Istuminen keskellä laskettelurinnettä
Raivostuttavaa. Ja vaarallista. Hengailisivat kahviossa tai edes vähän sivummalla, mutta että KESKELLÄ rinnettä. Parhaimmillaan vielä kumpareen takana, ettei heitä näe varmasti, kuin aikaisintaan viimehetkellä. Usein nämä ovat n. 15v lautalissuja ARGH.
.
Olin eilen loppiaismäessä, ja kohtasin tällaisen jengin. Ensin en ajatellut sanoa mitään, mutta heillä ei näyttänyt edelleenkään olevan edes ajatusta siirtyä muualle, kun vielä kolmannen kerran laskin heidän ohitseen. Pyysin siirtymään kulkuväylältä muualle, ja vastaukseksi sain vain vittuilua. Näköjään he siirtyivät kumminkin myöhemmin, sillä neljännen kerran paikan ohi laskiessani, ei heitä näkynyt enää.
.
Haluaisin vain tietää, mistä moinen väliinpitämättömyys -omaa ja muiden turvallisuutta kohtaan- kumpuaa.
Kommentit (16)
Nuoret ovat itsekeskeisiä ja ajattelemattomia. Ei siinä varmaan muusta pahuudesta ole kyse. Ehkä niistä oli coolin näköistä istua keskellä rinnettä ja kerätä ehkä poikien huomiota siinä.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 11:30"]Takaatuleva väistää.
[/quote]
No joo, mutta alakoulussa jo opetetaan koulun laskettelureissuilla, että pysähtyä saa vain rinteen reunaan...
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 11:33"]Kaikki eivät pääse jo alakoulussa laskettelureissulle.
[/quote]
Kai joku on nuokin mukulat laskettelemaan opettanut... Vanhempi, lasketteluope, kummi, ystävä, oli se kuka tahansa, myös käyttäytymissäännöt pitää samalla kertoa!
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 11:30"]
Takaatuleva väistää.
[/quote]
Mitä tätäkin rinteiden perussääntöä alapeukuttamaan? Näin se vain on.
Joo, tottakai takaatuleva väistää. Enhän itsekään losauttanut tyttöjä päin. ;D Se ei silti tarkoita, että muiden laskemista pitää ehdointahdoin sabotoida ja vaarantaa tukkimalla väylä (en tarkoita hitaampia laskijoita! Pelkästään istujia)
Ap
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 11:30"]
Takaatuleva väistää.
[/quote]
Mitä tätäkin rinteiden perussääntöä alapeukuttamaan? Näin se vain on.
[/quote]
Itse alapeukutin, koska rinteessä on hitaampia ja kaatuneita, joita hyvässä mielessä kuuluukin väistää. Tarinakerhot vaan on niin rasittavia, koska vaarantavat ajattelemattomuuttaan itsensä lisäksi myös muita! Ja aloitusviestin mukaan tääkin tapaus löytyi kumpareen takaa... Hyvä yleisohje, mutta mitä ei voi nähdä, ei voi edes väistää
En tajua, mitä se haittaa jos HETKEN siinä hengailee, jos jää näkyvälle paikalle.
Se on sitä chillailua ja reggae-meininkiä, joka liittyy lautailuun. Joo, ihan pepusta kyllä, varsinkin kun laskettelurinteessä ylempää tuleva on aina väistämisvastuussa. Ei ne tajua aina sitä, että on tosi vaikea havaita joskus tai tajuta, että joku uushippilauma on päättänyt istua alas ihmettelemään. Sitten vongutaan, miten laskettelijat ja aikuiset on aina niin negoja.
Itse teen aina parhaani että pöllytän mahdollisimman paljon lunta näiden märkäperseiden päälle...
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 11:43"]En tajua, mitä se haittaa jos HETKEN siinä hengailee, jos jää näkyvälle paikalle.
[/quote]
Ei siitä ollutkaan nyt kyse! Näkyvästi saa pysähtyä, jota nämä skidit ei tehny. Ja eivät olleet pelkkää hetkeä, jos ap oli kolme kertaa ehtinyt laskemaan heistä ohi...
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 11:43"]
En tajua, mitä se haittaa jos HETKEN siinä hengailee, jos jää näkyvälle paikalle.
[/quote]
Jos ehtii laskea useammankin laskun, niin ei se ihan hetki ole. Lisäksi yleensä niitä istumapaikkoja löytyy jostain vähän reunemmasta ja paremmin näkyvyyksin varustettuna. Mä muistan kun harjoittelin laskemista, pelkäsin kaikkia KESKELLE rinnettä seisomaan jääneitäkin, koska vaikka kuinka yritin, oli joskus tosi vaikea saada jarrutettua tai väistettyä ajoissa. Omassa porukassa tuli valitettavasti joskus laskettua päinkin, sivullisiin en onneks törmännyt.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 11:33"]
Kaikki eivät pääse jo alakoulussa laskettelureissulle.
[/quote]
Mä en ole ikinä lasketellut, mutta silti mulle on itsestäänselvää, ettei sinne keskelle rinnettä jäädä norkoilemaan. Ei vaikka kuinka sääntönä on että takaatuleva väistää. En mä jää keskelle suojatietäkään seisoskelemaan vaikka autoilijan mua pitääkin väistää.
Ollessani teini-ikäinen harrastin samaa. Kerran kävi niin, että takaa tullut pikkupoika törmäsi meihin ja kaatui rajun näköisesti. Itseänikin sattui siinä hötäkässä, mutta enemmänkin säikähdin pikkupojan kaatumista. Onneksi tämä selvisi vammoitta. Sen jälkeen en ole enää istunut mäessä (tyhmä kun olen, piti oppia kantapään kautta).
Tyhmyydestä? kotikasvatuksen puutteesta?