Mitä kaupan sisäänostaja ajattelee?
Olin etsimässä toppatakkia, untuva- tai tavallista.
Olen l/xl kokoa.
Eipä ollut missään kaupassa tämän kokoiselle takkia.
Mutta henkarikaupalla löytyi takkeja koossa s ja ehkä pari m kokoista.
Yhtään isompaa takkia ei ollut missään kaupassa.
Mitä miettii kaupan sisäänostaja kun ostaa sinne s kokoisia takkeja paljon enempi kuin muita kokoja?
Ja kävin useassa kaupassa, ei ole vain parin kaupan otanta.
Kommentit (7)
ja mä kävin henkkamaukalla viimeviikolla eikä mitään muita kokoja ollut talvitakeissa jäljellä kuin 40 ylöspäin, kun 36 tai 38 olisin tarvinnut.
Sisäänostaja on mies, joka kuvittelee, että kaikki naiset ovat siroja ja ettei kukaan ole sairaalloisen liikalihava. Ehkä vain siksi, että hän itse sattuu olemaan naimisissa pienen, kauniin thaimaalaisen naisen kanssa.
Eiköhän niitä myyntilukujakin katsella siinä..
Itsekin isokokoisena (=lihavana) huomaa usein jäävänsä tiettyyn marginaaliin vaatteiden suhteen. Vaatteita löytyy aika hyvin kokoon 42/44 asti ja sitten taas koosta 48/52 eteenpäin. Sen sijaan oma kokoni on noin 44/46 ja tätä kokoa ei tunnu olevan monessakaan kaupassa tai se on loppu.
Eipä se ostaja päätä millaisissa myyntierissä tuotteet tulevat maahantuojalta tai tehtaalta. Erä saattaa olla esimerkiksi: 1xs, 2s, 4m, 4l, 2xl, 1xxl ja se siinä, niitä ei voi muuttaa (usealla on tosin pari erilaista myyntierää). Ja muutenkin nyt alkaa olla talvivaatteiden myyntiaika ohi ja ostajat on jo ensi kesänkin ostaneet.
Ei kai se kaupan sisäänostajan vika oo että olet läski! Laihduta niin normaalit koot mahtuvat päällesi
Ääripään kokoja otetaan mallistoihin usein vain 1, max 2kpl. Varaston arvoista isot pomot huomauttavat koko ajan. Tässä vaiheessa talvea on ikävä kyllä vaikea enää (mieleistä) talvitakkia löytää. Alella jo menevät.
Sama jos menee heinäkuussa bikinostoksille - kaikki on jo menneet.
Ikävä kyllä.