Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissan pesu ihmisten shampoolla?

Vierailija
07.01.2015 |

Pitäisi kissa pestä ja niiden oma shampoo ei ole nyt täällä. Voinko pestä kissan omalla Sebamedin anti-dandruff shampoollani? Se on mieto, päivittäisshampoo, ei mikään nizoral/lääkeshampoo tyylinen. Tuoksu hyvin kevyt. Jos laimennan siitä kevyen pesunesteen.

Jos ei, niin miksi ei?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä vaan. Ja tosiaan laimenna, etyä kisun pää ei mene sekaisin tuoksusta. Hyvä siitä tullee!

Vierailija
2/8 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kissa pitää pestä? Jos ei jaksa enää itseään pitää puhtaana niin eläinlääkäri on kylpyä oikeampi osoite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon shampoon ph on 5,5 ja vesijohtoveden hieman emäksisempi, eli pesuliuos olisi jotain 6,5ph:ltaan. Kissa likaantui ja ei se saa tuota itse pestyä pois.

Vierailija
4/8 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ei! Kissaa ei koskaan pestä ihmisten pesuaineilla! Jos täytyy pestä niin pelkällä vedellä tai sitten eläinkaupasta kissashampoota.

Vierailija
5/8 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:05"]

Ei ei ei! Kissaa ei koskaan pestä ihmisten pesuaineilla! Jos täytyy pestä niin pelkällä vedellä tai sitten eläinkaupasta kissashampoota.

[/quote]

Miksi ei? Ainoa mitä itse löysin googlettamalla on tuo ph-asia, eläimen ihon ph on emäkiksempi kuin ihmisen. Ja tuoksu tietenkin, mutta tuo shampoo on tuollaista perus hajutonmautonväritön-apteekkikamaa. En löydä mistään lemmikkishampoon inciä, että voisi verrata.

Vierailija
6/8 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaa pestä, laimenna vaan tosiaan ensin ja huuhtele huolellisesti.

Vierailija
7/8 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ole muuten pessyt kissaa mutta kerran sen takamus oli kakassa niin pesin sen pehvan mansikan hajuisella suihkugeelillä :3

Vierailija
8/8 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan saa pestä tavallisellakin shamppoolla, vaikka tietysti asiaan suunnatut aineet ovat parempia. Tärkein pointti on huuhtelu ja se, että kissan päätä ei saippuoida tai kastella.