Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni, alkoholisti?

Vierailija
04.01.2015 |

Mies juo käytännössä joka päivä, joulukuussa oli tiettävästi 2 päivää, jolloin ei juonut mitään. Määrää en osaa sanoa, koska meillä on valtavat alkoholivarastot, joita en edes pysty seurata. Kyse ei kuitenkaan ole mistään parista saunakaljasta, vaan ennemminkin arvioisin juovan vähintään viinipullon verran, todennäköisesti paljon enemmänkin. Mies ei kuitenkaan vaikuta olevan juovuksissa, se ei siis näy ulospäin. Toki välillä huomaa, esim. Puheen sammaltamisesta. Tätä on jatkunut jo lähes 10 vuotta. Minun on silti vaikea nähdä miestäni alkoholistina, koska hän käy normaalisti töissä eikä koskaan juo muuta kuin illalla. Tiedän kuitenkin, ettei tämä ole normaalia juomista. Olemme puhuneet asiasta tuhat kertaa ja mies myöntää juovansa liikaa, mutta ei kuitenkaan lopeta. Olen uhannut erolla ja nyt mietinkin eroa ihan päivittäin. Tuntuu vaan liioittelulta välillä itsestäkin, että eroaisin tuon juomisen takia, kun mies ei sammu tai örvellä kotona koskaan. Mutta toisaalta, tiedän myös että mies on alkoholisti kun ei pysty edes viikkoa olla juomatta. Mies ei siis käy koskaan missään, juo aina vain kotona. Ja myös yrittää piilotella juomistaan minulta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestäis. Tuolla tahdilla tuhoaa maksansa ja on alle 50v kaput. Muutenkin mua inhottaa jatkuva alkoholin käyttö, joten en kattelis tuollaista.

Vierailija
2/8 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ja jätä paskakasa juomaan. Jos ei voui lopettaa on itsekäs

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen tissuttelija-mies... Nyt loppui kohden sillä meni jatkuva kaljoittelu mielenlaatuun, masentu, uhkas henkeään.10vuotta odotin maanantaita jolloin se lopettaa, sitä ei tullut ja vihdoin tajusin lähteä. Mies tissuttelee edelleen.

Vierailija
4/8 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei se juominen sua häiritse, niin miksi eroaisit? Ei ole mikään pakko erota alkoholistista. Jos taas häiritsee, sun täytyy ihan itse päättää haluatko jatkaa sen kanssa vai et. Juttele ihan kiihkottomasti sen kanssa, kerro mitä olet päättänyt, ja anna miehesi päättää itse haluaako hän mieluumin jatkaa juomista vai avioliittoa.

Vierailija
5/8 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsiakin. Eli jos miehes tissuttelee paljon, et voi tehdä sen kanssa lapsia. Koska se ei kykene niistä ottamaan vastuuta, kun on aina pienes hiprakas..

T. 4

Vierailija
6/8 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On harhaluulo että alkoholisti voi olla vain jos on asunnoton, katuojassa makaava työtön spurgu.

Alkoholisteissa on paljon sellaisia jotka käyvät töissä ja jopa ovat hyviä työssään.

http://www.al-anon.fi/00010074-onko-al-anon-sinua-varten

Minusta tuossa Al-Anonissa on asiaa. Perussanoma on että keskity omaan itseesi ja omaan hyvinvointiisi, elämän ei pidä pyöriä toisen juomisen ympärillä. Toista et voi myöskään parantaa alkoholismista.

Toivottavasti keksit mikä on paras ratkaisu tilanteessasi. Voimia!

Vierailija
7/8 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistihan tuo on. Mutta eihän siitä erota tarvitse, jos et halua eikä asia häiritse sinua. Itse erosin alkoholistista, koska en voinut sietää sitä alkoholin hajua, kaikkea salailua, valehtelua, humalaista miestä... Oksettavaa. Mun mies myöskin istuskeli rauhassa tietokoneella ja ryyppäsi, eli ei ollut mitenkään uhkaava tai ikävää seuraa. Mä en vaan voi katsella sellaista kotonani, ja lapseni ei tarvitse olla saman katon alla humalaisen ihmisen kanssa. Silleesti.

Vierailija
8/8 |
04.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin olet mahdollistaja, miehelläsi ei ole edes tarvetta herätä tilanteeseensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan