Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita ketkä väsyy työnteosta toimintakyvyttömäksi?

Vierailija
28.10.2021 |

Itse aloitin työt työmarkkinatuen lisäksi, teen 20-25h/kk, päivien pituus 3-8h. Väsymys on työpäivien jälkeen monta päivää niin kova että tuntuu että toimintakyky katoaa kokonaan. Onko tämä normaalia?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se, etkä ole nähnyt mitään vielä.

Vierailija
2/18 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se, etkä ole nähnyt mitään vielä.

Olen kyllä nähnyt silloin kun tein normaalia työpäivää. Mutta silloin olinkin usein sairaslomilla mm. uupumuksen vuoksi. Olin yli 4v kotona vapaaehtoisesti työtön, nyt pikkuhiljaa yritys takaisin työelämään mutta tiedän etten kykene enää koskaan siihen mitä oli joskus. Tämäkin on jo henkisesti liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä työssäni, työaika 6 tuntia päivässä, olin ensimmäisten päivien jälkeen niin väsynyt, etten jaksanut tehdä yhtään mitään. Nukuin varmaan 12 tunnin yöunia, ensimmäiset pari viikkoa oli ihan kauheita. Ei työ sinänsä, vaikka ihan uudenlaista panostusta itseltäni vaatikin. Mutta se väsymys oli jotain sellaista, ettei ikinä aiemmin. Meni ohi parin viikon jälkeen. 

Olen työssä, joka oikeasti uuvuttaa ja on tavallaan pakkotahtista ja nykyäänkin olen aika poikki, jos teen yli normaalin työajan. Toisinaan loppukuusta teen pitempää päivää

Vierailija
4/18 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ole normaalia. Tuota kutsutaan lorvikatariksi

Vierailija
5/18 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä? Joutessasi voisit opetella pronominien käyttöä.

Vierailija
6/18 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Sitten kun tekee 8h päivässä 5pv/vko niin viikonloppunakaan ei palaudu, eli koko elämä pyörii vain työn ympärillä. Onneksi jäljellä on vain 41v niin pääsee eläkkeelle.

Vierailija
7/18 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap:n fyysisessä (tai henkisessä?) kunnossa toivomisen varaa, jos normi työnteko vie kaikki voimat? Ja onkohan se vika silloin työn vai työntekijän?

Vierailija
8/18 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä väsyn normi aamusta iltapäivään -töissä juuri noin.

Sama työ yötyönä sujuu paljon huomaamattomammin. Yöllä saa olla jotenkin introvertimpikin - aina voi sanoa että aikun väsyttää (jos ei jaksa olla sosiaalinen)

Vierailija
9/18 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kyse sairaudesta, esim. kroonisesta väsymysoireyhtymästä. Uupumus on tavallaan aivosairaus. Täällä yksi sellainen. 

Esim. eräs entinen nyrkkeilijä kertoi, että uupuu valtavasti pienestäkin rasituksesta. Hän oli saanut aivoihinsa jotain vammaa siinä urallaan.

Eri syitä voi olla. Esim. krooninen väsymysoireyhtymä on yleensä jonkun viruksen laukaisema. Pitkä korona (long covid) kuuluu samaan sarjaan.

Vierailija
10/18 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä. Hirveän vaikea sairaus, kun ei voi ihmisille sanoa, että johtuu esim. MS-taudista. Sitten toiset tosiaan ajattelee, että kyse on laiskuudesta, ja itsekin sitä joutuu ihmettelemään että mikä ihme kun en jaksa mitään vaikka haluaisin elää normaalisti. Eli sairastamiseen liittyy myös häpeä.

Vierailija
11/18 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pervitiini takaisin kauppojen hyllyille, ei tämä voi oikeasti jatkua näin. Niin moni uupuu töissään eikä paukut enää riitä normi elämiseen.

Vierailija
12/18 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan ap:n fyysisessä (tai henkisessä?) kunnossa toivomisen varaa, jos normi työnteko vie kaikki voimat? Ja onkohan se vika silloin työn vai työntekijän?

Hyväkuntoisilta ne tehot otetaan vielä rajummalla tahdilla. Naurettavinta on että fyysisessä työssä naiset saavat saman euron kuin mies, vaikka mies painaa urakkatahdilla itsensä lasarettikuntoon neljän miehen edestä ja on tuottavampi kuin kahdeksan naista.

Tässä on epäsuhtaa. Jos mies taas tekee samaan tahtiin kuin naiset, niin työnantaja katsoo että laiskottelee.

