Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka ohuthiuksinen pärjää muissa maissa? Löytyykö osaavia kampaajia?

Vierailija
30.10.2021 |

Minua ahdistaa suuresti ohuet hiukseni. Suomessa käyn leikkauttamqssa ja raidoittamassa tukkaani kampaajalla noin 4-5 kertaa vuodessa. Haaveenani olisi muuttaa jonnekin Länsi- tai Keski-Eurioopaan. Mitenhän siellä onnistuu hiusten ylläpito, kun tuntuu, että ihmisillä on noissa maissa aivan erilaiset hiukset. Onko jollain teistä kokemusta asiasta?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta. Minulla on paksut hiukset ja on aina ollut haastavaa löytää Suomessa kampaaja, joka osaa käsitellä paksuja hiuksia. Voi sitä huokausten määrää mitä olen saanut kuulla.

Vierailija
2/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemusta. Minulla on paksut hiukset ja on aina ollut haastavaa löytää Suomessa kampaaja, joka osaa käsitellä paksuja hiuksia. Voi sitä huokausten määrää mitä olen saanut kuulla.

Miten tämä tieto hyödyttää ap:ta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät osaa käsitellä, kun/jos ei ole kokemusta. Varsinkaan blondaamaan ei kannata lähteä.

Suomalaisia kampaajia tosin löytää ympäri Eurooppaa.

Vierailija
4/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,onpa sulla murheet.

Vierailija
5/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todella paksut hiukset ja ovat aina osanneet käsitellä hiuksiani missä sitten olen liikkunutkin

Vierailija
6/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ohuet ja hennot hiukset, ja asun Saksassa. Olen saanut paikallisella kampaajalla aina sellaisen lopputuloksen kuin olen halunnut. Yleensä on leikattu ja värjätty, eikä ole ollut mitään ongelmia.

Vierailija
7/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis eivät osaa raidoittaa ja leikata hiuksia muualla maailmassa? Miten en nyt yhtään tajua mistä on kyse. :D

Vierailija
8/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on todella paksut hiukset ja ovat aina osanneet käsitellä hiuksiani missä sitten olen liikkunutkin

Niin tässähän ei ole mitään yllättävää, koska hiuksesi ovat samanlaiset kuin mitä kampaaja käsittelee joka päivä muutenkin.

Vierailija
9/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis eivät osaa raidoittaa ja leikata hiuksia muualla maailmassa? Miten en nyt yhtään tajua mistä on kyse. :D

Lasimaista, ohutta, sileää hiukstuppiä käsitellään erilailla kuin karheaa ja paksua tukkaa. Vaalentaessa hiukset voivat lähteä päästä, jos käsitellään liian vahvoilla aineilla. Jos kampaajalla ei ole normaalisti näitä lasihiuksisia asiakkaita, ei hänellä ole välttämättä oikeanlaisia aineita tai tietoa kuinka pitää toimia. Suomessa ohuet lasihiukset ovat niin yleisiä, että täällänkyllä osataan.

Vierailija
10/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen kysymys, sillä kyllä niitä ohuthiuksisia ihmisiä löytyy muualtakin kuin Suomesta, ja koulutettu kampaaja osaa kyllä käsitellä monenlaisia hiuksia.

Vierailija
11/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No,onpa sulla murheet.

Niin kaikilla on omansa. En haluaisi kulkea kaljuna tai puhkiblondatuissa hiuksissa.

Vierailija
12/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ohuet ja hennot hiukset, ja asun Saksassa. Olen saanut paikallisella kampaajalla aina sellaisen lopputuloksen kuin olen halunnut. Yleensä on leikattu ja värjätty, eikä ole ollut mitään ongelmia.

Veikkaan että saksalaisten hiuslaatu on pikkasen lähemänä suomalaista kuin vaikkapa espanjalainen.

Vierailija
13/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen kysymys, sillä kyllä niitä ohuthiuksisia ihmisiä löytyy muualtakin kuin Suomesta, ja koulutettu kampaaja osaa kyllä käsitellä monenlaisia hiuksia.

No en nyt sanoisi. Parilla ulkomailla asuneilla suomalaisilla tubettajilla oli pilattu hiukset, kun oli käytetty ihan vääriä aineita.

Vierailija
14/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle Etelä-Euroopassa kampaaja kertoi, ettei paikallisissa kampaamokoulutuksissa opeteta käsittelemään sitä suomalaisilla yleistä ohutta (jne) hiuslaatua. Ei edes turistialueella.

Vierailija
15/15 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmista kaupungeista pitkin maailmaa löytyy yleensä jossei suomalaisen, niin ainaki pohjoismaalaisen pyörittämä kampaamo. Myös venäläinen voi osata, jos kielimuuri ei nouse vastaan.

Vinkkinä, että jos siellä päin käy paljon suomalaisia, siellä on suomalaisia kampaajia. Helpointa varmaan googletella kun tiedät mihin olet lähdössä. Tai sitten vaihdat kampaustasi sellaiseen, joka vaatii päivitystä esim. vain kerran puolessa vuodessa.