Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin itseruskettavan käyttö

Vierailija
06.01.2015 |

Onkohan muilla samaa ongelmaa? Meillä 15-vuotias käyttäö vuoden ympäri itseruskettavaa ja on ihan oranssi. Näin talvella valkoista hankea vasten se oikein korostuu. Ymmärrän toki teiniäkin, hän on luonnostaan ihan vitivalkoinen, joten varmasti haluaa vähän väriä pintaan, mutta olisikohan jotain valkoisen ja oranssin väliltä? Antakaa hyviä vinkkejä laadukkaaseen itseruskettavaan niin voisin ostaa tuolle neiti oranssille sellaisen :)

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä näitä ihmisiä, jotka tulee aina itkemään syövästä ja myrkyistä kun joku puhuu meikeistä, hiusväreistä, itseruskettavista tai varpaankynsien leikkaamisesta. Se on ok, jos joku ei näitä halua käyttää, mutta älä tule vauhkoomaan siitä muille. Olette pian pahempia kuin uskovaiset.

Vierailija
22/36 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

St. Moriz on paras kokeilemani. Ei tee oranssiksi.

Olin ennen koukussa solariumiin ja ns. Barbi-huumeeseen, joka siis auttaa ruskettumaan, mutta hieman vanhettuani viisastuin ja lopetin nuo hölmöilyt. Nyt käytän vain itseruskettavaa jos edes kaipaan kesällä luonnollisesti saadun värin lisäksi jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ainakin todisteita myrkyttömyydestä.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=hpa00017

"Keinorusketuksen jatkuvakaan käyttö ei ole iholle haitaksi. Ainakin siinä säilyy rypyttömämpänä kuin solariumissa tai aurinkomatkoilla käydessä.

Dihydroksiasetonia (DHA) sisältävillä voiteilla, linimenteillä, suihkuilla ja pyyhkeillä saadaan muutamassa tunnissa aikaan tasainen rusketus, joka kestää 3–4 päivää. DHA on sokeri, joka ei ole myrkyllistä syötynäkään."

Vierailija
24/36 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:27"]Oikeasti en antaisi käyttää kuin joskus harvoin. Myrkkyjä ne itseruskettavatkin on.  [/quote] Itseruskettavan vaikuttava aine on sokeri :D [/quote] Oli mitä sokeria hyvänsä niin syöpää niiden on todettu aiheuttavan.

[/quote]

linkkaa joku tutkimus missä näin on sanottu. Suosittelen lukemaan sen purkin sisällön uudestaan ja tarkistamaan vaikuttavat aineet.

[/quote]

Ilmeisesti joku sekoittaa nyt itseruskettavat auringonsuoja-aineisiin, jotka ovatkin myrkkyjä. Mutta Itseruskettavien vaikuttava ainesosa DHA (sokeriyhdiste) ei ole haitallinen:

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00729

"DHA ei ole millään lailla myrkyllinen."

Myös luontaiskosmetiikkamerkeillä on itseruskettavia, kuten esim. Melvitalla (vaikuttava aine sokeriyhdiste erytroloosi) ja Biosoliksella.

Vierailija
25/36 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:27"]

En usko, että tyttö suostuu millään kulkemaan valkoisena. On niin monta vuotta vihannut ihoaan. Taidan ostaa hänelle jonkun laadukkaan tuotteen, joka ei olisi niin oranssi. Ap

[/quote]

Osta apteekista Acon itsestäänruskettavaa.

Vierailija
26/36 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

St moriz on paras, terkuin ex addikti 26-v!

Vierailija
27/36 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:35"]

Itse olen 23v ja oon 14-vuotiaasta asti käyttänyt säännöllisesti itseruskettavaa. Olen myös luonnostani kalpea kuin haamu, ja itseruskettava on tuonut mulle paljon itsevarmuutta ja pidän itseäni kauniimpana kun olen hieman ruskeampi. Ja voin todella samaistua tyttäreesi! :D

Olen käyttänyt siis 9 vuotta itseruskettavaa viikoittain. Kaikkia ruskettavia päivettävästä oranssiin olen kokeillut, ja voin todella suositella sellaista kuin St. Moriz. Sitä saa tilattua helposti netistä ja joistain Seppälöistä on saanut myös sitä (ei ilmeisesti enää?). Yksi purkki riiittää mulla ainakin muutamaksi kuukaudeksi (hinta alle 10€/purkki), kerran viikossa levitän itseruskettavan puhtaalle kuoritulle iholle - viikon se pysyy hyvänä, ja viikon päästä levityksestä kuorin ja hinkkaan pesusienellä rusketuksen pois - sitten rasvaan ihon ja levitän aineen koko iholle uudestaan. Ja levittää tämä aine tulee ehdottomasti esim. kumihanskoilla koska aine pinttyy ihoon helposti. Ei siis missään nimessä paljain käsin! Ja se pitää levittää aika nopeasti kaikki. Menee aikaa, kun oppii tekniikan, mutta tämä ruskettava ei sotke eikä haise ja näyttää todella luonnolliselta! Itse levitän aineen illalla koko ihoon, laitan jonkun kulahtaneen yöpuvun päälle ja aamulla suihkuun, että ylimääräiset lähtee pois.

Toivottavasti tästä oli jotain apua :) Itse olisin kaivannut silloin nuorempana tällaisia vinkkejä!

[/quote]

Tuota ainetta löytyy kaupasta thebos.fi. Myös ruokaöljystä ja sokerista sekoitetulla kuorinnalla lähtee itseatäänruskettava ihosta.

Vierailija
28/36 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kicksin oma itseruskettava ja st. Moriz on hyviä :) harmi kun jälkimmäistä ei enää löydy seppälästä!

Vierailija
29/36 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

St. tropez gradual tan mousse on oma lempparini.

Vierailija
30/36 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
31/36 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:18"]St. tropez gradual tan mousse on oma lempparini.
[/quote] järkyttävän kallista

Vierailija
33/36 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin itseruskettavaa kuin solarium.
Toki se pitää itse tajuta milloin rusketus on kaunis väri ja milloin liian oranssi tms.
Mielestäni on nätyiä käyttää talvella vähän vähemmän, eli pieni päivetys ja kesämmällä sitten taas olla ruskeampi. Mutta se on toki makukysymys.

Vierailija
34/36 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnolliselta puolelta löytyy myös For all my eternity, jota esim. Janni hussi käyttää. Ostin sen pohjalta purkin itselleni ja todella hyvälaatuinen tulos ja vielä parempi kuin Vita liberata. www.tanstore.fi myy ainakin netissä tota.

Vierailija
35/36 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihosyöpähän ei enää ole niin muotia.

Vierailija
36/36 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 16:08"]

VITA LIBERATA http://www.lily.fi/blogit/saara-sarvas/vita-liberata-se-astetta-parempi-itseruskettava

[/quote]

Tämä on oikeasti tosi hyvä. Itselläni on punertavaan taittava iho ja kaikki keltainen tai oranssi näyttää ihan kamalalta kylmänsävyisellä ihmisellä. Tuolla saa luonnollisennäköisen kevyen rusketuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän