Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiheävirtsaisuus iltaisin, mikä syynä?

Vierailija
07.01.2015 |

Nyt alkaa pikku hiljaa loppumaan huumorintaju.. Olen 25v. ja reilu kuukausi on mennyt siten, että iltaisin iskee tarve käydä lähes jatkuvasti virtsaamassa. Tiedän kyllä, että "oikeasti" ei voi olla hätä, koska täyden rakon tunne voi tulla välittömästi vessakäynnin jälkeen.

Yhden antibioottikuurin söin ja luulin vaivan johtuneen virtsatieinfektiosta, koska olo helpottui kuurin loputtua. Kuitenkin vaiva tuli takaisin ja nyt otettiin virtsatestit - ei tulehdusta eikä sp-tauteja. Käskettiin pitämään viikko virtsaamispäiväkirjaa ja käymään hoitajalla.  Hoitaja ei sanonut juuta eikä jaata vaan sain ajan lääkärille yli kuukauden päähän..

Alkaa hiljalleen kasvaa tatti otsaan tämän kanssa, mikä ihme minua voi vaivata?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vain iltaisin? eikä liity mihinkään ylettömään teen tai kahvin juomiseen iltaisin?

Vierailija
2/15 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes? Tissuttelu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtatieinfektion jälkeen voi rakko hetkellisesti "herkistyä", jolloin tarve virtsata ilman oikeaa tarvetta. Menee ohi ajan kanssa. Estrogeeni paikallisesti voi auttaa.

Vierailija
4/15 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kofeiinia enkä alkoholia. Verikokeissa sokerit eivät ole koskaan olleet koholla.

-ap

Vierailija
5/15 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ummetusta?

Vierailija
6/15 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, tiheävirtsaisuus vaivaa vain iltaisin.

-ap

Vierailija
7/15 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin Helsingin Uniklinikalla, että se johtuu ahdistuneisuudesta. Se samoin kuin vuosikymmeniä jatkunut unettomuus pistettiin kokonaan masennuksen ja ahdistuneisuuden piikkiin ja yleistyneen ahdistuneisuushäiriön hoitoon sitten Lyricaa. Sanoin etten ole mielestäni masentuntu enkä ahdistunut. Lääkäri ei uskonut vaan sanoi, että piilomasentunut ja ahdistunut sitten. Joo...

Vierailija
8/15 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko se hätä vaan pään sisällä? Mulla itselläni ainakin on. Käyn iltaisin jatkuvasti vessassa sillä ajatuksella ettei sitten tarvitse herätä heti vessaan.

Vierailija
9/15 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on tuota. Ilmeisesti myös janottaa enemmän iltaisin. Kai niilläkin hormoneilla on joku vuorokausirytmi? Liittyisikö tuo siihen, että pitää putsata veri huolellisesti, ettei sitten tarvitse kesken unien pissalle lähteä? Lapsen saamisen jälkeen en ole pissalle öisin herännyt lainkaan, sitä ennen useinkin. Ja sinänsä luontainen vaihtelu sitten voimistuisi sen infektion myötä?

Vierailija
10/15 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut samanlainen ongelma. Liittyy jotenkin stressiin. Yritä rentoutua jo hyvissä ajoin 2-3h ennen kun olet käymässä nukkumaan. Juo nestettä tarpeeksi, odota että sinulla on ihan todella kova pissahätä ja mene vasta sitten vessaan kun tuntuu ettet enää voi pidätellä.

Vierailija
11/15 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin oon huomannut samaa, ja vessahätä on mulla ainakin enemmän aivoissa kuin rakossa.. oon vaan päättäväisesti ajatellut että enää en juokse vessaan, laittanut silmät kii ja nukkumaan. Eikä ole sänky kastunut tai yöllä vessaan herännyt..

Vierailija
12/15 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentää vain, että miksi vaiva on alkanut nyt? Luulisi, että tuollainen "luulen, että on pissahätä"-juttu olisi ilmennyt jo aiemmin. Enkä todellakaan ole stressaantunut tai ahdistunut saati sitten masentunut (kokemusta kyllä on noistakin).

-ap

Vierailija
13/15 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen hassu "vika", että makuuasennossa oleminen aiheuttaa tiheämpää virtsaamisen tarvetta, johtuen varmaan siitä että makuulla jokin kai painaa mun rakkoa, ja sen takia se tuntuu täydeltä useammin? Voisko sullakin esim. sohvalla tai sängyssä röhnöttäminen aiheuttaa tuon?

Vierailija
14/15 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
15/15 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö liian vähän pissalla päivisin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän