Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannustakaa mua terveellisempään elämään!

Vierailija
04.01.2015 |

Olen nyt saanut tarpeekseni kaikista herkuista. Limsaa, pullaa, karkkia ja sipsejä ym. menee monta kertaa viikossa. Herkkuihin on parhaimmillaan kulunut jopa n. 200 euroa kuukaudessa. Varmaan sanomattakin selvää, että olo ei ole kovin hyvä ja mahaakin on alkanut kertyä.

Mutta nyt tälle kaikelle tulee stoppi! Rajoitan herkut korkeintaan yhteen kertaan viikossa, eikä silloinkaan mitään supermättöjä. Pliis, kannustakaa mua, etten mä kohta taas sortuisi herkkuihin. Millä voisin hillitä sokerin himoani? Limsat ovat erityinen paheeni ja niitä menee joka päivä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että parasta olisi pitää kuukauden herkkulakko, jotta makutottumuksesi ehtisivät muuttua. Tähän samaan hengenvetoon sanon, että se ei välttämättä onnistu täysin ilman repsahduksia, jos oot oikein kunnolla sokerikoukussa! Jokaisen repsahduksen jälkeen voit kuitenkin aloittaa lakon alusta, älä missään nimessä heitä kirvestä kaivoon, jos sorrut mässäämään!

Toinen juttu on se, että älä korvaa sokerilimsoja keinotekoisesti makeutetuilla limsoilla tai makuvissyillä! Nuo molemmat ovat pahaksi hampaille ja light-limsat lisäksi voivat aiheuttaa jopa pahemman riippuvuuden kuin sokerilimut. Mun mielestä sun kannattaa nimenomaan totutella ihan uusiin makuihin ja jättää epäterveellinen ruoka taaksesi.

Herkutella voi terveellisemminkin. Hyviä herkkuja ovat esim. tuoretaatelit ja tumma suklaa. Ja kyllä sä voit tulevaisuudessa varmasti herkutella kohtuudella vanhoilla herkuillasikin, mutta ne ovat saattaneet muovata sun makutottumuksiasi siihen suuntaan, että sun pitää totutella terveellisimpiin makuihin ennen kuin voit taas "turvallisesti" syödä niitä.

Jos sipsit maistuvat, kokeile tehdä ruuan kanssa lohkoperunoita itse. Ne ovat ihan taivaallisen hyviä, ja takuulla paremman makuisia kuin sipsit. Myös bataattiranskalaiset ovat hyviä. Molemmille voi tehdä kastikkeen esim. turkkilaisesta jugurtista tai hapankermasta.

Vierailija
2/4 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen vuorokausirytmi. Herätys aikaisin aamulla, illalla ajoissa nukkumaan (viim. Klo 22). Juo aamulla ensitöiksesi litra vettä, juo päivän aikana runsaasti ja tasaisesti vettä. Harrasta liikuntaa, esimerkiksi kävelyä 45 min/pvä.
Jätä kaikki sokerit pois ja vältä hiilareita, esimerkiksi vaalea leipä ehdoton ei, mielellään ei ollenkaan leipää. Tee itse raaka-aineista ruokaa, paljon kasviksia, lihaa, kanaa, kalaa sekä jossain määrin vaikka tummaa riisiä. Syö 2-3 h välein TERVEELLISESTI eli kasviksia yms. Välipalana maitorahka mainio. Oma ruokalurytmini on tämä: aamupala-1välipala-lounas-2välipala-illallinen-iltapala. Älä skippaa mitään aterioista. Muista vaan syödä puhtaasti. Menee noin viikko tottua ja vaatii suurta kuria, sen jälkeen ei edes tee mieli palata vanhoihin, huonoihin tapoihin :) tsemppiä elämäntapamuutokseesi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on vain yksi kroppa joten mikset anna sille parasta mahdollista polttoainetta :) Itse voin paljon paremmin kun syön mahdollisimman puhdasta ruokaa. Kun voit sisäisesti hyvin ulkokuori seuraa perästä :)

Vierailija
4/4 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vinkeistä :) eiköhän tästä selvitä!