Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imusolmukkeet turvonneena vuosia ja jäätävä yöhikoilu

Vierailija
29.10.2021 |

Mistähän voi johtua? Imusolmukkeet turpoilee jatkuvasti kaulalta ja ovat olleet suurentuneena jo lähemmäs kymmenen vuotta. Samaan aikaan kun turvotus alkoi, alkoi myös kamala yöhikoilu. Joka on tosiaan vain pahentunut viime aikoina, ja herään useita kertoja yössä ihan läpimärkänä. Sama jos torkahdan pienille päikkäreille, herään märkänä.

Kaula on ultrattu, ei poikkeavia mutta turvonneita imusolmukkeita. Verikokeissa ei mitään poikkeavaa koskaan. Joku piilevä infektio? Mikä ihme voi olla ongelma?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopeloit liikaa imusolmukkeitasi ja saat ne turpoamaan. Jos olis jotain vakavaa kymmenessä vuodessa olisit jo kuollut.

Vierailija
2/15 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuohon lisänä kilpirauhasen vajaatoiminta. Olen kuvitellut hikoilun johtuvan siitä, kun ei ihan kaikkia oireita saada pois multa vaikka kuinka säädettäis tyroksiiniannosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä tietoinen että tuskin mitään vakavaa, mutta tuo hikoilu on hyvin häiritsevää ja elämää haittaavaa. Itseasiassa en koskettele niitä sen kummemmin, mutta osa on niin turvoksissa että näkyvät kaulalla hyvin ja ultraajan mukaan niitä on enemmänkin siellä mitä näkyy.

Kilpirauhasarvot on katsottu todella monta kertaa, eikä niissä ole koskaan mitään moitittavaa. :(

Ap

Vierailija
4/15 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on tuota samaa, lisäksi ensin laihduin paljon, paino siis vain putosi.

Eli oli ehdottomasti lääkäriasia, olinkin tutkittavana, mutta lopulta lääkäri totesi että en olisi enää tässä jos olisi jotain vakavaa. Syytä ei löytynyt. Nykyään voin jo paremmin, syön raitaa ja harrastan kuntosalia ym liikuntaa.

Vierailija
5/15 |
29.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on tuota samaa, lisäksi ensin laihduin paljon, paino siis vain putosi.

Eli oli ehdottomasti lääkäriasia, olinkin tutkittavana, mutta lopulta lääkäri totesi että en olisi enää tässä jos olisi jotain vakavaa. Syytä ei löytynyt. Nykyään voin jo paremmin, syön raitaa ja harrastan kuntosalia ym liikuntaa.

RAUTAA

Vierailija
6/15 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös!

Vierailija
7/15 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko elintavat muuten kunnossa ja paino?

Vierailija
8/15 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko elintavat muuten kunnossa ja paino?

Olen aina ollut liikunnallinen ja normaalipainoinen, en tupakoi tai käytä alkoholia tai ole lääkitystä joka voisi vaikuttaa, ei hormonaalista ehkäisyä tms. Vaiva alkoi jo teini-iässä.

Ap

Vierailija
9/15 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

uniapnea aiheuttaa minulla hoitamattomana kovaa yöhikoilua. Nyt laitteen myötä loppui hikoilu.

Vierailija
10/15 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uniapnea aiheuttaa minulla hoitamattomana kovaa yöhikoilua. Nyt laitteen myötä loppui hikoilu.

Voisikohan pelkästään kookkaat nielurisat aiheuttaa uniapneaa? Itseasiassa yöhikoilu alkoi jonkun nieluinfektion jälkeen, jonka jälkeen nielurisat ja kasa imusolmukkeita jäi turvonneeksi. En kyllä tietetääkseni kuorsaq mitenkään erityisen paljon (kukaan ei ole maininnut), joskus tosin herään siihen itse 😊 Minkälaisia oireita sulta löytyi muuten?

Ap

Vierailija
11/15 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suuret kilpirauhaset olleet aina, ultrassa ei näy mitään. Mutta oli parin vuoden jakso, kun oli yöhikoilua. Kilppariarvot oli normaalit, mutta jotenkin heittelivät paljon. Nyt olen kilpparilääkkeellä, vaikka arvot olivat edelleen normaalien rajojen sisällä, mutta lääkärin mukaan eivät silti ideaalit.

Yöhikoilu loppui jo kauan ennen kilpparilääkettä tosin. Uskon, että hikoilu johtui tulehduksesta, jota ei koskaan saatu selville mitä se oli. Mutta epäiltiin borrelioosia. Tai sitten se johtui kovasta stressistä. Oli meinaan hirveä työstressi just sen pari vuotta.

Kaikkea ei lääketiedekään vielä ymmärrä... Ainakin omasta kokemuksesta sanoisin, että kantsii miettiä, onko elämässä stressiä ja ratkoa sitä. Mulla ratkesi stressi, kun vaihdoin työpaikkaa.

Vierailija
12/15 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutteellinen seksielämä.

Vierailija
13/15 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun turvonneet imusolmukkeet ja yöhikoilu paljastui hodgkinin taudiksi. Lisäksi oireena oli kova kutina ja väsymys. Verikokeissa ei ollut poikkeavaa. Imusolmukebiopsia ei onnistunut, ei saatu riittävästi näytettä. Vastavimisolmukkeen poisto ja ct kuva paljasti karun totuuden. Olin kärsinyt oireista jo monta vuotta ennen kuin se todettiin.

Vierailija
14/15 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös kaulan ja kainaloiden alueella suurentuneita imusolmukkeita. Ultrassa todettu normaaleiksi, ja veriarvot on hyvät. Hematologin mukaan mulla on niska-hartiaseutu ja rinta niin jumissa ettei nesteet kierrä, ja sain lähetteen fysioterapiaan. Ja mun elimistö/imusolmukkeet kuulemma vain reagoi herkästi kaikkeen. Kaulan alueella imusolmukkeet on lähteneet pienenemään, kainalon alueella niitä vielä tuntuu.

Vierailija
15/15 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisikohan pelkästään kookkaat nielurisat aiheuttaa uniapneaa? Itseasiassa yöhikoilu alkoi jonkun nieluinfektion jälkeen, jonka jälkeen nielurisat ja kasa imusolmukkeita jäi turvonneeksi. En kyllä tietetääkseni kuorsaq mitenkään erityisen paljon (kukaan ei ole maininnut), joskus tosin herään siihen itse 😊 Minkälaisia oireita sulta löytyi muuten?

Ap

Kaikki oireet, mutta en nukahdellut päivisin. Pyydä lähetettä keuhkopolille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan