ONGELMA miehen kaa (työttömyys), mitä tekisitte?
Ollaa aviopari, oltu 2v yhessä. Just syntyny vauva myös kuuluu perheeseen. Mies on ollu työtön seurustelun alusta lähtien. Haki töitä aktiivisesti ennen tapaamistamme. Nyt on lupaillut koko tän ajan että hakee ja on pari hakemusta tän 2v aikana laittanukki. Mut ei muuta. Ei eti aktiivisesti, ei ees availe niit sivuja. Ja myöntääki ettei oo tehny asialle mitää. Meillon todella tiukkaa rahallisesti ja pelottaa ihan tää tilanne. Mies luvannu aina hakea ja mennä, koska ite oon työkyvytön vielä, 3 leikkausta pitäis käydä eka ja sit vois mulla olla parempi työllistymismahis. Ei haluu että mä meen vaik oon uhannu mennä koska en kestä tätä rahattomuutta ja lainailua ihmisiltä. Meillä on lapsi ja luulis ny että ois pikkasen kivempaa ku ois rahaa elää... En halua olla mikään tuilla eläjä!!!!! Mies suhtautu tänääki niin ku sanoin että ootko sä hakenu, suuttu siis tästä. Mäkätän vaa turhaa. Ja hänenkö pitäs se muutama h mitä päivässä hällä on aikaa olla koneella (ja pelata) käyttää siihen työpaikan ettimiseen. nyt syksyllä sanoin että nyt lupasit sit vikan kerran ku hän vakuutti että menee töihin. Vanno mulle. Ja silti ei tee asialle MITÄÄN.
Mitä mä teen? Se ei edes ole pahoillaan siitä että petti mun luottamuksen taas. Mä oon ihan rikki enkä tiiä mitä tehä. Ei tonkans voi edes jutella tästä, se vaa rähjää ja tulee pahempi olla ku tajuu että se ei tosiaan oo ees pahoillaan.. Tää on sille ihan sama....
Se niin höpisi et haluu elättää perheensä. Ja tattadaa.... Mä en ole ihminen joka haluaa elää tuilla. Mulle oli helvetin kova pala että mä sairastuin ja joudun leikkauksiin ja sit EHKÄ saan joskus tehä töitä ilman helvetinmoisia kipuja. mä en tajua miten oon tässä pisteessä. tuntuu et toi vaa lupaa muttei tee, siis lupaus on pelkkää sanahelinää. Mä en jaksa. :(
Mitä te ajattelisitte tässä tilanteessa, mitä tekisitte?!
Kommentit (36)
El mies on aktiivisesti hakenut töitä joskus ennen tapaamistanne - mistä tiedät?
sanoisin, että tuolla näytöllä ei kannata uskoa miehen aikovankaan tuon kummemmin hakea töitä. Ehkä hän ei osaa, ehkä ei pysty pelaamiseltaan, tai ehkä tuo on hänen mielestään tarpeeksi.
Sulla jos on e leikkaukset ennen työkykyisyyden saavuttamista välttämätömiä, niin ei auta kuin kävidtellä dinne asti ja yrittää sitten sen jälkeen heti saada töitä. Pystytkö käymään jotain kussia tms, mikä edistäisi mahdollisuuksia ja ehkä nostaisi palkkaakin sitten kun työnhakuun pääset, vai oletko käytönnössä liian sairas siihenkin?
Sit vaan mietit, että rakastatko miestä niin paljon, että jaksat elättää ja paijata.
miksi helvetissä teette tuohon tilanteeseen lapsen?
lapsi oli toivottu. ja minä sinisilmäsenä idioottina uskoin että tuo haluaa työllistyä.
ja sanoi että on hakenut aktiivisesti ennen tapaamista.... niin..
Voisiko miehesi kärsiä masennuksesta? Ei työnhaku ole niin helppoa varsinkaan pidemmän työttömyyden jälkeen.
Tyypillinen patalaiska ikisairas nainen tämmöisillä tulee aina jokin tekosyy miksei voi jotain tehdä tai miksi tänää ei sovi mut huomenna ehkä.. Kaikki on miehen syytä
Ei kuulemma tunnu masentuneelta olo. Ollaan aiheesta juteltu... Ja tiedän ettei se ole helppoa. Mut ei se ihan sovi mun mielestä että luvataa tehä ja sit jätetää vaa kokonaa tekemättä... ja pidetää mua väärässä uskossa.
Kyllä meiän lapsi saa kaiken mitä tarvii. Joutuu vaa karsii muusta, mut lapsi on nro 1 <3
Avomiehen kaksi vuotta kestänyt työttömyys oli todella raskasta meille molemmille, ja hän sentään teki kaikkensa työllistyäkseen. Tuollainen saamattomuus ja kunnianhimon puute ylittäisi sietokykyni reilusti!
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:47"]Avomiehen kaksi vuotta kestänyt työttömyys oli todella raskasta meille molemmille, ja hän sentään teki kaikkensa työllistyäkseen. Tuollainen saamattomuus ja kunnianhimon puute ylittäisi sietokykyni reilusti!
[/quote]
Minun vaimo jäi työttömäksi ja ero siinä tuli kun ei kiinnostanut etsiä uusia hommia
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:41"]
Voisiko miehesi kärsiä masennuksesta? Ei työnhaku ole niin helppoa varsinkaan pidemmän työttömyyden jälkeen.
[/quote]
Totta, mutta oman kokemuksen mukaan mies laiskistuu tosi helposti ja jää kotiin. Kierre on valmis kun masentuu, ja vaimo hoitaa arjen. Ja mehän hoidamme,koska työt on tehtävä.
Jopa nykyinen, työssäkäyvä mieheni myönsi faktan, ettei mikään ole niin helppoa kuin miespuolisen ihmisen pilalle paapominen. Se on nähty heilläkin.
Aloittajana ottaisin selvää, millaista apua on leikkauksen jälkeen saatavissa, tai lähtisin sukulaisiin jo suinkin voin. Miehelle kertoisin tosiasiat,että se on joko tai. Lasta saa/pitää hoitaa jatkossakin,mutta aikuinen hoitaa myös omat asiansa. Energiaa jää vauvan äidiltäkin yllättävästi yli,kun on vain yksi lapsi hoidettavana.
No ei varmasti enää helposti pääsekään töihin kun ollut noin kauan työtön. Ellei nyt sit sattuis olemaan joku ammatti jonka tekijöistä pulaa mutta epäilen miehesi kohdalla näin olevan.
Niitä töitä on ihan turha edes nyt hakea. Jos haluaisi joskus työllistyä niin ensin kannattaisi mennä johonkin työllistämisjuttuihin - niistä saisi edes hieman enemmän rahaa kuin nyt ja olisi helpompi hakea oikeita töitä kun olisi näyttöä että on tehnyt muutakin kuin maannut kotona.
Mutta kuulostaa kyllä siltä ettei miehesi edes aio hakea töitä, ikinä. Joko sopeudut siihen tai lähdette eri teille.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:41"]
[/quote]
Tämä mullekkin tuli mieleen. Usein ihmiset, jotka haluaisivat töihin mutteivät jostain syystä kykene ja toimerru, ovat masentuneita tai muuten vain hukassa itsensä kanssa. Ja siihen ei auta huutaminen ja laiskaksi haukkuminen.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:45"]
Ei kuulemma tunnu masentuneelta olo. Ollaan aiheesta juteltu... Ja tiedän ettei se ole helppoa. Mut ei se ihan sovi mun mielestä että luvataa tehä ja sit jätetää vaa kokonaa tekemättä... ja pidetää mua väärässä uskossa.
[/quote]
Sitä ei aina tunnistakaan, jos ei ole alavireinen, kiukkuinen tai surullinen. Masennus on myös turtumusta. Monikaan (mies) ei myönnä masennustaan, vaan on mielestään loputtoman normaali -oli lähipiiri mitä mieltä tahansa.
Eli ihan tosissaa ttää on nyt fine.mä en edes ole huutanut. Mies huutaa ku ees mainitsen tästä ku hönen oma aika sitä ja tätä..
Onko tämä taas näitä provoja, koska ei aikuinen ihminen kirjoita puhetyylillä?
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:26"]
Ollaa aviopari, oltu 2v yhessä. Just syntyny vauva myös kuuluu perheeseen. Mies on ollu työtön seurustelun alusta lähtien. Haki töitä aktiivisesti ennen tapaamistamme. Nyt on lupaillut koko tän ajan että hakee ja on pari hakemusta tän 2v aikana laittanukki. Mut ei muuta. Ei eti aktiivisesti, ei ees availe niit sivuja. Ja myöntääki ettei oo tehny asialle mitää. Meillon todella tiukkaa rahallisesti ja pelottaa ihan tää tilanne. Mies luvannu aina hakea ja mennä, koska ite oon työkyvytön vielä, 3 leikkausta pitäis käydä eka ja sit vois mulla olla parempi työllistymismahis. Ei haluu että mä meen vaik oon uhannu mennä koska en kestä tätä rahattomuutta ja lainailua ihmisiltä. Meillä on lapsi ja luulis ny että ois pikkasen kivempaa ku ois rahaa elää... En halua olla mikään tuilla eläjä!!!!! Mies suhtautu tänääki niin ku sanoin että ootko sä hakenu, suuttu siis tästä. Mäkätän vaa turhaa. Ja hänenkö pitäs se muutama h mitä päivässä hällä on aikaa olla koneella (ja pelata) käyttää siihen työpaikan ettimiseen. nyt syksyllä sanoin että nyt lupasit sit vikan kerran ku hän vakuutti että menee töihin. Vanno mulle. Ja silti ei tee asialle MITÄÄN.
Mitä mä teen? Se ei edes ole pahoillaan siitä että petti mun luottamuksen taas. Mä oon ihan rikki enkä tiiä mitä tehä. Ei tonkans voi edes jutella tästä, se vaa rähjää ja tulee pahempi olla ku tajuu että se ei tosiaan oo ees pahoillaan.. Tää on sille ihan sama....
Se niin höpisi et haluu elättää perheensä. Ja tattadaa.... Mä en ole ihminen joka haluaa elää tuilla. Mulle oli helvetin kova pala että mä sairastuin ja joudun leikkauksiin ja sit EHKÄ saan joskus tehä töitä ilman helvetinmoisia kipuja. mä en tajua miten oon tässä pisteessä. tuntuu et toi vaa lupaa muttei tee, siis lupaus on pelkkää sanahelinää. Mä en jaksa. :(
Mitä te ajattelisitte tässä tilanteessa, mitä tekisitte?!
[/quote]
Ja ap:n alibi on siis lapsi? Ensimmäisenä tuli nimittäin mieleen, että ap voi myös etsiä töitä itselleen. Ihan turhaa vauhkoaa miehen työttömyydestä jos ei itsekään ole töissä.