Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nopeasti lapsesi on oppinut luistelemaan?

Vierailija
04.01.2015 |

Niin, että pääsee jäällä eteenpäin ilman tukea ja liukuen, muutenkin kuin kaatuillen ja terillä potkien? Minkä ikäinen on ollut?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 minuutin harjoitussessioita usein. Yleensä into pilataan liian pitkillä harjoituksilla. Vanhempi voi luistella takaperin ja lapsi pitää kiinni vanhemman käsien välissä olevista kävelysauvoista. Silloin luistelu on hauskaa ja lapsi tottuu luistimen tuntumaan ja liikkeeseen. Kun tasapaino pitää on potkut helppo oppia. Luistimia voi aluksi testailla/kuivaharjoitella kotona maton päällä. Sitten ne eivät tunnu niin kömpelöiltä jäällä.

Vierailija
22/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:52"]Ei minunkaan 5v tyttö osaa eikä sitä edes kiinnosta. Mietinkin täytyykö ennen kouluun lähtöä osata.
[/quote]
No mä ajattelisin et helpottaa aina koulun aloitusta, jos ei nollasta tarvi lähteä liikkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 22:59"]Meillä 5v oppi aikanaan parista kerrasta, oli sen verran vanha että oli jo helppoa. Sitten 3v potkutteli alkuun sen parin kerran jälkeen vain toisella jalalla ja toisella liukui ehkä muutaman kuukauden ennen kuin alkoi käyttää molempia jalkoja potkuihin ja liukuihin. Ja meillä on sekä poika että tyttö luistellut hokkareilla, että oppivat tekniikan ottamatta piikeillä vauhtia.

Ja uskomatonta kyllä meidän aikanaan 5v luistelun aloittaja pelaa nyt teininä lätkää ja luistelutaito on kyllä hallussa vaikka myöhään aloittikin.
[/quote]
En mä epäile, etteikö oppis luistelemaan, mutta taitoluistelusta olen ainakin (täältä ja muualta) ymmärtänyt, ettei kannata vaivautua, jos ei 4-5v aloita. 6v ja myöhemmin on jo sit liian myöhään. Kuulemma.

Vierailija
24/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 23:18"]15 minuutin harjoitussessioita usein. Yleensä into pilataan liian pitkillä harjoituksilla. Vanhempi voi luistella takaperin ja lapsi pitää kiinni vanhemman käsien välissä olevista kävelysauvoista. Silloin luistelu on hauskaa ja lapsi tottuu luistimen tuntumaan ja liikkeeseen. Kun tasapaino pitää on potkut helppo oppia. Luistimia voi aluksi testailla/kuivaharjoitella kotona maton päällä. Sitten ne eivät tunnu niin kömpelöiltä jäällä.
[/quote]
Hyviä neuvoja. Mut osaankohan MÄ luistella enää takaperin. Huteralta tuntui jo nyt ja pelkäsin kaatuvani.

Vierailija
25/25 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pysyn hädin tuskin pystyssä luistellessani!

- tyttö 15 v.