Supistukset heikkenee
Onko kukaan kokenu vastaavaa.. Mulla on tuntunu supistuksia välillä säännöllisestikin jo viikosta 34 alkaen. Oon käyny sairaalassa jo kolme kertaa pidemmän (jopa 7h!) aikaa tuntuneista supistuksista, mut sit ku päästään sinne, ne loppuu ku seinään. Mulla on ollu kaikki mahdolliset synnytysoireet, kuumia aaltoja, maha löysällä, väsyttää, alaselkää särkee, oksettaa, tekee mieli koko ajan syödä ym..ym.. mutta silti vaan vauva on ja pysyy mahassa. Normaalisti muuten on raskaus menny. Kohdunkaulaa jäljellä 2cm ja suu on auki 3cm, pehmeä, senkään suhteen ei ole tapahtunut kuin sentin muutos viikkoa kohden. Viikkoja on nyt 38+6. Lääkärit ja kätilöt vaan sanoo joka kerta et: " Ei siihen enää mene ku pari päivää että alkaa kunnolla synnytys" ALKAISKIN!! Ensimmäiseltä ei ollut mitään vastaavia oireita, sillon lähdin sairaalaan lapsiveden mentyä. En kyllä enää supistuksista edes lähde ajamaan yli 100 km sairaalaan turhaan ennen ku itku tulee supistusten voimakkuudesta tai veet menee. Suututtaa!!
Minulla oli kuopuksen kanssa rv. 34 asti joka päivä kipeitä ja säännöllisiä supistuksia. " Jokusen" kerran kävin sairaalassa, mutta kotiin sain aina palata kun supistukset hiipuivat hetkeksi.
Lopulta jäin rv. 40+6 sairaalaan yöksi, käynnistys olisi ollut seuraavana päivänä kello 9.00, mutta synnytys lähti kunnolla käyntiin yöllä ja poju oli maailmassa 9.02 =)