Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskonto on oman vastuun välttelyä

Vierailija
07.01.2015 |

Oletteko huomanneet samaa että monilla uskovilla on hyvin piittaamaton asenne esimerkiksi liikenneturvallisuuteen?

Itsellä on tällaisia tuttavia. Lapsia ei esimerkiksi laiteta autossa turvaistuimeen, eikä edes turvavöihin syystä että A) ei tarvitse koska heillä on varjelus mukana B) jos jotain sattuu, niin sillä on tarkoitus ja se on ennalta määrätty.

Turvaistuin on kuitenkin hankittu, mutta vain poliisin ja sakkojen pelossa, ilmeisesti se jumalakaan ei pysty ihan kaikelta suojelemaan.

Välillä tuntuu että usko on vastuun siirtämistä. Vastuu omista tekemisistä ja tekemättä tekemisistä on siirretty jumalalle, minkä sitä pieni ihminen voi jumalan kaikkivoipaisuuden edessä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä osaa kanssa-autoilijoista erottaa kuka on uskossa ja kuka ei. Enkä myöskään vahdi kenellä on lapset istuimessa

Vierailija
2/3 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 09:00"]

Mä en kyllä osaa kanssa-autoilijoista erottaa kuka on uskossa ja kuka ei. Enkä myöskään vahdi kenellä on lapset istuimessa

[/quote]

En minäkään varsinaisesti. Mutta tuttavista tiedän ovatko uskossa ja miten lähtevät liikenteeseen.

Jotku uskikset myös liimaa autoonsa sellaisen kalankuvan tai joku muun uskonnollisen symbolin ja kyllä sen näkee että jos lapset seisoo takapenkillä ja siitä voi päätellä, että ei ole vöissä kiinni.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko että tuo asia liittyy uskovaisuuteen vaan vain noiden henkilöiden perusluonteeseen. Tiedän paljon uskovaisia kun itsekin olin ennen hellluntailainen sellainen, ja en kyllä huomaa että siinä porukassa olisi tavallista enemmän piittaamattomia tai liikaa varjeluksen varaan laskevia. Sekä uskovissa että ei-uskovissa on vähän turhan huolettomia luonteita, ja sitten myös ihan niitä päinvastaisia, ja kaikkea siltä väliltä.