Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voivatko allergiat (eläinoöly&siitepöly) vain itsestään kadota?

Vierailija
08.01.2015 |

Aloin tänään miettimään sitä miten allerginen olin nuorempana. Meillä oli kissa ja koira kun asuin vielä lapsuudenkodissani ja kun ne vähän aikaa olivat talossa olleet alkoivat oireeni. Olin n.15 vuotias. Silmät kutisi koko ajan ja olivat punaiset ja paisuneet, nenästä vuosi kirkasta vettä. Aloin saamaan oireitä myös keväällä ulkona koivusta jne.ja elämä oli todella tuskaisaa. Vanhemapani ensialkuun olivat sitä mieltä että lemmikeistä pitää luopua mutta uhkasin suurinpiirtein heittäytyä katolta alas tai karata kissa ja koira mukanani jos näin tapahtuu joten ei luovuttu. Koitin pitää niihin "etäisyyttä" enkä päästänyt huoneeseeni mutta enhän minä malttanut ja kärsin nuhani ja hengenahdistuksen ja silmien vuotamisen ja vähättelin oireita vanhemmilleni.

Parin vuoden niiskuttamisen ja aivastelun jälkeen kaikki oireet hävisivät. Myös siitepölyallergia ja poissa on myös pysynyt, olen nyt 36 vuotias. En muista tapahtuiko se kertaheitolla vai pikkuhiljaa mutta koskaan en enää mitään oireita lemmikeistämme saanut vaikka kissa nukkui samalla tyynyllä. Mitä tuossa tapahtui, se siedättyminenkö? Vai voiko allergiat vain hävitä kun ikää tulee?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi