Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun teini on melkein aina kotona

Vierailija
30.10.2021 |

Hirveetä sanoa näin, ja enemmän se ärtymys johtuu tästä pienestä kodista kuin teinin kotonaolosta. Tuntuu vaan että koskaan ei ole sitä paljon puhuttua omaa aikaa, ellei itse lähde pois, vaikka lapsi on jo iso. Yleensä istuu huoneessansa koneella ja jos lähtee jonnekin ulos, niin on pari tuntia poissa. Enää ei myöskään tykkää mennä mummolle yöksi, kuten pienenä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mun teinini on taas pelireissulla.

Vierailija
2/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on aina kotona jos ei ole isällään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinua niin kovin ärsyttää lapsesi läsnäolo, niin miksi et ilmoittaisi lapsen isälle, että olepa hyvä - sinun vuorosi.

Tai sitten muuttakaa isompaan, kerran nykyiset neliöt aiheuttavat moista tuskaa.

Vierailija
4/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on aina kotona jos ei ole isällään.

No minun ei ole koskaan isällään, että. Ap

Vierailija
5/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen on aina menossa ja kuopus viihtyy kotona, niin ei häiritse. Pian muuttavat pois kotoa.

Vierailija
6/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinua niin kovin ärsyttää lapsesi läsnäolo, niin miksi et ilmoittaisi lapsen isälle, että olepa hyvä - sinun vuorosi.

Tai sitten muuttakaa isompaan, kerran nykyiset neliöt aiheuttavat moista tuskaa.

Yritetään muuttaa joo. Saattaa mennä vielä pari kk

Ap

Vierailija
7/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun esikoinen on aina menossa ja kuopus viihtyy kotona, niin ei häiritse. Pian muuttavat pois kotoa.

Kai se on sekin kun sillä on toi murrosikä. Tuittuilee ja tiuskii aika useasti niin tuntuu et sille olisi itellenkin hyväksi vähän tuulettua joskus

Ap

Vierailija
8/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en ymmärrä tuollaista ärsytystä. Miten ihmeessä lapsesi estää sinua ja omaa aikaasi? Olemalla omassa huoneessaan? Ei varmasti mene enää kauaakaan, kun muuttaa omilleen ja silloin sinulla on koko loppuelämäsi ajan sitä omaa aikaa.

Mulla on kolme teiniä, isällänsä käyvät vain pakosta - eivät viihdy mutta eivät jaksa kuunnella isänsä narinaakaan - ja muutoin ovat siis luonani tai kavereillaan. Ja kun kaikki ovat paikalla, niin ei se suinkaan mun omasta ajasta ole pois vaan päinvastoin! Imho.

Vierailija
9/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet teinin lauantai-iltana keskustaan, annat 6-pakin lonkeroa ja 50€ rahaa. Sanot ettei ennen aamua ole kotiin tulemista 👍

Vierailija
10/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene itse hotelliin viikonlopuksi? Tai tyttökavereiden kanssa vaikka Leville?

Vierailija
11/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei voi kutsua iltapäiväkahviseuraa.

Vierailija
12/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Olis ihana saada välillä omaa rauhaa ja ladata akkuja.

Meillä sana, mutta sen lisäksi vielä poikaystävä joka viikonloppu.

Eivät koskaan ole poikaystävän kotona.

Olis ihan kiva joskus saada olla ilman, että täällä ei olis ketään tai edes niin, että poikaystävä ei olis täällä.

En ymmärrä,miksi eivät voi olla välillä hänen vanhemmillaan. Ihan normi perhe kuitenkin.

Ja ite tarvisi. välillä omaa rauhaa.

Vierailija
13/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys. En jaksa koko aika ihmisten seuraa. Se vetää hermot kireälle.

Vierailija
14/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun. Oma nuoreni, joka nyt onkin jo aikuinen ja asuu omillaan, oli "aina" kotona. Itse kun olin nuori, oikein nautin siitä kun pääsin pois kotoa, joten minun oli vaikea ymmärtää nuorta, joka ei koskaan halunnut lähteä minnekään tai korkeintaan äidin kanssa reissuun 🙈

Oma odotukseni tai oletukseni siis oli, että nuoret ovat eläväisiä ja lähtevät heti ulos kun vaan pystyvät eikä heitä sitten enää meinaa saada takaisin kotiin. En tiedä sitten liittyykö tämä persoonaan vai myös nykypäivään, että nuoren kaikki sosiaalinen elämä saattaa olla online. Mutta jotain ratkaisevan erilaista nuorten elämässä on verrattuna aiempaan.

Itse purin huulta ja yritin kestää nuoren jatkuvaa läsnäoloa. Nyt hän tosiaan asuu omillaan ja viettää paljon aikaa - missäs muualla kuin siellä kotonaan. Hän vaikuttaa tosi tyytyväiseltä elämäänsä. Että mikäs siinä sitten.

