Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hermot menee tuon miehen kanssa! :(

Vierailija
07.09.2006 |

Meillä on nyt taloudellisesti aika tiukka vaihe, minä olen kotihoidontuella vielä puoli vuotta ja sen jälkeisestä elämästäni en tiedä mitään. Autolainaa on vielä muutama tonni (tosin annoin juuri säästöjäni 3 500, että saadaan se nyt kokonaan pois, miehellä ei mitään säästöjä ole) ja asuntolainaa pitäisi ruveta kohta lyhentämään.

Minä yritän tosissani saada taloutta kuntoon. Lapsen syötän kunnolla, mutta itse syön mitä milloinkin, että saisin rahat riittämään. Kenkäni hajoavat kohta jalkaan ja vaatteenikin ovat huonolla mallilla. Uusia en kuitenkaan osta, koska olisi tärkeämpää saada velat maksettua kuin pistää vaatevarasto kuntoon.

Mies taas ei tunnu älyävän mitään. Sanoo kyllä yrittävänsä säästää, mutta eipä tunnu siltä. Ostaa uusia vaatteita, kun entiset (alusvaatteet) ovat alkaneet muuttua valkoisista kellertäviksi jne. Ja kaiken huipuksi huomasin, että on vajaan parin viikon sisällä pistänyt Rollsiin yli 20 euroa! Minä en uskalla nähdä edes unta siitä, että joskus voisin laittaa pariin ateriaan noin paljon rahaa...

Niin ja itsekin käyn välillä töissä (silloin, kun töitä tarjotaan niin, että saan lapsenhoidon järjestymään), mutta laitan kaikki palkkapennoset säästöön enkä hussaa niitä turhuuteen. Oikeasti räjähdän kohta. Ei voi olla oikein, että minä kannan yksin vastuuta siitä, että taloutemme saadaan joskus kuntoon, eihän? Maksan kotihoidontuestani jopa miehen nikotiinipurkat, kun ukolla itsellä ei ole koskaan niihin rahaa...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes tuhlaa omat rahat ja sun rahoilla maksetaan normi menot. Lopeta äijäs hyysääminen, jos ei malli muutu, niin nakkaa pihalle. Kyllä yhteisessä taloudessa huolehditaan yhdessä kuluista, tietysti tulot huomioonottaen.

Vierailija
2/11 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten meillä menee aivan hyvin, mutta tuo rahankäyttö on tosiaan ongelma. Puhuimme asiasta jo kerran ja mies lupasi parantaa tapansa. Mutta eipä oikein siltä näytä.

Miehen rahoista suurin osa menee kyllä aivan oikeaan osoitteeseen, eli asuntovelan korkoihin, polttoaineeseen, sähköön jne. Mutta loppurahoja hän ei osaa säästää. Pitäisi kai piilottaa sen Visa-kortti, että joutuisi oikeasti ajattelemaan rahojaan. Ukon tilillä näytti olevan enää parikymppiä ja palkkapäivään on yli viikko...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mies muuten " kuule" , niin kirjoita hänelle kirje, vähän niinkuin tuo alotus. Anna se hyvällä hetkellä miehelle, sano " tämän haluaisin sanoa, tämä on minulle tärkeää" ja jätä mies lukemaan rauhassa, mene vaikka lasten kanssa puistoon tms. Älä syytä, älä käytä sanoja " ikinä, aina, koskaan, joka kerta" . Yritä sanoa sanottavasi rakentavasti, muista että miehet ovat todella huonoja ottamaan negatiivista palautetta. Laita kirjeeseen myös mitä ehdottaisit tai toivoisit, ihan suoraan sanottuna. Esim " tuntuisi oikeudenmukaisemmalta, että maksaisit nikotiinipurkkasi omista rahoistasi" tai " suunnitellaan yhdessä viikon/kuukauden ruokalistat ja -menot" .

Kyllä te siitä voitte selvitä, mies ei ehkä oikeasti ole tajunnut kuinka tiukaksi tilanteenne koet ja esim. että kenkäsi ovat hajoamistilassa.

Tsemppiä! Pidän teille peukkuja!

Vierailija
4/11 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaisen keskustelun kävimme pari viikkoa sitten. Osaan jo aika hyvin antaa palautetta miehelleni, sillä olemme jo pitkään keskustelleen tuosta tupakanpoltosta. Mies kun lupasi sen lopettaa ihan tyystin eikä sitten ole onnistunut vieläkään (lupauksesta on yli 5 vuotta). Sen takia en kai oikein osaa tuosta nikotiinistakaan pitää tiukkaa linjaa, kun tiedän, että jos ei niitä ole, ukosta tulee taas melkein ketjupolttaja.

Mies tietää tuon edellisen keskustelun jäljiltä kaiken. Lupasi ostaa minulle uudet kengätkin - sillä pirhanan visakortilla, jonka lasku on jo ilmankin pilvissä. En luvannut huolia ennen kuin on oikeaa rahaa niitten maksamiseen.

Olemme naimisissa. Yhdessä olemme asuneet kolme vuotta, naimisissa olleet reilun vuoden. Oman talon ostimme pari kuukautta sitten ja sen jälkeen tämä rahaongelma on revennyt käsistä.

ap

Vierailija
5/11 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kyllä toi rahaa taloon mutta ian mulla oli sellainen tunne että viime kädessä minä vastaan siitä, että tärkeimmät menot tulee hoidettua.

Multa paloi lopulta pinna ja puhuin ukolle vakavasti asiasta. Ja ihme kyllä, hänen käytöksensä muuttui. Nykyään tilanne on ihan ok.

Vierailija
6/11 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et autolainaa ehtinyt maksaa, niin et maksa! Ukkosi taitaa olla näitä ajattelemattomia tomppeleita, jotka elävä tvain päivä kerrallaan raha-asioissa. Itselläni on hieman sama ongelma, mutta rahamme eivä tole ihan noi tiukilla. Itse tuhlaan liikaakiin rahaa ruokaan ja mies elektroniikkaan. Silti nyt ollessani hoitovapaalla pidän itselläni aina 2000 euroa säästötilillä juuri pahan päivän varalla.

Vierailija
7/11 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannustavan (tupakanpolton lopettaminen) ja kärsivällisen ja sitoutuneen naisen.

Niin valitettavan ja häkellyttävän monet miehet eivät kuule naistaan, tämän aitoa tuskaa, hermojen menetystä, turhautumista,vaikka nainen tekee kaikkensa että mies kuulisi. Sitten yhtenä päivänä, piiiiiitkän ajan kuluttua, naisen mitta on täynnä, ja mies on ihan aidosti ihmeissään, että mihinkäs se nyt lähti, ja miksi?

Vähän tulee mieleen, että mies voi olla aika nuori, eikä ehkä ole lapsuudenkotista lähdettyään kauheasti joutunut ITSE huolehtimaan asioista ja elämästään. Jos siellä on asiat hoituneet, ja nyt sitten hän voi luottaa, että sinä hoidat? Mutta parisuhteessa pitäisi kyllä olla PARI ihmistä, jotka voivat jakaa ilot ja surut, helpot hetket ja huolet.

Kumpa osaisin auttaa, ei kyllä käy kateeksi tilanteesi.

4.

Vierailija
8/11 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olimme molemmat tulla hulluiksi edellisessä asuinpaikassamme. Sama raha se olisi loppujen lopuksi mennyt muualla vuokraankin kuin tässä lyhennyksiin. Laskimme asian aika tarkkaan.

Entisessä paikassa oli halvat vuokrat, mutta hullu naapuri (joka tietenkin muutti pois samana päivänä kuin mekin...)

ap

Vierailija
9/11 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinä otat miehen palkasta osan itsellesi ja maksat niillä laskut sun muut välttämättömät menot. Jätä miehelle sen osan jonka hän voi vapaasti tuhlata ihan mihin mielii. Meillä tehtiin alkuu niin kun mieheni oli ennen avioliittoamme huoleton rahankäyttäjä. Hänellä oli tietysti iso palkkakin, mutta kun perhe kasvoi, ei rahaa jäänyt enää tuhlattavaksi, jolloin minä otin ohjat kun olen nuukempi.

Vierailija
10/11 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän miestäsi siksi, että minun on vaikea säästää rahaa. Ymmärrän tarpeen, että pitää säästää ja yritänkin, mutta aina vähänväliä lipsun ja ostan jotain vähemmän tarpeellista. Mieheni taas ei osta. Mutta tosiaan tuo kirje idea oli hyvä. Tyypiseni tuhlaileva ihminen tarvitsee muistuttelua että pitäisi säästää. Eihän se ole kivaa sinulle, mutta onhan niitä pahempiakin asioita parisuhteissa, minkä vuoksi harkitaan eroa.

Säästä rahasi ja pakota mies kantamaan kortensa kekoon. Mutta älä hyvää miestä tuon vuoksi vaihda.

Vierailija
11/11 |
07.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan 12, miten ihmeessä voin pakottaa miehen säästämään? Jos hänen tekee mieli ostaa, hän ostaa. Itsekurin palastakaan ei taida löytyä. :(

Tankkaukset sun muut miehen on pakko hoitaa, joten en voi rahoja ottaa itse haltuuni.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi