Miksi Uros live olisi provosoiva nimi kun kaikki ympärilläsi nytkin näkemät rakennukset on miesten tekemiä?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Meidän talo ei ole miesten tekemä. Ja lukuisia muitakin taloja on ollut naiset tekemässä.
Where are all the women? Why 99% of construction site workers are male
https://www.theguardian.com/careers/careers-blog/2015/may/19/where-are-…
https://eurweb.com/2018/03/19/all-women-engineering-team-gets-side-eye-…
Koska näin käy kaikille ei-miesten tekemille rakennelmille.
Mutta nainen keksi koodauksen, jota ilman emme saisi sinunkaan aivoituksistasi tässä nauttia.
Ei minun tekemiset ole sukupuoleni ansiota, vaan minun tekemisiä. Miksi tehdä sukupuolitettua asiasta, jossa sukupuolella ei ole merkitystä?
En kyllä itsekään naisena ymmärrä tätä pakotusta. Kyllä miehillä saisi omat paikkansa olla. Tuo nimi ("uros") kuulostaa kyllä vähän tyhmältä ja teennäiseltä, mutta en näe vikaa siinä, että pääasiassa miesten käyttämä paikka markkinoisi palveluaan juuri miehille.
Erilaisten objektien tekeminen ja niiden nimeäminen ovat eri asioita.
Mä niin arvasin tämän aikoja aikoja sitten heti kun kuulin tämän Uros-nimen! Nauroin ääneen kun tiesin ja arvasin :D Tottakai joku on pahoittanut mielensä, totta kai!
Mua on vähän ruvennut nyppimään Elovena. Siis nää kaurahiutaleet yms. Elovena kuulostaa naisen nimeltä ja ihan selkeä naisen kuva paketissa, ei miehen, ei henkilön, ei sukupuolioletetun, vaan NAISEN kuva. Ja mikä vieläkin pahempaa, nimestä tulee mielleyhtymä elokapinaan. Minusta alkaa tuntua, etten tykkää tästä ja tunnen kuinka mielenpahoitukseni tästä asiasta on hetkenä minä hyvänsä ryöpsähtämässä julkiseksi super-itkuksi ja nimenvaihtovaatimukseksi.
Kun tarkemmin ajattelee, jokainen aidanseiväs ei olekaan pelkkä aidanseiväs.
Aidanseipäästä asiaa. Ja tämä talo on naisen rakentama ja naisen remontoima.
Kaikki nytkin näkemäni miehet ovat naisen synnyttämiä.
Eihän tuossa edes ollut nimen korrektiudesta kysymys, pöljät.
Ihan sama mikä sen hallin nimi on. En tiedä Hartwall-areenankaan nykyistä nimeä, on muistaakseni vaihtunut jossain vaiheessa.
Nimi kyllä vaihdettiin ihan muun kuin sukupuolineutraaliuden takia :'D
Olet väärässä. Meidän talo ei ole miesten tekemä. Ja lukuisia muitakin taloja on ollut naiset tekemässä.