Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyaikana vanhemmat ovat niin avuttomia?

Vierailija
05.01.2015 |

Pahoittelen mikäli loukkaan, mutta miten nykyajan vanhemmista on tullut niin... saamattomia ja avuttomia? Yhden lapsen kanssa ei edes vessaan pääse. Ruokaa ei voida laittaa, kun pitää viihdyttää lasta koko ajan. Anopit ja mummot käyvät siivoamassa ja pesemässä pyykkiä. Koneethan ne pyykit ja astiat pesevät, niin miksi siitäkin on tehty niin vaikeaa.. Vettä ei tarvitse kantaa vaan se tulee hanasta. Näitä ei saa sanoa ääneen, on vain ymmärrettävä, miten raskasta on. Ja kaiken huipuksi: tehdään lisää lapsia vaikkei kyetä edellisestäkään huolehtimaan. Ruokaa saa kaikkialta eikä tarvitse raataa pottupellolla. Lapsi olkoon osana jokapäiväistä elämää, ei vanhemmuudesta ole tullut sen vaikeampaa kuin ennenkään. Siitä on vain tehty sellaista.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osat. Kerronpa salaisuuden: en ole avuton mutta miksi tehdä itse ja omalla kustannuksella jotain minkä voi teettää muilla heidän kustannuksellaan?

Vierailija
2/11 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ole kans miettinyt..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä nyt vaan on erilaista, eri vaatimuksilla. Ennekin on varmasti mummot auttaneet. Asuhan ne usein samassa pihapiirissä. Muksut viihdytti toisiaan tai juoksenteli perässä ja varmasti silloinkin valitettu. Aikaa vaan kultaa muistot.

Vierailija
4/11 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä itteeni avuttomana, mutta nostan kyllä hattua entisaikojen äideille ja alottaen omalle. Kyllä musta tää arki on raskasta vaikka on koneet ja vehkeet ja lapsikin melko helppo ja mieskin avuksi. en haluu edes kuvitella entisaikojen äitejä jolla oli kädet täynnä kotitöitä (jos oikein ymmärrän miehetkään ei ollu suureksi avuksi) plus ei tartte olla huolisaan riittääkö ruoka, syntyykö lisää lapsia.. Ja terveydenhoitokin on parantunu. Ehkä sitä ei otettu ennenvanhaa niin painetta vaan tehtii parhaansa ja se riitti :)

Vierailija
5/11 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli todellalla hankalaa sen yhden lapsen kanssa. Silti oli pakko tehdä vielä kolme lisää ja jotenkin kummasti sitä vaan hommat hoituu ihan ilman apuakin.

Vierailija
6/11 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla menee päivästä tuntikausia netissä roikkumiseen ja sohvalla makaamiseen. Kunnon päiväjärjestys auttaa moneen asiaan. Mielikin selkeytyy. Itselläni näin ja kotimainen aina siisti, on aikaa lapsille ja vauvalle, aina ruokaa ja voimia viettää aikaa miehen kanssa. Enkä koe olevani mitenkään väsynyt tms.

Vierailija
7/11 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostais tietää, mikä siinä on vaikeaa? tarkoitan perheessä, jossa ei ole isoja ongelmia. Itselläni on kaksi lasta, ja mummot satojen kilometrien päässä, enkä vieläkään ymmärrä, miksi sitä lasten kanssa elämistä pidetään välillä niin helkutin vaikeana. Okei, olisi kiva nukkua pitkiä öitä, mutta eivät ne vähät unetkasn tee vielä mitään kaaosta elämästä.

Vierailija
8/11 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ennen kait oli lähellä ns apujoukkoja, ipanat oli töissä mukana tms. Nyt pitää olla niin täydellistä? Minä ainakin olen aika uupunut kahden teinini kanssa...

Vierailija
9/11 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään vanhemmuudelta vaaditaan enemmän, kun perustoimeentulon hankkiminen ei vie ihmisiltä kaikkia voimia. Vielä muutama vuosikymmen sitten lapsia kuoli moninkertaisesti nykyaikaan verrattuna. Kurin sai hyvin pidettyä piiskaamalla.

Vierailija
10/11 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä myöskään, vaikka olen itsekin joskus valittanut elämän raskautta ja hermot ollut kireellä lasten kanssa. Itse koen raskaimmaksi työn ja lasten yhdistämisen, kun ei ole sitä mummoa tai naimatonta tätiä aina siellä kotona, jolle voi jättää vaikkapa kipeän hoitoon, kuten ennen on saattanut olla.

Se mitä en ymmärrä on että vanhemmat laittavat pienetkin lapset tekemään kaikki päätökset, minne lähdetään tänään, koska lähdetään, mitä syödään jne jne... Sellaista ihme jahkailua monella vanhemmilla. Ei osata olla vanhempia, ei osata ottaa vastuuta.

Vierailija
11/11 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 yläpeukkua. Tyypillistä. Kaikki täällä kuvittelevat olevansa parempia kuin muut 'nykyvanhemmat'. Toisaalta pelkkiä yläpeukkuja sai sekin ketju, jonka mukaan mikään ei helpotu lasten kasvaessakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi