Mitä tarkoittaa mesiaalinen purenta ja "erittäin suuri diasteema mediale"?
6v lapselta otettiin hampaiston röntgenkuvat ja äsken luin omakantaa ja siellä lukee noin. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa?
Kommentit (10)
Tarkoittaako tämä että lapseni saa raudat? Oikojalle tuli aika tekstiviestillä. Ap
https://duckduckgo.com/?q=mesialinen+&t=ffab&ia=web
Eli lyhyesti sanottuna vikapurenta (ei korjattavissa) ja erittäin laaja väli etuhampaiden välissä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tämä että lapseni saa raudat? Oikojalle tuli aika tekstiviestillä. Ap
Tuskin, huomaa ettei korjattavissa
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti jonkun irtokojeen, jota käytetään öisin.
Mitäs sitten jos lapsi saa raudat?
Parempi hoitaa pienenö kuin aikuisena mahdollisesti leikkauksilla ja raudoilla.
No tuosta olen samaa mieltä, ei siis mitään rautoja vastaan, aina parempi mitä pienempänä korjataan.
Eniten mietityttää onko tämä vika nyt tosiaan sellainen mitä ei saa korjattua kuten aikaisempi kirjoittaja sanoi?
Ap
Mun kaverilla oli rako etuhampaiden välissä, johon ei siis mitkään lapsuuden oikomishoidot purreet. Otti aikuisiällä "täytteet" etuhampaidensa väliin kun häiritsi tätä ihmistä niin paljon. Persoonallinen piirreheän tuo on, jollakin kosmetiikkamerkin mallillakin oli joskus rako etuhampaiden välissä. Tärkeintä on saada purenta kohdalleen ihan terveyssyistä, noita kosmeettisia juttuja voi sitten miettiä myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
No tuosta olen samaa mieltä, ei siis mitään rautoja vastaan, aina parempi mitä pienempänä korjataan.
Eniten mietityttää onko tämä vika nyt tosiaan sellainen mitä ei saa korjattua kuten aikaisempi kirjoittaja sanoi?
Ap
kts mesiaalinen linkki.
Eka linkki haussa;
https://fi-m.iliveok.com › health › virheellinen-pure_109415i15939.html
Kahden kuukauden välein korkit on vaihdettava uusiin - hampaiden vaihdetun asennon mukaan. Kuitenkaan korkin distaalinen, mesialinen tai syvä purenta ei ole mahdollista korjata.
Up