Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUS:n neurokirurgi paljasti järkyttävän tiedon: Influenssan sairastaneilla PITKÄAIKAISIA AIVO-OIREITA, jopa aivovammoja. Hän on erittäin huo...

Vierailija
29.10.2021 |

https://nitter.allella.fr/MKorja/status/1419625046516060164

Hän varoittaa että useimmat meistä joutuvat sairastamaan elämänsä aikana influenssan. Influenssassa on riski että aivot vaurioituvat.

Kommentit (186)

Vierailija
101/186 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastuin 1980 luvun lopulla maassamme tuolloin riehuneeseen influenssaan. Olin ainoa, joka meidän perheestä siihen sairastui, koska huolehdin jo tuolloin varsin hyvin omasta käsi ja muusta hygieniasta. Sitä en tiedä, että mikä virustyyppi oli kyseessä. Epäilen sen olleen kuitenkin A-virus. Oireina siinä oli kova päänsärky ja sahaava kuume. Kurkku ja lihaskipuine ja muine tyypillisine influenssaoireineen. Kuumetta oli kaksi viikkoa 39 astetta. En pysynyt enää pystyssä huimauksen takia. Olin aika nuori tuolloin. Jo tuolloin, kun otti yhteyttä tk: seen, niin eihän sieltä mitään apua, eikä reaktiota tullut ja saanut. Lienee sama tyyli vieläkin. Tosin, eiväthän he olisi voineet tehdäkään mitään. Koska kyllä ne kaikki influenssat ja flunssat on hoidettava itse kotona. Ja jos ei selviä, niin sitten niin vain käy. Ainakin tämä on käynyt hyvin selväksi esim. THL: n ja sairaanhoitopiirien kannanotoista. Puhuvat "kuormituksesta" ja sen sellaisista asioista. 

Sen kyseisen taudin, jonka sairastin, tuntui, että siitä oikeasti tuolloin kunnolla selvinnyt. Lihakset olivat epätavallisen tuntuiset. Tuntui, kuin niissä ei olisi ollut mitään voimia. Ilmeisesti virus jätti hermostoon ja lihaksiin jonkinlaiset jäljet. 

20 vuotta myöhemmin sairastuin krooniseen väsymysoireyhtymään. Melkein yhtä aikaa, kuin kilpirauhasen vajaatoimintaan. Tosin epäilen jälkimmäisen tulleen enemmänkin Tsernobylin ydinvoimalaonnettomuuden vaikutusten seurauksena. Mutta ei sitä käy epäileminen, etteikö joskus aiemmin sairastettu, vakavaoireinen influenssa saata vaikuttaa myös monien muiden sairauksien puhkeamisen muodossa. Hermo ja lihastaudit ja krooninen väsymysoireyhtymä saattavat olla yksiä niistä sairauksista, jotka näistä viruksista ja niiden vaikutuksesta myöhemmin seuraavat.

Terveydenhuollosta en ole saanut mitään tukea, enkä apua kyseisiin sairauksiin. On vain pitänyt selvitä yksin, kärsiä, purra hammasta ja raahautua seuraavaan päivään.

Vierailija
102/186 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssan vaikutukset aivoihin on tiedetty jo 100 vuotta. Suomessakin jopa lapsia on vammautunut pysyvästi.

Annapa joku linkki tilastoihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/186 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut influenssan monta kertaa ja yhtenä keväänä 2 kertaa: A-kanta ja B-kanta. Hoidin tuolloin vielä 2 - vuotiaan lapsenkin samalla.

Vierailija
104/186 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastanut influenssan monta kertaa ja yhtenä keväänä 2 kertaa: A-kanta ja B-kanta. Hoidin tuolloin vielä 2 - vuotiaan lapsenkin samalla.

Koronan olen sairastanut 2 kertaa ja 2 rokotustakin ottanut.

Vierailija
105/186 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kroonisista infektioista kärsivillä on tällaiset jutut olleet jo pitkään tiedossa. Ihan kollektiivisten kokemustemme perusteella. Hyvä, että näitä asioita tunnustetaan. Ennustan, että mitään ei kuitenkaan tapahdu.

Vierailija
106/186 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaipanvaihto influenssassa on raskasta lapselle.

Vierailija
107/186 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronan olen sairastanut 2 kertaa ja 2 rokotustakin ottanut.

Olen kerran sairastanut influenssan. Sinä vuonna en ollut ottanut rokotetta.

Koronaa en ole sairastanut kertaakaan. Olen ottanut rokotteet ja käytän ffp-maskia kodin ulkopuolella.

Vierailija
108/186 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on valmiiksi matalatulehdus kehossa ylipulleuden takia niin influenssa viimeistelee sen lopunkin ihan varmaan- nyt kaikki joka päivä tunti kävelyä ja hikiliikuntaa!Se on maanpuolustustakin jopa jo! Älkää jääkö tuleen makaamaan.

Vierailija
109/186 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki suhdeluvut? Kuinka moni sairastanut, kuinka moni saanut vakavia jälkitauteja ja oireita? Eli varsin olennainen tieto puuttui noista pienistä tekstipätkistä. Itsestään selvää on, että aina joku saa pitkäaikaisia oireita influenssasta tai koronasta, mutta moniko? Ja kuinka monella pitkäaikaisia oireita saaneilla oli jokin perussairaus, joka aiheuttaa sen, että influenssakin on rajumpi ja vakavampi kuin perusterveellä ihmisellä? Ja kuinka kauan vitkuteltiin, ennen kuin lähdettiin viemään potilasta hoitoon?

Vierailija
110/186 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sairastuin 1980 luvun lopulla maassamme tuolloin riehuneeseen influenssaan. Olin ainoa, joka meidän perheestä siihen sairastui, koska huolehdin jo tuolloin varsin hyvin omasta käsi ja muusta hygieniasta. Sitä en tiedä, että mikä virustyyppi oli kyseessä. Epäilen sen olleen kuitenkin A-virus. Oireina siinä oli kova päänsärky ja sahaava kuume. Kurkku ja lihaskipuine ja muine tyypillisine influenssaoireineen. Kuumetta oli kaksi viikkoa 39 astetta. En pysynyt enää pystyssä huimauksen takia. Olin aika nuori tuolloin. Jo tuolloin, kun otti yhteyttä tk: seen, niin eihän sieltä mitään apua, eikä reaktiota tullut ja saanut. Lienee sama tyyli vieläkin. Tosin, eiväthän he olisi voineet tehdäkään mitään. Koska kyllä ne kaikki influenssat ja flunssat on hoidettava itse kotona. Ja jos ei selviä, niin sitten niin vain käy. Ainakin tämä on käynyt hyvin selväksi esim. THL: n ja sairaanhoitopiirien kannanotoista. Puhuvat "kuormituksesta" ja sen sellaisista asioista. 

Sen kyseisen taudin, jonka sairastin, tuntui, että siitä oikeasti tuolloin kunnolla selvinnyt. Lihakset olivat epätavallisen tuntuiset. Tuntui, kuin niissä ei olisi ollut mitään voimia. Ilmeisesti virus jätti hermostoon ja lihaksiin jonkinlaiset jäljet. 

20 vuotta myöhemmin sairastuin krooniseen väsymysoireyhtymään. Melkein yhtä aikaa, kuin kilpirauhasen vajaatoimintaan. Tosin epäilen jälkimmäisen tulleen enemmänkin Tsernobylin ydinvoimalaonnettomuuden vaikutusten seurauksena. Mutta ei sitä käy epäileminen, etteikö joskus aiemmin sairastettu, vakavaoireinen influenssa saata vaikuttaa myös monien muiden sairauksien puhkeamisen muodossa. Hermo ja lihastaudit ja krooninen väsymysoireyhtymä saattavat olla yksiä niistä sairauksista, jotka näistä viruksista ja niiden vaikutuksesta myöhemmin seuraavat.

Terveydenhuollosta en ole saanut mitään tukea, enkä apua kyseisiin sairauksiin. On vain pitänyt selvitä yksin, kärsiä, purra hammasta ja raahautua seuraavaan päivään.

liikuntakyvyn menettämunen influensassa ei ole tavatonta. minulta lähti tasapaino viikossa ja kahden viikon jälkeen en jaksanut enää kontatakaan. kolmas viikko alkoi sairaalavuoteella.

Vierailija
111/186 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuliko joku että ihmisen solujen infektoituminen tekee ihmiselle hyvää???

Vierailija
112/186 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelon kylväminen on menossa kaikella tapaa, sillä voidaan hallita ja lamauttaa ja luoda placebo oireita.

