Ääh, pitää varmaan kohta herättää vauva...
Nukkuma-aika käsillä, vauva nukkuu iltauniaan. On ollut tänään kuumeessa ja siksi vuorokausirytmi ihan sekaisin. Mutta kun yölläkin pitäis nukkua!
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:23"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:16"] No älä nyt enää tähän aikaan ala herättää! Olisit herättänyt ajat sitten ja pistänyt yöunille aiemmin. Kuulostaa todella kummalliselta! Anna jatkua yöuniksi kun jerran nukuttaa. [/quote] Ajat sitten? Meni joskus kuuden jälkeen nukkumaan ja kun on sairas, eikä ole nukkunut tänään hyvin, annoin toki nukkua. Ei takuulla jää suoraan yöunille, kun ei ole syönyt ja kestovaippakin housussa. Ap [/quote] Jos on väen vängällä pidettävä kiinni joistain uniajoista ja heräteltävä unille, niin olisit antanut nukkua torkut vaan pari tuntia sitten. Tai yksinkertaisesti tehnyt iltapuuhat vaikka kuuden aikaan ja antanut käydä yöunille aikaisin. Et halunnut herättää sairasta vauvaa aiemmin, mutta puoli kymneneltä se on ok?
[/quote]
Mistä sä oikein puhut? Mä en ymmärrä, miten tuo liittyy mitenkään muhun. Ei tällä vauvalla ole vielä mitään uniaikoja, mistä pitää kiinni, enkä mä voi tietää, että vauva nukkuukin pitkään silloin, kun meni nukkumaan. Jos mä en sitä herätä, niin kohta se herää kuitenkin. En nyt tajua, mikä tässä sua niin hirveästi vaivaa.
Ap
Oot julma
[/quote]
Oot tyhmä
Ap
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:17"] Joo älä nyt enää herätä, olisit herättäny pari tuntia sitten! Kello käteen nainen, ei kai nyt ketään herätetä puol 10 maissa yöunille?! [/quote] Ja jätän sen tuohon sohvalle nukkumaan yöksi? Eipä todellakaan herää, jos nostan sen tuosta ja vie makkariin, ja nukkuu varmaan toooosi hyvin ilman ruokaa ja märkä vaippa housussa, joo-o. Ap [/quote] Ja aloituksesi teit syystä että?
[/quote]
Pitääkö johonkin aloituksen tekemiseen olla joku todella syvällinen syy?
Ap
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:17"]
Joo älä nyt enää herätä, olisit herättäny pari tuntia sitten! Kello käteen nainen, ei kai nyt ketään herätetä puol 10 maissa yöunille?!
[/quote]
Ja jätän sen tuohon sohvalle nukkumaan yöksi? Eipä todellakaan herää, jos nostan sen tuosta ja vie makkariin, ja nukkuu varmaan toooosi hyvin ilman ruokaa ja märkä vaippa housussa, joo-o.
Ap
[/quote]
Vaippa vaihdetaan kun herää. Samoin syötetään. Ihan niin kuin muulloinkin. Ei herätetä lasta "koska nukkuu huonosti märässä vaipassa". Kyllä se herää kun tarvitsee vaihtoa jos se häiritsee.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:27"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:16"] No älä nyt enää tähän aikaan ala herättää! Olisit herättänyt ajat sitten ja pistänyt yöunille aiemmin. Kuulostaa todella kummalliselta! Anna jatkua yöuniksi kun jerran nukuttaa. [/quote] Ajat sitten? Meni joskus kuuden jälkeen nukkumaan ja kun on sairas, eikä ole nukkunut tänään hyvin, annoin toki nukkua. Ei takuulla jää suoraan yöunille, kun ei ole syönyt ja kestovaippakin housussa. Ap [/quote] Jos on väen vängällä pidettävä kiinni joistain uniajoista ja heräteltävä unille, niin olisit antanut nukkua torkut vaan pari tuntia sitten. Tai yksinkertaisesti tehnyt iltapuuhat vaikka kuuden aikaan ja antanut käydä yöunille aikaisin. Et halunnut herättää sairasta vauvaa aiemmin, mutta puoli kymneneltä se on ok?
[/quote]
Mistä sä oikein puhut? Mä en ymmärrä, miten tuo liittyy mitenkään muhun. Ei tällä vauvalla ole vielä mitään uniaikoja, mistä pitää kiinni, enkä mä voi tietää, että vauva nukkuukin pitkään silloin, kun meni nukkumaan. Jos mä en sitä herätä, niin kohta se herää kuitenkin. En nyt tajua, mikä tässä sua niin hirveästi vaivaa.
Ap
[/quote]
No miksi vauva pitää herättää kesken kaiken, jos kuitenkin herää kohta? Mikä logiikka?
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:17"] Joo älä nyt enää herätä, olisit herättäny pari tuntia sitten! Kello käteen nainen, ei kai nyt ketään herätetä puol 10 maissa yöunille?! [/quote] Ja jätän sen tuohon sohvalle nukkumaan yöksi? Eipä todellakaan herää, jos nostan sen tuosta ja vie makkariin, ja nukkuu varmaan toooosi hyvin ilman ruokaa ja märkä vaippa housussa, joo-o. Ap [/quote] Sinä odotat kunnes vauva itse herää ja sitten syötät ja vaihdat vaipan. Sitten seurustelette kunnes vauva taas alkaa nukkumaan. As simple as that.
[/quote]
Mä en nyt ymmärrä, miksi vauvan herättäminen on yhtäkkiä joku maailman kummallisin juttu. Totta kai mä herätän sen, että päästään joskus yöunillekin, en mä voi nukkua huomenna puoleenpäivään, kun vanhempi lapsikin herää jossain vaiheessa. Meen heti herättämään vauvan, kun saan teen juotua.
Ap
Jos mun vauva on väsynyt/kipeä niin nukkukoot kun väsyttää. Ei sillä ole mitään väliä meneekö rytmit hetkeksi ketuiksi.
Joskus vauvani nukkui samat kakatkin housuissa (no, vaipassa) koko yön kun ei herännytkään iltapäikkäreiltä enkä raaskinut herättää kun nukkui niin sikeästi. Ei se siitä rikki mennyt.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:30"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:27"]
[/quote]
Ap
[/quote]
No miksi vauva pitää herättää kesken kaiken, jos kuitenkin herää kohta? Mikä logiikka?
[/quote]
Jotta sitä pääsissi jossain vaiheessa itsekin nukkumaan. Mä en nyt ymmärrä, miksei vauvaa voi muka herättää. Ei se siitä mitenkään kärsi. Kyllä mä joudun vauvaa toisinaan herättämään muutenkin, kun hän ei ole ainut lapsi, vaan päivässä on muutakin kuin vauvan hoitaminen.
Ap
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:31"]
Jos mun vauva on väsynyt/kipeä niin nukkukoot kun väsyttää. Ei sillä ole mitään väliä meneekö rytmit hetkeksi ketuiksi. Joskus vauvani nukkui samat kakatkin housuissa (no, vaipassa) koko yön kun ei herännytkään iltapäikkäreiltä enkä raaskinut herättää kun nukkui niin sikeästi. Ei se siitä rikki mennyt.
[/quote]
Ei meillä ole mitään kiinteää päivärytmiä, mutta yö on tavattu pitää yönä ja päivä päivänä. Envoi oikein antaa kolmivuotiaan touhuilla yksinään päivällä, kun äiti nukkuu...
Ap
No aikamoinen olet jos et yhtä päivää jaksa väsyneempänä kun ei saa puoleen päivään nukkua :D joskus olen nukkunut vuorokaudessa ehkä 2h kun lapsi on herännyt koko ajan kiljumaan eikä nukkunut muuten kuin sylissä. Se on voi voi, kyllä lapsen etu menee ainakin omani edelle AINA.
Jos sul on jo toinen lapsi ni luulis tietävän miten kiipeetä hoidetaan. Minkä ikäinen kyseessä?? Annat maitoa vain, turhaan herätät mitään soseita syömään tähän aikaan illalla!!! Oisit syöttänyt aikasemmin
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:31"]
Jos mun vauva on väsynyt/kipeä niin nukkukoot kun väsyttää. Ei sillä ole mitään väliä meneekö rytmit hetkeksi ketuiksi. Joskus vauvani nukkui samat kakatkin housuissa (no, vaipassa) koko yön kun ei herännytkään iltapäikkäreiltä enkä raaskinut herättää kun nukkui niin sikeästi. Ei se siitä rikki mennyt.
[/quote]
Ei meillä ole mitään kiinteää päivärytmiä, mutta yö on tavattu pitää yönä ja päivä päivänä. Envoi oikein antaa kolmivuotiaan touhuilla yksinään päivällä, kun äiti nukkuu...
Ap
[/quote]
Äitiys on joskus väsymystä ja valveillaoloa, kai sä sen tiedät?
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:17"] Joo älä nyt enää herätä, olisit herättäny pari tuntia sitten! Kello käteen nainen, ei kai nyt ketään herätetä puol 10 maissa yöunille?! [/quote] Ja jätän sen tuohon sohvalle nukkumaan yöksi? Eipä todellakaan herää, jos nostan sen tuosta ja vie makkariin, ja nukkuu varmaan toooosi hyvin ilman ruokaa ja märkä vaippa housussa, joo-o. Ap [/quote] Ja aloituksesi teit syystä että?
[/quote]
Pitääkö johonkin aloituksen tekemiseen olla joku todella syvällinen syy?
Ap
[/quote] Otsikossa kirjoitat, että pitää VARMAAN kohta herättää vauva... Sitten kun porukka täällä sanoo, että anna pienen nukkua ja kerätä voimia, niin tyrmäät ehdotukset. Mutta joo, tee niinkuin parhaaksi näet.
Siirrä sänkyyn nukkumaan. Jos herää, syötät ja juotat ja jos ei herää, niin annat nukkua niin kauan, kunnes itsekseen herää ja peset ja ruokit sitten. Kipeänä saattaa hyvinkin nukkua vielä pitkään ja uni on paras lääke. Varmasti herää sitten, kun nälkä tulee.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:21"]Anna lapsen levätä, tulee varmasti tarpeeseen. Sitten kun herää tarjoat juotavaa, kuumehan kuivattaa elimistöä. Ja tietenkin jotain syötävää.
[/quote] alapeukutin vahingossa!
Saattaa siinä käydä niinkin, että lapsi virkistyy, etkä saakaan sitä takaisin nukkumaan.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:16"]Anna nukkua, jos kerran kuumeessakin ollut?
[/quote]
Niin. Et kai oo niin torvelo ettet anna kipeän lapsen nukkua?