Mita isimpi lapsi, sen parempi! Ainakin kun pituudesta puhutaan! Ja kenen osaa aikaisimmin sanoa sanoja ja kavella, se on ihan KURKO!
Kommentit (7)
Onneks mulla on pitkiä lapsia jotka ovat oppineet kävelemään ja juttelemaan ikäisiään aiemmin.
Ihana päteä näillä saavutuksilla hitaasti oppivien käppänä lasten äideille. Tunnnen olevani NIIN hyvä äiti!
No hei, onko sillä nyt oikeesti mitään merkitystä? Yleensä kaikki kasvavat kokoajan isommiks ja oppivat lisää. Älä hei vertaile.
Mutta kun kaverini jolla oli saman ikäinen lapsi kertoi kuinka hänen 1v:nsä painaa jo 15kg, niin musta oli ihan hyvä juttu että mun 1v painoi vaan 8kg.
Mä vaan aattelin, ku tää palsta on täynnä aina näitä hätähuutoja, ku lapsi onki vuoden vanhana VAIN 74cm pitkä ja 7,9kg painava. Eikä edes KÄVELE itsenäisesti, vaan tukea pitkin, konttaa reippaasti, sanoo " ka-to, anna ja äiti" , sekä leikkii vastavuoroisesti.
Mut ku se NAAPURIN KALLE on vuoden vanhana jo 86cm pitkä ja ainaski tot noin 13kg painava ja JUOKSEE ja SEISOO. Mutta sil ei ny oo niin välii jos se ei leiki vastavuoroisesti tai sano sanaakaan, mutku se on ISO ja KÄVELEE, niin se on ihan the best.
lapseni on kyllä " käppänä" , mutta osasi sentään kävellä ja puhua keskimääräistä aikaisemmin. Kaikki ei ole siis vielä menetetty :-).
;P