Miksiköhän minut on hyväksytty fb-kaveriksi, jos
ei kuitenkaan haluta näyttää omia päivityksiä, kuvia tai julkaisuja? Ihmettelenpä vain, mutta en ihmettele kauaa kun käyn siivoamassa kaverilistaa.
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 10:16"]
ei kuitenkaan haluta näyttää omia päivityksiä, kuvia tai julkaisuja? Ihmettelenpä vain, mutta en ihmettele kauaa kun käyn siivoamassa kaverilistaa.
[/quote]
En minäkään ymmärrä tuota. Vähän enemmän ihmettelen sitä jos joku ala-asteen aikojen luokkakaveri tai joku muu ei niin läheinen pyytää fb-kaveriksi ja kun hyväksyn pyynnön, onkin minut estetty kokonaan. ??? Mitä järkeä? Omalta listalta lähtee justiinsa.
Minä teen noiden sellaisten ihmisten osalta, joita en missään nimessä haluaisi fb-kavereiksi, mutta joita en kehtaa jättää ottamattakaan. En ole pätkän vertaa kiinnostunut heistä tai heidän päivityksistä. Ihmettelen puolestani sitä, miksi tuollaiset etäiset ja yhdentekevät tyypit tunkevat kavereikseni. Suuren osan pyynnöistä ohitan, mutta välillä tulee näitä tapauksia, jotka on näennäisesti otettava mukaan.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 10:17"]
Haluaa stalkata sun juttuja.
[/quote]
Tämä varmasti mutta ei liene penaalin terävin kynä kun tekee sen noin läpinäkyvästi.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 10:23"]Minä teen noiden sellaisten ihmisten osalta, joita en missään nimessä haluaisi fb-kavereiksi, mutta joita en kehtaa jättää ottamattakaan. En ole pätkän vertaa kiinnostunut heistä tai heidän päivityksistä. Ihmettelen puolestani sitä, miksi tuollaiset etäiset ja yhdentekevät tyypit tunkevat kavereikseni. Suuren osan pyynnöistä ohitan, mutta välillä tulee näitä tapauksia, jotka on näennäisesti otettava mukaan.
[/quote]
Ei niitä kyllä ole mikään pakko hyväksyä..
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 10:23"]
Minä teen noiden sellaisten ihmisten osalta, joita en missään nimessä haluaisi fb-kavereiksi, mutta joita en kehtaa jättää ottamattakaan. En ole pätkän vertaa kiinnostunut heistä tai heidän päivityksistä. Ihmettelen puolestani sitä, miksi tuollaiset etäiset ja yhdentekevät tyypit tunkevat kavereikseni. Suuren osan pyynnöistä ohitan, mutta välillä tulee näitä tapauksia, jotka on näennäisesti otettava mukaan.
[/quote]
Minulle nämä yhdentekevät tyypit on niitä joiden kanssa on oltu 80-luvulla samalla luokalla eikä olla sen jälkeen oltu tekemisissä. Tai samassa suuressa työpaikassa olevat ihmiset joita näen vain silloin kun satun ajamaan autolla työpaikan pihaan tai vilaukselta kahvihuoneessa. Heitä en koskaan pyydä enkä hyväksy fb-kavereiksi. FBh:en otan kavereiksi ihmisiä joiden kanssa juttelen vaikka se sitten olisikin jotain yleistä.
Fb:ssä julkaisen vain tekstiä ja kuvia joita voisin näyttää ihan kenelle vain. En koskaan kirjoittele siellä krapula-aamuista tai perhe-asioista tai pistä kuvia miltä näyttää uusiksi remontoitu asuntoni. Niitä varten on omat erit väylänsä.
Mun oli pakko laittaa estot yhdelle perheelle, joka pommitti jatkuvalla syötöllä sellasia päivityksiä, jotka oli jotain heidän sisäpiirijuttuja. Sinänsä ihan kivoja ihmisiä, mutta veivät ns. liikaa tilaa.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 10:23"]Minä teen noiden sellaisten ihmisten osalta, joita en missään nimessä haluaisi fb-kavereiksi, mutta joita en kehtaa jättää ottamattakaan. En ole pätkän vertaa kiinnostunut heistä tai heidän päivityksistä. Ihmettelen puolestani sitä, miksi tuollaiset etäiset ja yhdentekevät tyypit tunkevat kavereikseni. Suuren osan pyynnöistä ohitan, mutta välillä tulee näitä tapauksia, jotka on näennäisesti otettava mukaan.
[/quote]
Ei niitä kyllä ole mikään pakko hyväksyä..
[/quote]
En ole nelonen mutta aivan samaa mieltä. Vähemmän draamaa jos vaan suostuu siihen tyhmään kaveripyyntöön. Ja asetukset maksille, luukut kiinni.
Mulle kävi noin yhden miehen kanssa. Varattuhan se oli.
