Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole juonut 7 päivään!

Vierailija
07.01.2015 |

Jee!

Mites muut?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Eli eka viikko 8.sta takana ;)

Vierailija
2/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta joku viisastelee veden juomisesta, huoh. ..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haasteen aloittamisesta on neljä päivää, oikeasti join alkoholia viimeksi viime vuonna.

Vierailija
4/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuhan tastä päästään alkuun. Sunnuntaina meni yksi sauna siideri,mutta nyt suunta ylös päin.Nyt ei enää yhtään.

Vierailija
5/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodastreamin päärynälimu maistuu ihan sidukalle :D

Vierailija
6/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hyvä!!!

Vierailija
7/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 päivää ilman alkoholia ei ole mikään saavutus kellekään muulle kuin ongelmaiselle.
Normaali ihminen voi olla ilman viikkoja ja kuukausia ja vuosia ilman että tekee siitä numeroa.
Hienoa, ap, että olet pystynyt olemaan ilman 7 päivää! Jatka samaan tyyliin. Olet sankari!
(Oikeasti, olet ilmeisesti alkoholisti, ja tiedän että tuo on sulle suuri saavutus)

Vierailija
8/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:34"]Kohta joku viisastelee veden juomisesta, huoh. ..
[/quote]
Heh, itse tulkitsin aloituksen ihan aidosti juuri siten että kirjoittaja on ollut juomatta nesteitä viikon. Johtunee siitä että olen pari tuntia etsinyt tietoa vesihuollosta vaelluksen aikana...

Vierailija
9/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomatta 227 päivää.

Vierailija
10/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole juonut yli 40 vuoteen, jos alkoholista on kyse.

Vierailija
11/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ikinä juonut! Olen ylpeä itsestäni :)

Vierailija
12/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh,, kuivut kohta kasaa!! Äkkiä nestettä sisään 

Vierailija
13/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:45"]7 päivää ilman alkoholia ei ole mikään saavutus kellekään muulle kuin ongelmaiselle.
Normaali ihminen voi olla ilman viikkoja ja kuukausia ja vuosia ilman että tekee siitä numeroa.
Hienoa, ap, että olet pystynyt olemaan ilman 7 päivää! Jatka samaan tyyliin. Olet sankari!
(Oikeasti, olet ilmeisesti alkoholisti, ja tiedän että tuo on sulle suuri saavutus)
[/quote]

Kylläpäs pyllyä kutkuttaa. :D Kyllähän mulla varmaan jonkun sortin riippuvuus on, mutta sulla selkeesti pahempi tuohon hiekkapilluiluun. Voisit säkin jättää hiekottamisen muutamaks viikoks, tekee ihmeitä!

Vierailija
14/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:50"]

Itse en ole ikinä juonut! Olen ylpeä itsestäni :)

[/quote]

sun mielipiteitä ei voi huomioida kun et tiedä mistä puhut. 

Vierailija
15/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva en ole alkoholisti niin tarvi tämmöisillä itseään kituutta. 

Vierailija
16/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu streittari nyt kohta puolitoista vuotta. En nyt tullu viisastelemaan tai leijumaan. Sanon vaan että on rööki ja brenkku maistunut kyllä ennen. Luulin etten koskaan varmaan pysty oleen edes kuukautta juomatta mutta raskaus muutti kaiken.

Vierailija
17/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä, kuinka teillä "en ole koskaan juonut, koska en ole alkkis tms"-tyypeillä on kuitenkin tarve tulla julistamaan paremmuuttanne tässä asiassa. Kuvittelisi, että alkoholilla ei ole elämässänne niin suurta sijaa, että tällaiset jutut kiinnostaisivat. Toisin näyttää olevan.

Vierailija
18/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:45"]

7 päivää ilman alkoholia ei ole mikään saavutus kellekään muulle kuin ongelmaiselle. Normaali ihminen voi olla ilman viikkoja ja kuukausia ja vuosia ilman että tekee siitä numeroa. Hienoa, ap, että olet pystynyt olemaan ilman 7 päivää! Jatka samaan tyyliin. Olet sankari! (Oikeasti, olet ilmeisesti alkoholisti, ja tiedän että tuo on sulle suuri saavutus)

[/quote]

Ei voinut sitten sanoa ihan vaan että "hyvä ap!", vaan  oli pakko oikein mainita että NORMAALI ihminen pystyy sitä ja tätä? Joo oot oikeassa, ihminen jolla ei ole ongelmaa pystyy toki olemaan ilmankin, mutta onko pakko halventaa toista ihmistä ennen kuin voi kannustaa?

Vierailija
19/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 20:45"]

7 päivää ilman alkoholia ei ole mikään saavutus kellekään muulle kuin ongelmaiselle. Normaali ihminen voi olla ilman viikkoja ja kuukausia ja vuosia ilman että tekee siitä numeroa. Hienoa, ap, että olet pystynyt olemaan ilman 7 päivää! Jatka samaan tyyliin. Olet sankari! (Oikeasti, olet ilmeisesti alkoholisti, ja tiedän että tuo on sulle suuri saavutus)

[/quote]

Ei voinut sitten sanoa ihan vaan että "hyvä ap!", vaan  oli pakko oikein mainita että NORMAALI ihminen pystyy sitä ja tätä? Joo oot oikeassa, ihminen jolla ei ole ongelmaa pystyy toki olemaan ilmankin, mutta onko pakko halventaa toista ihmistä ennen kuin voi kannustaa?

[/quote]

Myönnän, olet oikeassa. Olisi ollut sympaattisempaa vaan kannustaa. Mun mies on alkoholisti, ja siksi tämä on mulle vaikea kysymys. En rehellisesti sanottuna tajua, miksi ei voi ola ilman. Mutta kun ei voi, ei voi. Ja kyllähän ap.n seitsemän päivää on ihan hienoa. Mutta samalla se kertoo, että hänellä on ongelma. Kuka ei-alkoholisti tekisi tällaisen aloituksen? On vaikea olla halveksimatta juoppoja, kun joutuu sellaista joka päivä katsomaan.

Vierailija
20/25 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samoilla linjoilla toisen kirjoittajan kanssa. Mielestäni 7pv ei ole vielä mikään saavutus, jota pitäisi kehua tai juhlia. Se on ihan tavallista normaalia elämää. Käytän alkoholia kohtuudella. Voi mennä huomaamatta 3kk etten ota edes yhtä siideriä. En edes ajattele asiaa. Kotona juon tosi harvoin mitään. Ravintolassa otan sen yhden viinilasin ruuan kanssa tai kavereiden kanssa iltaa istuessa (käyn harvoin).

Jos jo yhdessä viikossa on jotain juhlimista, pitää olla taustalla ongelma. Alkoholistia voisin onnitella viikon juomattomuudesta. Tavallista ihmistä en.

Vuosi voi olla monella saavutus. Ainakin itsellä, kun olin raskaana, imetin, olin raskaana, imetin meni lähes 3vuotta etten juonut pisaraakaan. Eikä tehnyt yhtään tiukkaa.