti jo ennen 9.1. tulee soitto jos on tullakseen. Kenties halutaan jättää vara-aikaa siltä varalta että hakemuksia joudutaan käymään uudelleen läpi jos joku jääkin pois kelkasta.
[/quote]

Tätä juuri mietin. Että onko haastateltaville jo ilmoitettu, mutta haluttu jättää pelivaraa.

Miten ihmeessä tällainen aktiivinen, parhaassa työiässä oleva nainen ei työllisty millään? On työkokemusta ja korkeakoulututkinto. Ei vaan aukea mikään paikka, ei millään. Rima on jo niin alhaalla, ettette edes uskoisi.

Ap

Vierailija
13/22 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:47"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:23"] [quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:20"]Jos eivät oo ottaneet yhteyttä 9.1 mennessä niin sitten luovu toivosta. [/quote] Niin mutta onko kenellekään muulle koskaan ilmoitettu haastattelusta näin myöhään? Odotin soittoa jo 22.-23.12. ja sitten uudestaan vuodenvaihteen jälkeen. Ovatko vaan olleet lomilla ja pyhien takia on laitettu näin pitkä aika? Onko siis normaalia, että ilmoitetaan vasta kuukausi hakuajan päättymisen jälkeen? Ap [/quote] Siitä normaalista en tiedä, jokaisella yrityksellä lienee omat käytäntönsä. Lomat ja pyhät kyllä sotkivat meidän yrityksessä rekrytointia ja muutekin käytämme aikaa ja vaivaa hakemusten käsittelyyn, yhteen paikkaan kun tulee enemmän kuin vain sinun hakemuksesi. [/quote] Tiedän, että hakemuksia tulee. Olen hakenut töitä jo kaksi vuotta, enkä ole päässyt edes haastatteluun. Hakijoita jokaiseen hakemaani työpaikkaan on ollut vähintään 70, useimpiin 150-250 hakijaa. Oman alan työllisyystilanne on katastrofaalinen. Vanhempainvapaa päättyy syksyllä, joten kiire alkaa tulla. Olisin halunnut mennä töihin jo aiemmin. Mies olisi halunnut jäädä lapsen kanssa kotiin, mutta koska minulla ei ole töitä, olen ollut lapsen kanssa kotona tähän asti. Määräaikainen työni päättyi ennen lapsen syntymää ja olen hakenut töitä heti synnyttämisen jälkeen. Minulle kelpaisi jo melkein ihan mikä tahansa työ. Nyt haettu paikka on asiakaspalvelutyö, seisomista vuorotyössä arjet ja pyhät, palkka 1700€. Minulla on alan koulutus (siis tyyliin olen juristi ja haettu työpaikka olisi seistä asianajotoimiston ovella ja kertoa asiakkaille, kenen juristin luokse voi mennä), mutta ilmeisesti minuakin pätevämpiä ihmisiä on näihin töihin pilvin pimein. Ahdistaa syksyn mahdollinen, jopa todennäköinen työttömyys. Ap

[/quote]

Hik... Mistä tuon vertauksen juristiin keksit?
[/quote]

No ihan vain siitä, että olen viimeiset puoli vuotta hakenut hyvällä koulutuksella alimman tason suorittaviin tehtäviin lähes minimipalkkaisiin töihin. Jos saisin koulutusta vastaavaa työtä, alkupalkan pitäisi olla 1000-1500 euroa enemmän kuin näissä töissä, joihin nyt olen hakenut.

On hyödytön olo.

Ap

Vierailija
14/22 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan laittanut paperisi kaikkiin mahdollisiin rekryfirmoihin? Työpaikoista avoimina on n.30%, loput piilotyöpaikkoja.

Vierailija
15/22 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:55"]Olethan laittanut paperisi kaikkiin mahdollisiin rekryfirmoihin? Työpaikoista avoimina on n.30%, loput piilotyöpaikkoja.
[/quote]

Kyllä. Avoimet hakemukset on laitettu, olen käynyt paikan päällä, olen soitellut ja kysellyt, olen opiskellut lisää avoimessa yliopistossa, olen kysellyt töitä tutuilta ja tuntemattomilta.

Ap

Vierailija
16/22 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on huonot ajat, ap. Päätellen siitä, että sinä olet työttömänä ja hakijoita paikkoihin on yli 70, siellä on muitakin kaltaisiasi läjäpäin jonossa. Ajat nyt vaan ovat tällaiset. Minäkin olin jo käytännössä vakituisessa koulutustani vastaavassa paikassa (määräaikaisrna, mutta annettiin ymmärtää...) Jouduin pois ja nyt saa olla onnellinen, että on edes osa-aikainen huonosti palkattu työ. Nopsaan voi pudota ja hyvän säkän kohdatessa vii nopsaan nousta suosta. Silloin, kun onnistaa, ajattelee, että onni on pysyvää. Ja kun putoaa, pelkää, että se on pysyvää.

Vierailija
17/22 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:47"]

[/quote]

Mitali tulee postissa.

Vierailija
18/22 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:53"]

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:47"] [quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:23"] [quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 08:20"]Jos eivät oo ottaneet yhteyttä 9.1 mennessä niin sitten luovu toivosta. [/quote] Niin mutta onko kenellekään muulle koskaan ilmoitettu haastattelusta näin myöhään? Odotin soittoa jo 22.-23.12. ja sitten uudestaan vuodenvaihteen jälkeen. Ovatko vaan olleet lomilla ja pyhien takia on laitettu näin pitkä aika? Onko siis normaalia, että ilmoitetaan vasta kuukausi hakuajan päättymisen jälkeen? Ap [/quote] Siitä normaalista en tiedä, jokaisella yrityksellä lienee omat käytäntönsä. Lomat ja pyhät kyllä sotkivat meidän yrityksessä rekrytointia ja muutekin käytämme aikaa ja vaivaa hakemusten käsittelyyn, yhteen paikkaan kun tulee enemmän kuin vain sinun hakemuksesi. [/quote] Tiedän, että hakemuksia tulee. Olen hakenut töitä jo kaksi vuotta, enkä ole päässyt edes haastatteluun. Hakijoita jokaiseen hakemaani työpaikkaan on ollut vähintään 70, useimpiin 150-250 hakijaa. Oman alan työllisyystilanne on katastrofaalinen. Vanhempainvapaa päättyy syksyllä, joten kiire alkaa tulla. Olisin halunnut mennä töihin jo aiemmin. Mies olisi halunnut jäädä lapsen kanssa kotiin, mutta koska minulla ei ole töitä, olen ollut lapsen kanssa kotona tähän asti. Määräaikainen työni päättyi ennen lapsen syntymää ja olen hakenut töitä heti synnyttämisen jälkeen. Minulle kelpaisi jo melkein ihan mikä tahansa työ. Nyt haettu paikka on asiakaspalvelutyö, seisomista vuorotyössä arjet ja pyhät, palkka 1700€. Minulla on alan koulutus (siis tyyliin olen juristi ja haettu työpaikka olisi seistä asianajotoimiston ovella ja kertoa asiakkaille, kenen juristin luokse voi mennä), mutta ilmeisesti minuakin pätevämpiä ihmisiä on näihin töihin pilvin pimein. Ahdistaa syksyn mahdollinen, jopa todennäköinen työttömyys. Ap [/quote] Hik... Mistä tuon vertauksen juristiin keksit? [/quote] No ihan vain siitä, että olen viimeiset puoli vuotta hakenut hyvällä koulutuksella alimman tason suorittaviin tehtäviin lähes minimipalkkaisiin töihin. Jos saisin koulutusta vastaavaa työtä, alkupalkan pitäisi olla 1000-1500 euroa enemmän kuin näissä töissä, joihin nyt olen hakenut. On hyödytön olo. Ap

[/quote]

Luuletko sinä ihan oikeasti, että työnantajat on niin idiootteja, että he palkaavat hyvällä koulutuksella olevia alemman tason tehtäviin. Rekrytointi on kallista, eikä kukaan ota hakijaan jonka taatusti tietää hakevan heti tilaisuuden tullen parempi palkkaisiin töihin.

Vierailija
19/22 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vaan millään kans tärppää työoaikan saanti. Siksi ilmoittauduin staffpointille. Teen niuden kautta kassahommia silloin tällöin. On edes jotain työtä välillä. Ei vastaa koulutusta mut tämäkin tyhjää parempi.

Vierailija
20/22 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala sulla on AP?