Synnytetäänkö Suomessa selällään maaten?
Jotenkin olen käsittänyt, että tämä on nykyään normiasento synnyttää. Olenko väärässä?
Eikö luonnollisempaa olisi synnyttää kontillaan tai kyykyssä?
Kommentit (7)
Jokainen synnyttää miten haluaa.. Itse yritin kyljeltään ja kontaltaan mutta puoli-istuva asento selällään oli ehdottomasti paras.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:40"]Jokainen synnyttää miten haluaa.. Itse yritin kyljeltään ja kontaltaan mutta puoli-istuva asento selällään oli ehdottomasti paras.
[/quote]
Paitsi tyksissä
Synnytin puoli-istuvassa, muita asentoja tarjottiin ja ehdotettiin mutta en siinä vaiheessa kokenut enää mukavaksi miettiä muita asentoja tai ylipäätään mitään - halusin vaan sen hirvittävän paineen pois ja heti.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 14:40"]
Jokainen synnyttää miten haluaa.. Itse yritin kyljeltään ja kontaltaan mutta puoli-istuva asento selällään oli ehdottomasti paras.
[/quote]
Niin, jos vauva on hyvässä tarjonnassa. Mun vauva oli perätilassa ja ainoa vaihtoehto oli synnyttää puoli-istuvassa asennossa sängyllä jalkatukien kanssa. Kismitti, koska olisin halunnut yrittää muitakin asentoja. Tuntui hankalalta synnyttää noin.
Miten sä oot tällaiseen käsitykseen päätynyt?
Ei kun voimistelurenkaissa pää alaspäin roikkuen.
Mulle luonnollisin oli puoli istuva asento. Muu tuntui hirveältä vaikka kokeilin kontallaan oloa ja kyykkyä