Nilkkaketjujäynä Loppiaisena :)
Vaimo keksi mulle hauskaa tekemistä näin loppiaiseksi :) Sanoi laittavansa mulle nilkkaketjun. Käski sohvalle istumaan paljain jaloin ja lukitsi jalat kettingillä toisiinsa. Väliin laittoi yhdistelmälukon, jonka koodin saan kuulemma itse etsiä. Tässä on numerot 0000-9999 eli 10.000 vaihtoehtoa. Jos näprään yhden koodin 2 sekunnissa, niin avaamiseen menee 20.000 sekuntia. Sehän on yli 5 tuntia. Jos keksii koodin nopsemmin, niin vähemmän... Mut ei tässä oo vaihtoehtoja kun ruveta räpläämään. Aloittaisko nollasta vai tuolta yläpäästä vai jostain välistä? Pirullista käydä numerot läpi nollasta, jos koodi on vaikka 9801.... Hyvä jäynä :D
Kommentit (21)
En kuullut mitä vaimo noille kyläilijöille ovella kertoi, mutta hyvin olivat juonessa heti mukana. Ehdottivat, että haastetta voisi vaikeuttaa käsiraudoilla. Jos laittais kädet selän taakse, niin lukon näprääminen auki olisi vähän vaikeempaa. Sanoin ettei tartte, kun tähän näyttää menevän vielä monta tuntia muutenkin. Sitten juotiin kahvia ja nuo kahleet taisivat vähän unohtua. Lähtiessä toivottivat toki hilpeää loppiaista. Vaimo lupasi harkita niitä käsirautoja, jos viivyttelen ja roikun täällä netissä koodin etsimisen sijaan. Joten taas lukkoa yritetään saada avautumaan oikealla numerolla...
Auki on. Koodi oli 2002. Neljä ja puoli tuntia noine viivästyksineen. Jos numero olis ollu jossain 8500 paikkeilla, niin tähän olis menny koko ilta. Mut toki tuurista kiinni mistä kohtaa aloittaa. Mutta ei se mitään. Tämä kostetaan :) Nyt kun on toi ketju ja lukko valmiina...
Jätä lukko rauhaan kun olet yksin, niin et voi osallistua kotitöihin eikä huomenna voi mennä töihin.
Mamma saa tarjoilla ruuat ja juomat sohvalle koska ethän sinä pysty liikkumaan ilman apua! Vessassa käynti voi olla hankalaa.
Puolessa tunnissa meni 800 numeroa. Nyt ansaittu kahvitauko ja uusi ennuste. Tähän saattaa mennä pahimmillaan 6 tuntia. Ja nyt se sitte kerto, että kaheltatoista tulee vieraita.
Ei oo. Kokeilin noi ensin. Hääpäivät, synttärit ja muut vastaavat. Lopetin sitten kun en enää muistanu mitä olin kokeillut :)
1200. Kysyin, että kertoisko koodin ennen kun vieraat saapuu. Noup oli vastaus.
Farkut on jalassa ja paita päällä. Mut helvetillinen näprääminen tässä näiden numeroiden kanssa on. Kohta 1500.
Eikö sormet väsy? Meinasko vaimo selittää vieraille miksi makaat kahleissa sohvalla :D?
Hitto vieköön. Noin 1500 numeroa tunnissa. Pahimmillaan 8500 jäljellä. Siis tässä menee 7 tuntia. Ehdotin, että jos kertoisi koodin, niin pääsisin pinteestä ennen noita vieraita. Noup oli vastaus...
Sormet väsyy. Siksi tässä välillä voi näppäillä :) Kohtahan tuo nähdään mitä kertoo. Ja sitä paitsi vain jalat on kahleissa. Käsirautoja ei ole :)
Jahas. Pitää varmaan keskeyttää päivittäminen kun nuo vieraat näköjään tulee. Palaan asiaan. 1803 on nyt.
No niin. Vieraat seurusteltu.Pääsee jatkamaan tän saatanan lukon avaamista. 1804 ei toimi. 1805...