Vierailija
15/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, en ymmärrä tuollaista ärsytystä. Miten ihmeessä lapsesi estää sinua ja omaa aikaasi? Olemalla omassa huoneessaan? Ei varmasti mene enää kauaakaan, kun muuttaa omilleen ja silloin sinulla on koko loppuelämäsi ajan sitä omaa aikaa.

Mulla on kolme teiniä, isällänsä käyvät vain pakosta - eivät viihdy mutta eivät jaksa kuunnella isänsä narinaakaan - ja muutoin ovat siis luonani tai kavereillaan. Ja kun kaikki ovat paikalla, niin ei se suinkaan mun omasta ajasta ole pois vaan päinvastoin! Imho.

Et ymmärrä niin ja sullahan teinit käyvät kertomasi mukaan isällään ja kavereillaan, joten tilanteesi ei ole edes yhtään sama? Ap

Vierailija
16/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kiittämätöntä, kun ei halua, että oma lapsi on kotona.

Vierailija
17/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaistun. Oma nuoreni, joka nyt onkin jo aikuinen ja asuu omillaan, oli "aina" kotona. Itse kun olin nuori, oikein nautin siitä kun pääsin pois kotoa, joten minun oli vaikea ymmärtää nuorta, joka ei koskaan halunnut lähteä minnekään tai korkeintaan äidin kanssa reissuun 🙈

Oma odotukseni tai oletukseni siis oli, että nuoret ovat eläväisiä ja lähtevät heti ulos kun vaan pystyvät eikä heitä sitten enää meinaa saada takaisin kotiin. En tiedä sitten liittyykö tämä persoonaan vai myös nykypäivään, että nuoren kaikki sosiaalinen elämä saattaa olla online. Mutta jotain ratkaisevan erilaista nuorten elämässä on verrattuna aiempaan.

Itse purin huulta ja yritin kestää nuoren jatkuvaa läsnäoloa. Nyt hän tosiaan asuu omillaan ja viettää paljon aikaa - missäs muualla kuin siellä kotonaan. Hän vaikuttaa tosi tyytyväiseltä elämäänsä. Että mikäs siinä sitten.

Ihmiset ovat vain erilaisia. Ei liity mitenkään nykyaikaan. Sisaruksistani puolet on meneviä ja puolet kotihiiriä. Samoin lapsistani.

Vierailija
18/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei voi kutsua iltapäiväkahviseuraa.

No en nyt niin mielellään ota tänne petivieraita joka tapauksessa, mutta on se muutenkin hankalaa. Jos alkaa vaikka lukemaan kirjaa, niin teini kohta paukkaa paikalle valittamaan jostain "missä minun puhtaat pyyhkeet on", "eikö meillä ole mitään hyvää syötävää" jne. Eli jos haluaa olla oikeasti rauhassa niin pitää etukäteen käydä sanomassa tiukasti, että nyt annat minun olla nyt seuraavan tunnin ajan ellei syty tulipalo tai jotain muuta tärkeää. Lisäksi harrastan yhtä harrastusta josta tulee jonkin verran melua, ja se ärsyttää puolestaan teiniä (kyllä muakin ärsyttää kun se hihkuu ja huutaa koneellaan tai koettaa alkaa soittaa kitaraa aina VASTA kun kello on 21.50 eli juuri ennen hiljaisuutta!)

Kuten sanoin niin osa ongelmaa on myös pieni asunto, ja se murrosikä, eli varmaan osittain ihan tahallaankin yrittää ärsyttää! Ap

Vierailija
19/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kiittämätöntä, kun ei halua, että oma lapsi on kotona.

Eikä ole. Ihmisen halu kohtuulliseen omaan aikaan ja rauhaan ei lopu siihen että saa lapsen. Olet ilmeisesti sitä tyyppiä, jonka mielestä äidin pitää ilolla uhrata kaikki lapsen/lasten takia tai muuten on yksinkertaisesti hirveä. Ap

Vierailija
20/31 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat vain erilaisia. Ei liity mitenkään nykyaikaan. Sisaruksistani puolet on meneviä ja puolet kotihiiriä. Samoin lapsistani.

Kyllä se vähän liittyy, koska ennen ei oikeasti kotona oli yksin ja puhelinkin jaettiin perheenjäsenten kesken. Eikö ollut yleinen ongelma/vitsi joskus kasarilla, että perheen teinityttö on aina puhelimessa kavereidensa tai poikien kanssa jolloin kukaan muu ei pysty soittamaan? Nykyään osan sosiaalisesta tarpeesta voi täyttää siinä koneella ja se voi laiskistaa muuta sosiaalista elämää. Mutta totta sekin, että ihmiset on vaan erilaisia. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi