Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan ollut teho-osastolla? Millaista siellä on?

Vierailija
29.10.2021 |

Kaverin kaveri paasasi suu vaahdossa, kuinka jännittävää teho-osastolla oli. Kertoili kirkkaista kattolampuista, "lääkekaapeista", hoitajatkin muisti yksityiskohtaisesti, ja olisi varmaan voinut piirtää sentintarkan pohjapiirroksen osaston huoneesta, jos olisin pyytänyt.

Mutta eihän teho-osastolla olla tajuissaan, vai ollaanko?

Onko ylipäätään mahdollista asiakkaan eli potilaan kertoa, millaista teho-osastolla oli?

Oletko sinä ollut teho-osastolla, ja jos olet, niin millainen on kertomuksesi kokemuksestasi?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena influenssassa teholla, mutta nukutettuna. Muistan jotain ääniä, mutta en ole varma ovatko ne sieltä. Olin tajuton jo kotona, kun ensihoitajat hakivat mut. Tajuihini tullessani olin tosi sekaisin ja esim. jalat ei toiminu ollenkaan. Opin uudestaan kävelemään mutta juosta en enää voi keuhkojen tilan takia. Kaiken kaikkiaan hyvin epämääräistä aikaa ensimmäiset viikot, en muista mitään.

Vierailija
42/56 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vierailijana. Ihan samanlaista kuin sairaalassa yleensäkin, mutta enemmän henkilökuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä meininki. Suosittelen jos käy huonosti.

Vierailija
44/56 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei ole mahdollista.

Minä olin (ollut!) ensin teholla ja sitten vuodeosastolla, ja edes vuodeosastosta en muista oikeastaan mitään. Ensimmäinen muistikuva on läheisistäni, jotka pystyin tunnistamaan vasta ainakin viikko sairaalassa lojuttuani.

En tiedä millaista on teho-osastolla, mutta sen tiedän, että henkiä siellä pelastetaan.

Miksi tämä on alapeukutettu? Koska olen yksi esimerkki potilaasta, joka ei muista, millaista teho-osastolla on? :D

Koska kirjoitit, että ei ole mahdollista.

Vierailija
45/56 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut teholla keuhkokuumeen takia. Outoa kyllä, vointi oli omasta mielestäni ihan ok. Vieraitakin kävi ja juteltiin ja ihmeteltiin laitteita.

Vierailija
46/56 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Suomessa voi teholla olla useampi potilas samassa huoneessa?

Vierailija
47/56 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v sairastuin hengenvaarallisesti ja jouduin teholle ennen vuodeosastoa. Teholla olin tajuissani ja jotain välähdyksiä muistan mutten enempää,ei mitään käryä kauanko olin siellä. Vuodeosastolta muistan jo enemmän.

Vierailija
48/56 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet tehon potilaista ovat ihan poissa pelistä jopa suurimman osan aikaa, mutta osa potilaista on hyvinkin tajuissaan. Olen nähnyt jopa kännykkäänsä tehon sängyssä räpläävän miehen.

Onkin jännä, koska oikeasti teho-osastolla on pidettävä puhelimet kiinni...

Vierailija
49/56 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vastasyntyneen teholla vauvan kanssa. Täällä on perhehuone teholla ja vauvaa käytiin hoitamassa siinä huoneessa. Kaikki kyseli, että olenko oikeasti teholla ja kyllä, vauva nukkui kaikkine piuhoineen minun vieressäni. Oli omakin sänky hänelle, mutta hoitajat kannustivat vierihoitoon.

Vierailija
50/56 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin valvontaosastolla, jossa siis oli vain muutama vuodepaikka. Jokaisella potilaalla oli ihan oma vastuuhoitajansa. Vieraita ei tuolla käynyt. Olin aika tokkurassa. Minulla oli arteriakanyyli ja telemetriaseuranta. Lääkkeet tuotiin kipossa tai suonensisäisesti muutaman tunnin välein. Sain vain nestemäistä ruokaa.

Vierailija
51/56 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joka päivä teho- osastolla, töissä.

Vierailija
52/56 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut osastolla, joka on englanniksi E.R. eli suomeksi Teho-osasto.

Vierailija
53/56 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Suomessa voi teholla olla useampi potilas samassa huoneessa?

Miten niin ei voi? Onhan Heräämössäkin. Samanlaista valvontatasoista hoitoa molemmat.

Kai nyt tajuat, että jos kaikilla olisi oma huone, se tarkoittaisi sitä, etyä henkilökuntaa pitäisi olla paljon enemmän, kuin nyt on.

Vierailija
54/56 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut osastolla, joka on englanniksi E.R. eli suomeksi Teho-osasto.

Eli ensiavussa.

Vierailija
55/56 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autkolari v2021 narkoosissa pidettiin 2viikkoa sen jälkeen vielä 5päivää osastolla hyvissä lääkkeissä.delirium hallusinaatioita kuvittelin osaston hoitajien sekstailevan keskenään mm.äärimmäisen osaavaa ja empaattista hoitoa ainakin Töölön tapaturma asemalla.ikuisesti kiitollinen 

Vierailija
56/56 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin teholla hyper-ripuöin vuoksi. Ripulia tuli iso ämpärillinen päivässä. Jopa lääkehiili suli sisuksissa pahan hajuiseksi ripulipaskaksi. Olin lepositeissä istuttena WC pönttöön 3kk ja sitten alkoi jo vähän helpottamaan.