Kaikki eivät edes postaile mitään fb seinälleen. nimim mulla taitaa lukea siellä hyvää joulua viimisenä ja sitä ennen jokin päivitys kesältä. Ehkä yhteenä 10 postausta koko seinälle... fb:ssä olen vain ja ainoastaan ryhmien takia.
nainen -88
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 12:19"]
Kaikki eivät edes postaile mitään fb seinälleen. nimim mulla taitaa lukea siellä hyvää joulua viimisenä ja sitä ennen jokin päivitys kesältä. Ehkä yhteenä 10 postausta koko seinälle... fb:ssä olen vain ja ainoastaan ryhmien takia.
nainen -88
[/quote]
Sama täällä. Joku kavereista kerran ihmetteli, miksi päivitykseni eivät hänelle näy. Syy siis vain se, etten ole mitään päivitellyt. Ryhmien takia käytän kyseistä kanavaa, aika harvoin tosin kaiken kaikkiaan.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 10:42"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 10:23"]Minä teen noiden sellaisten ihmisten osalta, joita en missään nimessä haluaisi fb-kavereiksi, mutta joita en kehtaa jättää ottamattakaan. En ole pätkän vertaa kiinnostunut heistä tai heidän päivityksistä. Ihmettelen puolestani sitä, miksi tuollaiset etäiset ja yhdentekevät tyypit tunkevat kavereikseni. Suuren osan pyynnöistä ohitan, mutta välillä tulee näitä tapauksia, jotka on näennäisesti otettava mukaan. [/quote] Ei niitä kyllä ole mikään pakko hyväksyä.. [/quote] En ole nelonen mutta aivan samaa mieltä. Vähemmän draamaa jos vaan suostuu siihen tyhmään kaveripyyntöön. Ja asetukset maksille, luukut kiinni.
[/quote]
Onko teillä useinkin "draamaa" puolituntemattomien ihmisten kanssa? Eikö se aiheuta "draamaa" kun se tyhmän kaverinpyynnön lähettäjä tajuaa että olette estäneet heiltä ihan kaiken? Että näkevät vain julkisen profiilin? Ja toisekseen voihan fb:ssä laittaa asetukset niinkin että näyttää suurimmalle osalle ne aurinkoinen päivä-statukset ja sitten asettaa oman pienemmän ryhmänsä johon voi julkaista kaikki vittu-paska-ukko-statukset. Kuvatkin voi määritellä kenelle näyttää.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 10:39"]Mun oli pakko laittaa estot yhdelle perheelle, joka pommitti jatkuvalla syötöllä sellasia päivityksiä, jotka oli jotain heidän sisäpiirijuttuja. Sinänsä ihan kivoja ihmisiä, mutta veivät ns. liikaa tilaa.
[/quote]
Siis en tajunnu, he julkaisivat niitä sisäpiiripäivityksiä vai kommentoivat sinun päivityksiä?
Jos kyseessä heidän omat päivityksensä, ei sinun olisi tarvinnut heitä estää, riittää kun piilotat heidät niin etteivät näy sinulle :) Jos taas kommentoivat sinun päivityksiä, piilota ne päivitykset heiltä. Ei tarvii millään estoilla loukata ihmisiä.
Mun isällä esim on tapana kännifeisbukata aktiivisesti kaikkia törkeyksiä, rivouksia ja muita asiattomuuksia sekä omalleen että mun seinälle. Olen siis piilottanut hänen päivityksensä minulta sekä suurimman osan minun päivityksistä häneltä. Jotain neutraaleja juttuja hänelle vielä näkyy joten luulee olevansa peruskaverilistalla eikä tarvita mitään välienselvittelyjä.
Siskoni taas tapaa kirjoittaa omiin päivityksiinsä yleensä "isä älä kommentoi tähän", mikä saa aikaiseksi takuuvarman paskamyrskyn.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 10:17"]
[/quote]
Joo, siinä tapauksessa että se seinänsä piilottaja on itse pyytänyt kyseisen tyypin fb-kaveriksi. Jos tämä tyyppi taas pyytää päästä kaveriksi, niin se toinen ei varmaan hennonnut kieltääkään, mutta ei toisaalta halua että tämä pyytäjä tietää hänen elämästään kummempia. Itsellänikin on pari tuttua kavereissa, joilta olen blokannut seinäni. En tunne heitä, en vaan ole kehdannut kieltäytyäkään kun näyttävät olevan sellaisia, jotka haluaa kavereiksi jokaisen samasta kylästä lähteneen ihmisen. En tiedä, miksi he sitä tekevät, mutta eipä tuo nyt haittaa jos siellä mun kaverilistalla joku sellainen näkyykin. Jos ärsyttää ettei näe mun seinää, niin osaavat varmaan lähteä kavereista sitten pois.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 10:20"][quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 10:16"]
[/quote]
En minäkään ymmärrä tuota. Vähän enemmän ihmettelen sitä jos joku ala-asteen aikojen luokkakaveri tai joku muu ei niin läheinen pyytää fb-kaveriksi ja kun hyväksyn pyynnön, onkin minut estetty kokonaan. ??? Mitä järkeä? Omalta listalta lähtee justiinsa.
[/quote]
Todellakin lähtee! Mä en kans voi ymmärtää, miksi joku esim. vanha opiskelukaveri pyytää kaveriksi ja sit mä en kuitenkaan näe mitään!!?? Wtf?? En yhtään tarvitse tuollaisia ihmisiä millekään kaverilistalle. Muutenki kyllästyttää jo tuo fb.
Huh huh. Itse päivitän FB:täni ehkä muutaman kerran vuodessa, joten turha ihmetellä, jos mitään ei näy. Kun kerran ei kenellekään mitään muuta näy. Eivät kaikki halua tai viitsi avata netissä koko elämäänsä.