Saman palkan ongelma ja työtahti jostain syystä on nykyään urakkatahtiin painamista tavallisella palkalla ilman ylityölisiä. Eli ei jää rahaa säästöön että voisi ottaa itse omakustanteista lomaa. Elämä pyörii työn ympärillä.

Vierailija
13/18 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia. Sitten kun tekee 8h päivässä 5pv/vko niin viikonloppunakaan ei palaudu, eli koko elämä pyörii vain työn ympärillä. Onneksi jäljellä on vain 41v niin pääsee eläkkeelle.

Tämä. Jaksan työpäivän jälkeen käydä suihkussa ja mennä nukkumaan. Viikonloput menee arkipäivien aikana kertyneiden sotkujen siivoukseen ja lepoon.

Vierailija
14/18 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti taas tarkistaa:  https://www.tyoelake.fi/

*

Alin eläkeikäsi 

65 vuotta 0 kk

Eläkkeesi voi alkaa aikaisintaan 

1.12.2029

*

Tavoite-eläkeikäsi 

66 vuotta 9 kk

1.9.2031

*

Osittaisen vanhuuseläkkeen alaikärajasi

62 vuotta 0 kk

Osittainen vanhuuseläkkeesi voi alkaa aikaisintaan

1.12.2026

Vierailija
15/18 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

#naiset

#suorittaminen

Vierailija
16/18 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pervitiini takaisin kauppojen hyllyille, ei tämä voi oikeasti jatkua näin. Niin moni uupuu töissään eikä paukut enää riitä normi elämiseen.

Luulisi että joku alkaisi kiinnittää asiaan huomiota. Kun tämä on ihan keinotekoinen ongelma. Itsekin olen tehtävässä, mitä aikaisemmin on hoitanut 3 ihmistä. Nyt ko tehtävää hoidan enää minä yksin, koska eläköityneiden tilalle ei palkattu enää uusia, vaan työt yhdistettiin ensin kahdelle ja sitten yhdelle. Jaksamiseni paranisi oitis, kun saisin kaverin jakamaan työmäärää. Tosiasiassa kun 8h ei riitä päivän töiden tekemiseen, vaan aina pitää jäädä ylimääräistä töihin.

Tehdyt tunnit kertyvät sitten saldolle, jota ei ikinä ehdi pitää pois, koska ei vain ole aikaa. Olen pikkuvirkamies, eli kaveria ei ole ihan lähiaikoina tulossakaan vaan saan varmaan yksin painaa menemään ne jäljellä olevat 41v.

-6

Vierailija
17/18 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti taas tarkistaa:  https://www.tyoelake.fi/

*

Alin eläkeikäsi 

65 vuotta 0 kk

Eläkkeesi voi alkaa aikaisintaan 

1.12.2029

*

Tavoite-eläkeikäsi 

66 vuotta 9 kk

1.9.2031

*

Osittaisen vanhuuseläkkeen alaikärajasi

62 vuotta 0 kk

Osittainen vanhuuseläkkeesi voi alkaa aikaisintaan

1.12.2026

En ole vähään aikaan uskaltautunut tarkistamaan. Pelkään aina että on noussut taas.

Vierailija
18/18 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että joku alkaisi kiinnittää asiaan huomiota. Kun tämä on ihan keinotekoinen ongelma. Itsekin olen tehtävässä, mitä aikaisemmin on hoitanut 3 ihmistä. Nyt ko tehtävää hoidan enää minä yksin, koska eläköityneiden tilalle ei palkattu enää uusia, vaan työt yhdistettiin ensin kahdelle ja sitten yhdelle. Jaksamiseni paranisi oitis, kun saisin kaverin jakamaan työmäärää. Tosiasiassa kun 8h ei riitä päivän töiden tekemiseen, vaan aina pitää jäädä ylimääräistä töihin.

Tehdyt tunnit kertyvät sitten saldolle, jota ei ikinä ehdi pitää pois, koska ei vain ole aikaa. Olen pikkuvirkamies, eli kaveria ei ole ihan lähiaikoina tulossakaan vaan saan varmaan yksin painaa menemään ne jäljellä olevat 41v.

-6

Tämä on sitä globalisoituvaa maailmaa, eikä tähän ole tulossa helpotusta. Jos Suomalainen ei suostu tekemään viiden filippiiniläisen edestä hommia, niin ne viisi filippiiniläistä kyllä suostuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi