Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit, syytän teitä!

Vierailija
06.01.2015 |

Miksi ette opeta lapsianne laittamaan ruokaa? Tuloksena ovat tuon pizzaketjun aloittajan kaltaiset, jotka tietävät ainoastaan sen verran, että vittu ei ole ananasta.

Okei, syytös koskee myös isiä. Miksi tekään ette opeta lapsianne laittamaan ruokaa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ No tylsäähän se ruuanlaitto monen mielestä on. Samoin siivoaminen, pyykinpesu ja laskujen maksaminen. Mutta kun ne ovat arjessa välttämättömiä taitoja.

Karhunpalvelus, ettei lapselleen niitä opeta, vaan lapsi joutuu sitten aikanaan opettelemaan kantapään kautta. Moni ei opettele, ja sitten ihmetellään, mistä ne uusavuttomat peräkamarinpojat ja sossupummit oikein sikiävät.

Vierailija
22/33 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen tänne kirjoitteli joku jonne, joka oli sossun maksusitoumuksella hakenut itselleen kaupasta ruokaa. Oli ostanut kalliita eineksiä, jotka riittivät kahdeksi päiväksi. Moni vastaaja laski heti, että jos olisi ostanut ruokatarvikkeita ja laittanut niistä itse ruokaa, olisi riittänyt syötävää viikoksi.

Mutta kun EN OSAA LAITTAA RUOKAA ENKÄ HALUA OPETELLAKAAN, tämä neropatti vastasi neuvojille. Tämä siis tarkoittaa sitä, että me veronmaksajat maksetaan tuonkin elättämisestä monin kerroin enemmän kuin olisi tarve. Jo tämän takia kannattaa opettaa ne nicopetterit laittamaan sitä sapuskaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 14:49"]

^ No tylsäähän se ruuanlaitto monen mielestä on. Samoin siivoaminen, pyykinpesu ja laskujen maksaminen. Mutta kun ne ovat arjessa välttämättömiä taitoja.

Karhunpalvelus, ettei lapselleen niitä opeta, vaan lapsi joutuu sitten aikanaan opettelemaan kantapään kautta. Moni ei opettele, ja sitten ihmetellään, mistä ne uusavuttomat peräkamarinpojat ja sossupummit oikein sikiävät.

[/quote]

Ruuanlaiton ja siivoamisen saa jokainen tehdä omassa kodissaan, omassa elämässään juuri kuten itse tykkää. Jos ihminen on tyytyväinen siihen mitä syö, siihen ei vaan muilla ole mitään sanomista. Se ei vaikuta muiden elämään yhtään mitenkään. Tiettyjen ruokien tekeminen ja syöminen ei ole mikään välttämättömyys.

Vierailija
24/33 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vastasit varmaan mulle. Lapset on siis jo kotona ollessaan oppineet tekemään ruokaa ja erityisesti kuopus on aktiivinen tekemään itse puhtaista raaka-aineista vaikka mitä. Hän on tullut isäänsä, tykkää ruuanlaitosta. Esikoinen on laiskempi, mutta vilja-allergian takia ei voi hänkään syödä mitä tahansa. 

Vierailija
25/33 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 13:32"]

Kukaan lapsiaan opettamaton äiti/isä ei uskalla vastata.

[/quote]

No minä en ole opettanut poikaa kokkaamaan, mutta kummasti tuo osaa väsätä ruokaa itellensä silloin kun on tarvis. Samoin en ole opettanut kotitöitäkään, mutta osaa se niitä kuitenkin tehdä. Kai sillä on sitten tarpeeksi älliä näihin hommiin, eli osaa ihan itse ajatella, että mitenköhän mahtaisi esim. perunoiden keitto onnistua tai miten vessa pitää siivota.

Vierailija
26/33 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:01"]

[/quote]

Ruuanlaiton ja siivoamisen saa jokainen tehdä omassa kodissaan, omassa elämässään juuri kuten itse tykkää. Jos ihminen on tyytyväinen siihen mitä syö, siihen ei vaan muilla ole mitään sanomista. Se ei vaikuta muiden elämään yhtään mitenkään. Tiettyjen ruokien tekeminen ja syöminen ei ole mikään välttämättömyys.

[/quote]

Totta, niin kauan kuin "jokainen" elättää itse itsensä eikä ole yhteiskunnan rahapussilla. Mutta kun tuo tämän ketjun yksikin pummi hakee ne maksusitoumuksensa sossusta ja joutuu hakemaan niitä monin kerroin yli tarpeen, koska ei osaa laittaa ruokaa vaan hakee kalliita eineksiä. SILLOIN muilla todellakin on asiaan sanomista.

Vierailija
27/33 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 13:53"]

mulla on 3 ja 5v lapset. tekevat salaatin poytaan ja 5v auttaa perunoiden kuorimisessa ja osaa jo jauhelihat paistaa ym.. t.aiti 25v

[/quote]

Sulla on tuleva junior master chef kotona! 

Vierailija
28/33 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi kaveri syö joka toinen päivä einespitsan ja joka toinen päivä paistaa pannulla maksalaatikkoa ja munia. Tahtoisi kyllä syödä monipuolisemmin mutta "kun ei osaa muuta laittaa". Jepjep.

Vierailija
29/33 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohis, mutta hain 18 vuotiaana erääseen hoitokotiin töihin. Haastattelussa kysyttiin että osaanko tehdä ruokaa. Hoitokodissa tehtiin ruuat asukkaiden kanssa alusta alkaen itse. Sanoin että osaan tehdä ja leipoa perusruokia mutta rehellisesti en osaa arvioida että paljonko pitää tehdä että on sopiva määrä 15 hengelle.

Haastattelija siihen sitten että kyllä sen opit, kerro miten teet sämpylä taikinan. Sitten kerroin miten ja paljonko käytän aineita että saan tehtyä kaksi pellillistä. Sain paikan.

Muut työntekijät tarkkailivat kovasti ruuanlaitto taitojani ja yksi sitten kertoi että minua ennen ollut työntekijä (40v, kolmen lapsen äiti) oli tehnyt karjalanpaistia niin että laittoi kaksi vakuumipakattua lihapakettia muovipakkauksineen uunivuokaan, pilkkoi pari porkkanaa kuorineen vuokaan ja laittoi vettä!

Eli ei ne kaikki äiditkään osaa näköjään kokata..

Vierailija
30/33 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höpöhöpö. Kaikki sen ikäiset lapseni ovat oppineet ruokaa laittamaan sekä kotona että koulussa. Ei ole vaikeaa. Ja pitkälle auttaa jo esimerkki, että on ruoka-ajat ja ruokaa tehdään yhdessä. Lukutaitoinen osaa sitten katsoa ruoka-ohjeesta, miten toimitaan. 

Vierailija
31/33 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:29"]

ohis, mutta hain 18 vuotiaana erääseen hoitokotiin töihin. Haastattelussa kysyttiin että osaanko tehdä ruokaa. Hoitokodissa tehtiin ruuat asukkaiden kanssa alusta alkaen itse. Sanoin että osaan tehdä ja leipoa perusruokia mutta rehellisesti en osaa arvioida että paljonko pitää tehdä että on sopiva määrä 15 hengelle.

Haastattelija siihen sitten että kyllä sen opit, kerro miten teet sämpylä taikinan. Sitten kerroin miten ja paljonko käytän aineita että saan tehtyä kaksi pellillistä. Sain paikan.

Muut työntekijät tarkkailivat kovasti ruuanlaitto taitojani ja yksi sitten kertoi että minua ennen ollut työntekijä (40v, kolmen lapsen äiti) oli tehnyt karjalanpaistia niin että laittoi kaksi vakuumipakattua lihapakettia muovipakkauksineen uunivuokaan, pilkkoi pari porkkanaa kuorineen vuokaan ja laittoi vettä!

[/quote]

:D :D :D

Eikö se 40-vuotias koskaan ihmetellyt, miksi sen karjalanpaistin seassa lilluu sulanutta muovia? Vai ajatteli vaan sen kuuluvan asiaan? Miltä sen lapset näytti? Oliko kellään kolmea silmää tai neljää kättä?  :D

Vierailija
32/33 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 15:29"]

[/quote]

Mä olisin halunnut nähdä sen paistin...

Vierailija
33/33 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla luokalla ravintolakoulussa KOKKIpuolella oli herra, joka ei osannut keittää pottuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi