paljonko rahaa tililläsi loppukuuksi?
Minä juur maksoin laskut ja jäi 622€ neljälle hengelle....auton tankki tyhjä,sinne menee n.90€....
Kommentit (84)
Miehen opintotuki + minun asumislisäni ovat juuri Kelalta tulleet. Niistä maksettu reilu 500e vuokra, joten nyt käytössä vajaa 200e. Sitten (12.1.) pitäisi työttömyystuen tulla tilille ja vakuutusmaksujen jälkeen kuun loppuviikoille jää kait 300-400e. Jollei mitään ylimääräistä rahanmenoa, vaikka läppärin hajoaminen, tapahdu niin tuosta jää vielä kivasti säästöönkin :). Tokikaan miehen tuet eivät minun tililleni tule mutta kun on yhteiset menot, niin on yhteiset tulotkin. Meillä ei ole ikinä rahoja/osuuksia laskettu vaikka pääsääntöisesti mies on ruuat ja laskut maksanut, minä taas ostanut kalusteet+astiat+kodinkoneet+yms materian.
.
Ihan siitä syystä kerron tulot enkä tilin saldoa, koska tarkoituksena ei ole kuluttaa enemmän mitä tienataan. Tosin suurempia ostoksia on lähikuukausille jo suunniteltu (tiskikone, (peli-)tietokone, älypuhelin ja ehkä vielä pleikka) eikä niihin taida kuukaisitulot riittää ja siksi säästäminen on tarpeen. Lemmikkikissan mahdollisten lääkärikulujen varalle on tilillä aina oltava 500-1000e ylimääräistä. Lääkärivara ihan kokemuksen kautta, että kun lemmikki sairastuu voi lasku olla todella suuri (viimeksi 1500e, haima- ja vatsaontelotulehdus).
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:49"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 11:01"]
Käyttötilillä joku 7000 euroa. Pari vakuutusmaksua ja muita laukeaa näinä päivinä, joten kohta ehkä tonnin vähemmän. Ihan ok. Mihin ihmeeseen teillä menee kaikki rahat?
[/quote]
kyllä ne ihan elämiseen ja huvitteluun menevät, ei ole mitään mielenkiintoa keräillä käyttötileille montaa tonnia ja ihmetellä miks muut ei niin tee:)
tilillä tällä hetkellä 400e ja palkka tulee ensi viikolla, voisin jopa sanoa että asiat on paremmin kuin hyvin:)
ps. Ihminen jolla on 7000e käyttötileille sanoo sen olevan ihan ok kuulostaa helkkarin tylsältä:)
[/quote]
voi olla, että kuulostaa tylsältä, mutta en mä keräile rahaa sen kummemmin. Matkustelen, shoppailen ihan surutta mm. tällä viikolla 500 eurolla vaatteita, harrastuksiinkin kuluu rahaa... Tietysti mies maksaa puolet asumiskustannuksista, joten ehkä siksi mulla jää myös rahaa. Ei tarkoitus ollut työntää herneenpalkoa kenenkään nenään. Mua vaan aidosti kiinnostaa miten ihmiset saa elettyä niin tiukasti, koska mä saan todella tuhlaamalla tuhlata, että saan tilini nollille. Kerran on ollut se tilanne ja siihen liittyi useampi kaupunkiloma kuukauden sisään. Toki jos on työtön tai minimipalkkainen, niin on varmasti tiukkaa joka pennin suhteen.
[/quote]
juu en vetänyt hernettä nenään, ihmettelen vaan voiko noin yksinkertaisia ihmisiä olla olemassa jotka ei tiedosta sitä että monen ihmisen nettopalkka on Suomessa 1500-2000e ja siitä maksetaan kaikki kulut, ja sä ihmetteLet miksi heillä ei ole 7000e tilillä kun sulla on:D
semmoset 600e kun siitä on laitettu säästöön jo ja kaikki laskut maksettu :)
Käyttötilillä n. 1800e, palkka tulee 15. pvä jolloin käyttötilillä olevat siirrän säästöön, seuraavan laskun ep 31.1.
Muutama satku, tiukkaa on Tammikuussa. Ensi kuussa helpottaa. Pari laskua menee maksuun perjantaina.
Nimim. Osa-aikainen
8,84 € käyttötilillä, 2000 € omalla henk.koht. säästötilillä ja lisäksi yhteisellä säästötilillä avokin kanssa noin 6000 €
Käteistä n. 340e, tilillä päälle 6000e.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 11:19"]En oo ikinä tajunnu tätä "loppukuuksi", mulle ainakin tulee rahaa useamman kerran kuussa. Joskus enemmän ja joskus vähemmän.
Ei paljoo oo nyt mutta pe taas tilanne eri.
[/quote]
Niin no toisille tulee tilille ainoastaan palkka, ja ihan kerran kuussa....
En pidä siellä koskaan tonnia enempää. Kerran minulta tyhjennettiin koko käyttötili, ja vaikka vahinko saatiin aikanaan oikaistua, en halua kokea tuollaista enää koskaan.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:57"]
Käyttötilillä joku 7000 euroa. Pari vakuutusmaksua ja muita laukeaa näinä päivinä, joten kohta ehkä tonnin vähemmän. Ihan ok. Mihin ihmeeseen teillä menee kaikki rahat?
[/quote]
kyllä ne ihan elämiseen ja huvitteluun menevät, ei ole mitään mielenkiintoa keräillä käyttötileille montaa tonnia ja ihmetellä miks muut ei niin tee:)
tilillä tällä hetkellä 400e ja palkka tulee ensi viikolla, voisin jopa sanoa että asiat on paremmin kuin hyvin:)
ps. Ihminen jolla on 7000e käyttötileille sanoo sen olevan ihan ok kuulostaa helkkarin tylsältä:)
[/quote]
voi olla, että kuulostaa tylsältä, mutta en mä keräile rahaa sen kummemmin. Matkustelen, shoppailen ihan surutta mm. tällä viikolla 500 eurolla vaatteita, harrastuksiinkin kuluu rahaa... Tietysti mies maksaa puolet asumiskustannuksista, joten ehkä siksi mulla jää myös rahaa. Ei tarkoitus ollut työntää herneenpalkoa kenenkään nenään. Mua vaan aidosti kiinnostaa miten ihmiset saa elettyä niin tiukasti, koska mä saan todella tuhlaamalla tuhlata, että saan tilini nollille. Kerran on ollut se tilanne ja siihen liittyi useampi kaupunkiloma kuukauden sisään. Toki jos on työtön tai minimipalkkainen, niin on varmasti tiukkaa joka pennin suhteen.
[/quote]
juu en vetänyt hernettä nenään, ihmettelen vaan voiko noin yksinkertaisia ihmisiä olla olemassa jotka ei tiedosta sitä että monen ihmisen nettopalkka on Suomessa 1500-2000e ja siitä maksetaan kaikki kulut, ja sä ihmetteLet miksi heillä ei ole 7000e tilillä kun sulla on:D
[/quote]
En itsekään ole huikean suurituloinen ja kaikki kuluni maksan palkastani. Mutta siinä olen varmasti yksinkertainen, että suunnittelen menoni ja sijoitukset edes suurin piirtein ennakkoon. Säännölliset kulut mitoitan tulojen mukaan. Minustakin se on kieltämättä aika yksinkertaista.
Käyttötilillä on nyt 800€ ja vielä tulee miehen tili 850€, mun tili 1800€ sekä lapsilisä yhdestä lapsesta. Eli loppukuulle käytössä noin 3500€. Tosin siitä menee tonni lainaan ja 300 vastikkeeseen jne mutta on tällä hetkellä ihan kivasti asiat.
Laskut maksettu, tällä hetkellä näyttäis olevan about 490e..eilen kävin alennusmyynneissä, mut eip paljon huvittanut shoppailla, kun tietää sen loppukuun sitkuttelun sitten. Vähän reilun 20e sain tuhlattua kauppakeskuksessa.
Mekin ollaan suunniteltu menomme ennakkoon, mutta aina ei tästä valtiosta tiedä, palkonko se suunnittelee meidän käytettävissä olevien varojen pinentämistä?
Reilu 4000 euroa ja palkka vasta tulossa...on tä opiskelijan elämä niin köyhää ;D
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 12:57"]
Mihin ihmeeseen teillä menee kaikki rahat?
[/quote]
kyllä ne ihan elämiseen ja huvitteluun menevät,
[/quote]Mua vaan aidosti kiinnostaa miten ihmiset saa elettyä niin tiukasti, koska mä saan todella tuhlaamalla tuhlata, että saan tilini nollille.
Toki jos on työtön tai minimipalkkainen, niin on varmasti tiukkaa joka pennin suhteen.
[/quote]
ihmettelen vaan voiko noin yksinkertaisia ihmisiä olla olemassa jotka ei tiedosta sitä että monen ihmisen nettopalkka on Suomessa 1500-2000e ja siitä maksetaan kaikki kulut,
[/quote]
Olen eri vastaaja enkä nyt sinulle suoraan osoita sanojani, kun en kulutustottumuksiasi tunne, mutta jos 1500 euron palkkaa saava joka kuukausi huvittelee, eikä mitään jää säästöön, niin sitten ei pitäisi olla heti pyytämässä yhteiskuntaa apuun, kun työpaikka menee alta, sairastuu vakavasti tms.
Olen ns. kukkahattutäti ja kannatan hyvää sosiaaliturvaa, mutten hyväksy sitä, etteivät ihmiset lainkaan säästä, vaikka voisivat. Näistä huvittelukommenteistasi ja ajatuksesta, että 7000 euroa tilillä on ihan hirvittävä summa, saa kuvan, että sinunkin mielestäsi muiden pitää elättää sinut sen jälkeen kun rahat on loppu.
Minulla n. 7€ tilillä. Perjantaina tulee elarit n. 300€ mut laskuja vielä 250€ edestä ja astianpesukone meni just rikki, pyykkikone veteleeviimeisiään. Mä en jaksa enää elää :( Työttömyyttä nyt 3v. takana, säästöt mennyttä, lapset aina nälissään. Työttömyystuki menee vuokraan, lapsilisät syödään ja elarit menee laskuihin. Tää ei oo enää elämää! Olkaa onnellisia te joilla tuhansia rahaa!
[/quote]
[/quote]