Ohhoh! Huomasin, että kissallani on räpylät!!! :)
tässä makoilen rennosti sohvalla kissa päälläni ja hieron sen käpäliä.
Yhtäkkiä huomasin, että sen kaikkien varpaiden välissä on räpylät!!!
Oli pakko pusutella erikoisen paljon kissamussukkaa ja sydämessä tuntuu niin lämpimältä <3
Mun räpyläkatti! :3
Kommentit (81)
Itsepä huomasin, että miehelläni on pimpero. Hupsistarallaa!
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 18:37"]
[/quote]
Äläs tuu pilaan kissaketjua! Puhutaan vaan kissoista, kiitos.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 18:37"]
[/quote]
Äläs tuu pilaan kissaketjua! Puhutaan vaan kissoista, kiitos.
[/quote]
Minä puhun mistä mirreistä haluan ;D
Löysin tällaisen tekstin, joka käsittelee kissaeläinten räpyläisyyttä: http://pictures-of-cats.org/the-webbed-feet-of-domestic-cats.html
Eli olisko syynä se, että monet villit kissaeläinrodut hankkii ravintonsa vedestä tai vesistöjen lähettyviltä. Helpottaa siis ravinnonhankintaa sekä auttaa myös uimisessa. :)
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 14:27"]
Muistakaa pestä kätenne, kun olette hieroneet kissamussujenne käpäliä. Nehän tassuttelevat alvariinsa oman ulosteensa päällä hiekkalaatikossa.
[/quote]
Niin, ja sitten voi saada toksoplasmoosin ja skitsofrenian.
[/quote]
Jos kissankakat kerää joka päivä pois lootasta roskiin ja hävittää ne, toksoplasmoosia aiheuttavan parasiitin ookystat eivät ehdi kehittyä infektiokykyisiksi, ne tekevät sen vasta kakassa 1-5 vrk:n kuluessa siitä kun kissa sen peräpäästään päästi. Sisäkissan tassuissa tuskin on infektiivisiä ookystia.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 14:43"]
No kädet nyt pestään aina kun aletaan laittaa ruokaa tai syödä... Kissa kun aina kuitenkin kiipeilee pöydille, istuimille ja tasoille silloin kun sitä ei ole kieltämässä, kyllä sitä mikrobikantaa on ympäri asunnon pintoja.
Antibakteerisia aineita en ala käyttää, niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Ihmiskunta on kehittynyt huomattavasti enemmän mikrobeja sisältävissä oloissa, enkä mitenkään jaksa uskoa, että normaalisti siivottavan asunnon hygienia ei riittäisi ihmisten terveydelle, vaikka siellä yksi kissa tallustelisikin.
Oma kissani, joka muuten on siisti elukka niin kuin kaikki kissat, jostain syystä ulkoillessa käy aina kieriskelemässä samassa kohtaa pihamaata. Ja sitten nuolee turkkiaan huolella. Mikä lie eläimellä tarve.
[/quote]
Hyi olkoon. Kissat, koirat, torakat, luteet ja muut elukat pysyköön pihalla.
Kissaeläinten räpyläisyys <3
Mä tykkään susta linkin laittaja :) Tuo on tosiaan looginen selitys, ruoan haku vedestä :)
Mun siskon kissalla on 7 varvasta, on laivakissa. Räpylätkin löytyy :)
[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 19:11"]
Mun siskon kissalla on 7 varvasta, on laivakissa. Räpylätkin löytyy :)
[/quote]
Siskollas on.
Mä olen nuolaissut kerran kissan polkuanturaa. Ne on vaaleanpunaiset mutta näyttää vadelmakarkeilta :) Maku on kylläkin suolainen...
Ohis: mun kissat on takuulla hygieenisempiä kuin minä.
Peseytymiseen/siistimiseen/sukimiseen menee heillä ehdottomasti enemmän aikaa kuin minulla.
Ja he tuoksuvat pähkinälle ja vadelmalle. Ihan ilman kemian teollisuutta :-)
Me kaikki kissanomistajat taidamme olla vähän hulluja :)
Eläköön ihana hulluus!
Oi, tulee lämmin olo sydämeen kun lukee näitä ihania kissaketjuja :) Pakko mennä nyt kokeileen oman kissan tassuja, vaik mä kyl tiiän että siellä on räpylät ja täytyy niitä muuten vähän nuuhkiakkin samalla. <3 Kissan anturat on maailman parhautta :)