Juurikin näin, mutta jos kyseessä on haitallinen vaikutus, puhutaan yleensä nocebosta/nosebosta (latinan verbistä nocere = vahingoittaa, tai jotain)...

Vierailija
113/186 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten vähän outoa, että virustautien jälkeistä väsymysoireyhtymää on vähätelty, ja vasta korona herättää meidät tajuamaan että virukset voivat aihuttaa pitkäänkin kestävää väsymystä yms. Esim. adenoviruksista kuullut jotain tällaista tutulta. Mutta eihän maailmassa ole muita kuin koronavirus nykyään. Huoh.

Koronassa näitä jälkioireita tulee tutkimusten mukaan enemmän kuin useimmissa muissa yleisissä virusinfektioissa. Koska ne ovat yleisempiä ja koska koronaan on sairastunut valtava määrä ihmisiä lyhyessä ajassa, tämä ongelma on nyt noussut esille tavalla, jota ei oikeastaan enää ole mahdollista ohittaa. Hyvänä puolena ehkä on, että jatkossa muidenkin virusinfektioiden pitkäaikaisista vaikutuksista kärsivät tulevat otetuksi vakavammin ja saavat mahdollisesti parempaa hoitoa, mikäli long covidiin onnistutaan kehittämään niitä. Monien oireita on vähätelty terveydenhuollossakin ihan liian kauan.

Vierailija
114/186 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero influenssan ja koronan kanssa on se että esivanhemmat ovat sairastaneet influenssan ja jäljelle jäi influenssasta selvinneet. Rutto vei joka toisen ihmisen ja jäljelle jäävien perimässä on jonkilainen suoja ruttoa vastaan. Koronan ensi version suoja perustuu vihurirokkoon.

Vierailija
115/186 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella 2019 - 2020 todetuista influenssatapauksista ainakin 4% johti potilaan kuolemaan. Näin uutisoi THL kaksi vuotta sitten.

Prosentti on kova, kun huomioi että lapset, opiskelijat, varusmiehet, raskaana olevat, työelämässä olevat, riskiryhmäläiset ja ikäihmiset saavat ilmaisen influenssarokotuksen.

Vierailija
116/186 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelottaa!!!

Vierailija
117/186 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvella 2019 - 2020 todetuista influenssatapauksista ainakin 4% johti potilaan kuolemaan. Näin uutisoi THL kaksi vuotta sitten.

Prosentti on kova, kun huomioi että lapset, opiskelijat, varusmiehet, raskaana olevat, työelämässä olevat, riskiryhmäläiset ja ikäihmiset saavat ilmaisen influenssarokotuksen.

tutkimuksen mukaan eräänä vuotena suomessa kuoli 2000 ihmistä influenssaan. näistä 1500 oli rokottamattomia. tämä tutkimus oli työläs, perustui rekisteritietojen penkomiseen. influenssaa ei juuri koskaan kirjata kuolinsyyksi vaan kuolinsyyksi merkataan influenssan seuraus, esim. sepsis tai sydänkohtaus. tämän takia influenssakuolemien määrää ei tiedetä, mutta tilastokeskuksen mukaan influenssa näkyy ylikuolleisuutena, korona ei.

Vierailija
118/186 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho. Sairastin (sika)influenssan ja oikeasti meinasin kuolla. En ole ikinä ollut niin kipeä. Kuume oli yhdessä vaiheessa hetken yli 41'C. En suostunut lähtemään sairaalaan.

Mulla on kyllä kaikeanlaisia muistiongelmia nykyään, vaikka olen suht nuori. Voiskohan johtua tuosta...? Aivot meni kokkeliksi? :D

sairastin sikainfluenssan nykyversion H1N1pdm09 tammi-maaliskuussa 2020. sen jälkeen olin yli vuoden väsynyt ja aloitekyvytön. keskittyminen ja ajatteleminen oli vaikeaa ja ahdisti. työhön palasin vasta kesällä 2020. on se raju tauti!

Vierailija
119/186 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastettu ilman rokotusta. sairaalassa 17 päivää.

Vierailija
120/186 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä te saavutatte tällä jatkuvalla panikoimisella ja paniikin lietsomisella? Eläkää elämäänne nauttien jokaisesta päivästä. Jos joku sairaus tai onnettomuus sitten osuu kohdalle, se on sen ajan murhe. Kannattaako sitä elämänsä pilata jo etukäteen panikoimisella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi