Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tsempatkaa minua :( (kouluasioissa)

Vierailija
05.01.2015 |

Tsemppaisitteko/"potkisitteko perseelle" minua, hirveä väsymys ja laiskuus iski :( Mun pitäisi tehdä kauhea määrä biologian läksyjä ja lukea kevään viimeisiin yo-kirjoituksiin, mutta en saa mitään aikaiseksi koska joku masennus on nyt iskenyt päälle :( Piti aloittaa opiskelu jo joululoman alussa, muttavasta tänään sain oppikirjan avattua. Mitä teen, jotta saan motivaation takaisin? Haluan lääketieteelliseen opiskelemaan, mutta se haave tuntuu nyt niin kaukaiselta ja vaikeasti saavutettavalta. Tietysti kirjoituksetkin stressaavat.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja opiskelemaan! ;) ja tsemppiä myös tosi paljon! :P <3

2/11 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Minulle tuli mieleen kaksi asiaa lukiessani kirjoitustasi
1) Opiskelutekniikka.
En ole opiskelutekniikan ammattilainen, joten voisit ehkä ottaa selvää, mitkä nykyaikaiset suositukset ovat. Itseäni kuitenkin 'tervanjuonnissa' erilaisissa tehtävissä on auttanut ihan konkreettinen kellotus, lyhyet rupeamat ja selkeät tauot. Esimerkki: Aloita lukea tiettyä tehtävää klo 16.30. Kello soimaan vaikka klo 17 ja sitten 10 minsan tauko (tee voileipä, käy postilaatikolla tms, ihan kokonaan pois työtilasta). Sitten taas 17.10 alat lukea vaikkapa 17.50 asti ja tauko jne.Kun rupeamat ovat noin puolisen tuntia, jaksaa keskittyä. Tässä on hyvä viipaloida ennakolta sopivat luettavat/tehtävät. Usein väsymys tulee juuri siitä, että tekee liian pitkiä pätkiä kerrallaan.

2) Yleinen elämäntilanne
Mikä on muuttunut, miksi väsymys 'iski'? Mikä sinun varsinainen motivaatiosi lääkikseen pääsyyn on? Mitä tarvitset, jotta jaksat nähdä vaivan? Miten palkitset itseäsi? Onko elämässäsi tapahtunut jotain ihan muuta joka vie voimavarat (esimerkiksi seurustelun päättyminen?) Miten hoidat elämääsi ylimalkaan

Toivottavasti tästä oli jotain osviittaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt reippaasti opiskelemaan! Vaikka nyt tympii, niin tympii vielä enemmän siinä vaiheessa jos huonoilla papereilla yrität päästä kouluun ja sitä myötä työelämään :)

Vierailija
4/11 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli 32 biologian tehtävää. Niihin ei olisi riittänyt kahden viimeisen päivän läksyjenteko... ei auta kuin avata kirja ja alkaa tekemään.

Vierailija
5/11 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itsellesi inhimillinen lukusuunnitelma, joka jättää myös vapaa-aikaa ja vapaapäiviä. Ja sitten pidät siitä kiinni.

Vierailija
6/11 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et lue sun yo-kokeisiin niin susta tulee sossupummi. Kannattais lukee.

Vierailija
7/11 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ensimmäinen tehtävä ja palkitse itses jollain.

Vierailija
8/11 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:36"]

Tee ensimmäinen tehtävä ja palkitse itses jollain.

[/quote]

Nääh, tein jo viis tehtävää eikä meil ole mitään "palkintoja". Katsoin tv:täkin liian monta tuntia tänään aiemmin, joten silläkään en viitsi itseäni palkita. Menee vaan koko opiskeluaika tv:n katsomiseen ku jään katsomaan mieluummin jotain hömppäohjelmaa :D

Vierailija
9/11 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 16:19"]

Meille tuli 32 biologian tehtävää. Niihin ei olisi riittänyt kahden viimeisen päivän läksyjenteko... ei auta kuin avata kirja ja alkaa tekemään.

[/quote]

Heh, mulle tuli 34 :D Juu, itsekin 2 pv ennen koulun alkamista tajusin tämän

Vierailija
10/11 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne iski joku hullu alapeukuttaja, kaikkiin viesteihin alapeukut :'D

Vierailija
11/11 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="KirkkoSisko" time="05.01.2015 klo 16:19"]

Hei

Minulle tuli mieleen kaksi asiaa lukiessani kirjoitustasi
1) Opiskelutekniikka.
En ole opiskelutekniikan ammattilainen, joten voisit ehkä ottaa selvää, mitkä nykyaikaiset suositukset ovat. Itseäni kuitenkin 'tervanjuonnissa' erilaisissa tehtävissä on auttanut ihan konkreettinen kellotus, lyhyet rupeamat ja selkeät tauot. Esimerkki: Aloita lukea tiettyä tehtävää klo 16.30. Kello soimaan vaikka klo 17 ja sitten 10 minsan tauko (tee voileipä, käy postilaatikolla tms, ihan kokonaan pois työtilasta). Sitten taas 17.10 alat lukea vaikkapa 17.50 asti ja tauko jne.Kun rupeamat ovat noin puolisen tuntia, jaksaa keskittyä. Tässä on hyvä viipaloida ennakolta sopivat luettavat/tehtävät. Usein väsymys tulee juuri siitä, että tekee liian pitkiä pätkiä kerrallaan.

2) Yleinen elämäntilanne
Mikä on muuttunut, miksi väsymys 'iski'? Mikä sinun varsinainen motivaatiosi lääkikseen pääsyyn on? Mitä tarvitset, jotta jaksat nähdä vaivan? Miten palkitset itseäsi? Onko elämässäsi tapahtunut jotain ihan muuta joka vie voimavarat (esimerkiksi seurustelun päättyminen?) Miten hoidat elämääsi ylimalkaan

Toivottavasti tästä oli jotain osviittaa

[/quote]

1) Opiskelutekniikka mulla on hallussa. Ainoa vaikeus on saada itseäni niskasta kiinni ja niitä tehtäviä tekemään. Tuollainen pätkitttäinen opiskelu ei oikein sovi mulle, parhaiten minulle sopii parin tunnin opiskeluputki, sill tavoin pääsen mukaan siihen aiheeseen ja pystyn keskittymään.

2) Elämäntilanne ei ole muuttunut, poikakaveri tosin lähti tänään inttiin mutta tää väsymys on ollut jo ennen sitä. Väsymykseen vaikuttaa varmaan se, että nyt kun oon tiedostanut tän tulevan kevään urakan suuruuden, on iskenyt stressi päälle :( Varsinainen motivaatio lääkikseen pääsyssä on hammaslääkärin työ=ihmisläheistä, korkeasti arvostettu, hyvin varma työpaikka (ei mitään akateemista työttömyyttä) ja onhan se hyvin palkattukin ala, ei tarvitse miettiä kuinka saada rahat riittämään. Sellaista turvaahan se elämään toisi (toivottavasti).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi