Kannattaako vielä nukkua?
Herätys klo 6. En saanut taaskaan unta, nyt hieman väsyttää. Pitäiskö nukkua se 2,5 tuntia vai valvoa suosiolla sinne asti? Todennäköisesti myöhästyn, joa nukun, mutta nukkumatta olen entistä väsyneempi.
Kommentit (7)
Parastahan olisi nukkua joku 10-15min niin virkistyisi vähän mutta herääminen ei olisi liian vaikeaa. Jos itsekuri kestää sen. Kamppailen itse saman ongelman kanssa että mennäkkö nukkumaan vai ei, herätys tosin vasta seiskalta.
Kannattaa nukkua, aivot ja kroppa saa kuitenkin pienen levon.
Kerran yks lääkäriksi opiskeleva tuttu kertoi, että he olivat tutustuneet johonkin tutkimukseen, missä muistaakseni muutama lääkäri oli testannut pitemmän aikajakson ajan valveillaolon-ja nukkumisen suhdetta, niin syklillä "4 tuntia hereillä, vartti unta, neljä tuntia hereillä, vartti unta jne..." elimistö pärjää hyvin (eli aivot saa riittävän levon ja muu elimistö). Mutta miinuspuoli oli ollut muistaakseni se, että heillä kävi aika pitkäksi, kun olivat niin paljon hereillä ;)
Tämä juttu on siis ihan kuulopuhe, en tiedä onko totta, mutta kuulostaa mun mielestä ihan järkevältä.
Eli kannattaa nukkua vaikka pikkuisenkin, niin kroppa kiittää. :)
Ei kannata. Itselläkin on herätys siinä kuuden jälkeen, jos rupeen nyt nukkuun niin en herää herätykseen..
[quote author="Vierailija" time="07.01.2015 klo 03:29"]
Ei sua kuitenkaan siellä töissä tarvita ku oot nii paska, joten nuku vaan, itsekäs pelle. t. exäsi
[/quote]
Mistä nyt tuulee. Miksi ap on sun ex, jos se olenkin vaikka minä: Ohis.
2, en ole koskaan seurustellut, muuten hyvä :D
Muille iso kiitos, etenkin 5 :) Voi olla, että nukun, koska alkaa jo väsyttämään liikaa. Pakko mulla on sen verran itsekuria heräämiseen olla ;)
Ap
Ei sua kuitenkaan siellä töissä tarvita ku oot nii paska, joten nuku vaan, itsekäs pelle. t. exäsi