Tarviiko hoitoalalla matikkaa?
Eli olen lukiossa, ja mietin onko pitkö matikka kovinkin olennainen ajatellen kolmannen asteen opintoja sairaanhoitajana, tai mahdollisesti jopa lääkiksessä.
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:58"]Ei mutta siikaa tarvitaan ja joskus lohta.
Muahahahahaaaaaaaa ;D
[/quote]
Lääkkeet..
Tottakai tarvitsee, ei niitä lääkkeitä umpimähkään voi potiaille antaa. Liuoslaskuja, iv-tiputusnopeuksia, Pillereiden määrä jos saatavilla ei ole samaa vahvuutta kun lääkereseptissä mainittu jne jne
Lääkelaskuissa tarvitaan prosenttilaskua
No ei pitkää matikkaa varsinaisesti tarvitse, mutta jos se aiheuttaa ongelmia, niin luulen, ettei esim. lääkikseen oikein pää riitä.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 11:02"]
No ei pitkää matikkaa varsinaisesti tarvitse, mutta jos se aiheuttaa ongelmia, niin luulen, ettei esim. lääkikseen oikein pää riitä.
[/quote]
Ei se aiheutakaan mitään ongelmia, vaan biologia ja kemia, mietin kannattaisiko tiputtaa matikka että olisi enemmän aikaa lukea noita olennaisempia aineita. Matikan numerot on kyllä ollut 9-10 aina, mutta kemia ja bilsa ei juuri suju ja fysiikkakin tökkii ajoittain. Tarkoitan siis että tiputtaisin matikan koska tuntuu että en ehdi lukea riittävästi noihin muihin, että saisin lisää aikaa lukujärjestykseen.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 11:02"]
[/quote]
Ei se aiheutakaan mitään ongelmia, vaan biologia ja kemia, mietin kannattaisiko tiputtaa matikka että olisi enemmän aikaa lukea noita olennaisempia aineita. Matikan numerot on kyllä ollut 9-10 aina, mutta kemia ja bilsa ei juuri suju ja fysiikkakin tökkii ajoittain. Tarkoitan siis että tiputtaisin matikan koska tuntuu että en ehdi lukea riittävästi noihin muihin, että saisin lisää aikaa lukujärjestykseen.
[/quote]
Mieti tarkkaan haluatko tiputtaa parhaan aineesi, mutta jos se on tosiaan ainoa keino selvitä noi "lääkis" aineet niin tee se.
Jos kemia ja fysiikka tökkii, niin lääkiksestä on ihan turha haaveilla. Sinne mennään laskemalla ja ennen viime kevään koeuudistusta (Helsinki) sisään on useana vuonna päässyt pelkästään laskemalla, biologia on ollut ihan pilipalitasoa.
T: lääkisläinen
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 10:56"]Eli olen lukiossa, ja mietin onko pitkö matikka kovinkin olennainen ajatellen kolmannen asteen opintoja sairaanhoitajana, tai mahdollisesti jopa lääkiksessä.
[/quote]
Kysy opoltasi mitä tehdä. En suosittele pitkän matikan tiputtamista jos olet siinä noin hyvä. Jospa opiskelutekniikkaa parantamalla pärjäisit noissa sinulle vaikeissa aineissa?
Lääkishän ja sh-koulutus ovat kovin eri asioita ja ammatit hyvin erilaisia vaikka työpaikka on sama. Suosittelen matemaattisesti lahjakkaalle kyllä lääkistä jos se on sinusta kiinnostava ala. Sh:n työ on duunariduunia jossa ei tarvita kuin matematiikan perustiedot.
Sh
Tiputa matikka ja korjaa noi kemia ja fysiikka ja äkkiä jos haluat lääkikseen sisään. Kannattaa tosin tutustua viime vuosien pääsykokeisiin, jos siellä on jotain sellaista matikkaa mitä ei lyhyessä tulisi mutta integraalikikkailut nyt on ihan turhia siellä.
Ei tarvi, t lähihoitaja. Lääkäreistä en sano mitään kun en tiedä.
Ei mutta siikaa tarvitaan ja joskus lohta.
Muahahahahaaaaaaaa ;D