Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Jeesus tarkoitti kun sanoo että jokaisen pitää kantaa ristinsä?

Vierailija
29.10.2021 |

Perinteisesti Jeesuksen kerrotaan tarkoittaneen sillä kaulassa pidettävää ristin muotoista hopeakorua jonka jokainen suomalainen nuori saa kummeiltaan rippilahjaksi konfirmaation yhteydessä, mutta tuskin Jeesuksen elinaikaan kannettiin vielä kaulassa ristin muotoista hopeakorua? Vai kannettiinko?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että Jeesuksen seuraaminen on suuri riski ja jokaisen riskin ottajan tulee kantaa oma vastuunsa sillä se on parempi kuin että tuhlaa elämänsä ottamatta riskejä. Risti on metafora vastuun takalla joka tuohon aikaan oli hyvin kongreettinen metafora sillä roomalaiset ristiinaulitsivat todella herkästi kapinallisia. Jeesuksen seuraajat saattaisivat siis yhtä helposti päätyä ristille siinä missä Jessuskin. Sillä ei siis ole mitään tekemistä riparikorujen ja ristin muotoisen riipuksen kantamisen kanssa. Tämä vasta myöhempi hyvin moderni uudelleen tulkinta Jeesuksen sanoista.

Vierailija
2/27 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Sillä tarkoitetaan sitä että jokaisella on oma taakkansa kannettavanaan. Risti on keskiaikainen kidutusväline.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesushan itse kuoli sillä tavalla, että kantoi oman ristin sinne mäen päälle ja sinne se ristiinnaulittiin. Kai Hän olettaa, että jokaisen pitäisi kuolla samalla tavalla. Kantaa oma risti jonkun mäen päälle ja sitten ristiinnaulinta. 

Vierailija
4/27 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy tätä joltakin papilta , saat varmasti Oikean vastauksen Ihan vaan minkä seurakunnan pappi käy.

Vierailija
5/27 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

The ferryman wants his money, you ain't going to give it back

He can push his own boat as you set up off the track

Nothing you can contemplate will ever be the same

Every second is a new spark, sets the universe aflame

(Iron Maiden; Wicker Man...)

Vierailija
6/27 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl se on sitä ku Jeesus kantoi ristiään orjantappurakruunu päässään, ja sitten kokoomuslaiset kattoivat että hienosti virsu liikkuu ja toivat lisää puuristejä että kannapa nämäki tuonne mäjelle sillä välin ku me tempastaan cappucinot. Jeesusta alkoi vituttamaan, ja hän sanoikin että kantakaa ite ristinne.

Vierailija
7/27 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanan piikki on lihassamme meillä jokaisella ristinkantajalla.

Vierailija
8/27 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristitty on erikoistapaus ristillä sovitettu ryöväri . Muut pilkkaa. Pilkkaavat ryövärit.

Vierailija
9/27 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The ferryman wants his money, you ain't going to give it back

He can push his own boat as you set up off the track

Nothing you can contemplate will ever be the same

Every second is a new spark, sets the universe aflame

(Iron Maiden; Wicker Man...)

Vai sittenkin.....

Sinun sanansaattajasi ovat jo juosseet isäsi Atumin luo (vieden sanasi), Isä ota minut vastaan, kiedo kätesi ympärilleni, ei ole tähteä, Jumalaa ilman ystävää, minä olen sinun, näe minut tähtenä näe minussa heidät kaksi, he ovat Hor ja Setsh, tämä on syntynyt sinulle, tuo vasta syntynyt on sinulle annettu....

...nimessä jossa maa järisee, ja taivas vapisee, tässä ei ole vikaa, eikä tuossa ole haavaa...... .

(kaksi on puhdistunut, murhaaja ja kostaja sinussa, sinä olet puhdas.....)

-Pyramiditeksti-

Ja Lisään mitä pisteiden välistä puuttuuu:

"Hor on syntynyt nimessä... jossa maa järisee, ja taivas vapisee"...

Siis puhdistunut nimessä, ja se nimi, jossa hän on puhdistunut, on hänen isänsä nimi, ja se on Sjir (Osiris).

Ja samassa nimessä se toinenkin silti puhdistuu, hänen kanssaan...

He ovat sinussa Hor ja Setsh. Kostaja ja murhaaja, he puhdistuvat kun kun täydellinen Sjir elää, elävät hänen kanssaan ja käärme tuhotaan.

Vierailija
10/27 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sitä, että pitää yrittää elää, vaikka olisi kuinka vaikeaa.

Vierailija
11/27 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanopa raamatunkohta, missä Jeesus sanoi kirjaimellisti noin

Vierailija
12/27 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen pitää kantaa omat virheensä joita on elämässä tehnyt.

Ja synnititön heittäköön ensimmäisen kiven.

Vierailija
13/27 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; 38

ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. 39

Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.

Se tarkoittaa seurata Jeesusta.

Vierailija
14/27 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen pitää kantaa omat virheensä joita on elämässä tehnyt.

Ja synnititön heittäköön ensimmäisen kiven.

*synnitön

Vierailija
15/27 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi tarkoittaa montaakin asiaa. Minulle tulee ensimmäisenä siitä mieleen, että siinä on kyse, että seuraa Jumalan tahtoa, eikä omaa tahtoaan. Se ei ole aina helppo tie.

Vierailija
16/27 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risti tarkoittaa tässä taakkaa. "Sitä niität, mitä kylvät". Eli kyse on karman laista. Kannat karman taakkaa kuolemasi jälkeenkin, kunnes olet sen sovittanut, ellet sitten ole siitä puhdistunut jo tässä elämässä.

Vierailija
17/27 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Jeesusta ollut olemassakaan

Vierailija
18/27 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Risti tarkoittaa tässä taakkaa. "Sitä niität, mitä kylvät". Eli kyse on karman laista. Kannat karman taakkaa kuolemasi jälkeenkin, kunnes olet sen sovittanut, ellet sitten ole siitä puhdistunut jo tässä elämässä.

"Minä, jopa minä.....satokauden viimeisenä päivänä minä olen nähnyt (toteuttanut) Jumalan silmän (Jumalan tahdon) auringon kaupungissa"

- Egyptiläinen kuolleen kirja-

Merkeissä on konkreettisesti toiminnan merkkeinä sirppi ja silmä......

Jyvät säästetään, ja oljet poltetaan.....

Huom! Lauseen voi tulkita myös preesensissä.

"Minä, jopa minä.....satokauden viimeisenä päivänä minä näen (toteutan) Jumalan silmän (Jumalan tahdon) auringon kaupungissa"

Vierailija
19/27 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; 38

ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias. 39

Joka löytää elämänsä, kadottaa sen; ja joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.

Se tarkoittaa seurata Jeesusta.

Tässähän on kyse siitä, mitä kutsutaan valaistumiseksi. Tai kristustietoisuuden saavuttamiseksi.

Kaikkiin täytyy kantaa oma ristinsä, eli saavuttaa valaistuminen omilla avuilla. Kukaan ei voi tehdä sitä kenenkään toisen puolesta.

Kun ihminen tulee tietoisemmaksi, hän ikäänkuin syntyy uudelleen. Vanha minä karisee pois, ja uusi tietoisuus tulee tilalle. Tätä joskus sanotaan virheellisesti egon kuolemaksi, mutta oikeasti ihminen ei voi olla ilman egoa. Enemmänkin kyse on egoistisuuden kuolemasta. Joillekin tämä tapahtuu yhdessä hetkessä, toisille pidempänä prosessina.

Vierailija
20/27 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ristin kanto tarkoittaa tietä valaistumiseen, johon toki kuuluu myös karma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä