Kissan pesu ihmisten shampoolla?
Pitäisi kissa pestä ja niiden oma shampoo ei ole nyt täällä. Voinko pestä kissan omalla Sebamedin anti-dandruff shampoollani? Se on mieto, päivittäisshampoo, ei mikään nizoral/lääkeshampoo tyylinen. Tuoksu hyvin kevyt. Jos laimennan siitä kevyen pesunesteen.
Jos ei, niin miksi ei?
Kommentit (8)
Miksi ihmeessä kissa pitää pestä? Jos ei jaksa enää itseään pitää puhtaana niin eläinlääkäri on kylpyä oikeampi osoite.
Tuon shampoon ph on 5,5 ja vesijohtoveden hieman emäksisempi, eli pesuliuos olisi jotain 6,5ph:ltaan. Kissa likaantui ja ei se saa tuota itse pestyä pois.
Ei ei ei! Kissaa ei koskaan pestä ihmisten pesuaineilla! Jos täytyy pestä niin pelkällä vedellä tai sitten eläinkaupasta kissashampoota.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 19:05"]
Ei ei ei! Kissaa ei koskaan pestä ihmisten pesuaineilla! Jos täytyy pestä niin pelkällä vedellä tai sitten eläinkaupasta kissashampoota.
[/quote]
Miksi ei? Ainoa mitä itse löysin googlettamalla on tuo ph-asia, eläimen ihon ph on emäkiksempi kuin ihmisen. Ja tuoksu tietenkin, mutta tuo shampoo on tuollaista perus hajutonmautonväritön-apteekkikamaa. En löydä mistään lemmikkishampoon inciä, että voisi verrata.
Uskaltaa pestä, laimenna vaan tosiaan ensin ja huuhtele huolellisesti.
mä en ole muuten pessyt kissaa mutta kerran sen takamus oli kakassa niin pesin sen pehvan mansikan hajuisella suihkugeelillä :3
Kissan saa pestä tavallisellakin shamppoolla, vaikka tietysti asiaan suunnatut aineet ovat parempia. Tärkein pointti on huuhtelu ja se, että kissan päätä ei saippuoida tai kastella.
Anna mennä vaan. Ja tosiaan laimenna, etyä kisun pää ei mene sekaisin tuoksusta. Hyvä siitä tullee!