Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi kerrostalossa kuulua tavallinen puheääni läpi

Vierailija
28.10.2021 |

Miten tällaisia voikaan rakentaa? Muutin juuri tällaiseen. Uskaltaako edes jutella öisin tavalliseen(suht' hiljaiseen) ääneen? Eihän tää ole elämisen arvoinen paikka. Rakennettu 1963. Pitäisi sitten vuosi jaksaa asua tällaisessa.

Kommentit (153)

Vierailija
1/153 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin kerran todella vähän aikaa kerrostalossa, josta kuului puhe läpi toisesta asunnosta. Siellä asui lapsiperhe, ja vanhemmat olivat tosi kypsiä lapsiinsa. Yrittivät paimentaa heitä. MIelestäni tuollaisen ei pitäisi olla mahdollista.

Vierailija
2/153 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin kerran todella vähän aikaa kerrostalossa, josta kuului puhe läpi toisesta asunnosta. Siellä asui lapsiperhe, ja vanhemmat olivat tosi kypsiä lapsiinsa. Yrittivät paimentaa heitä. MIelestäni tuollaisen ei pitäisi olla mahdollista.

Ei munkaan mielestä. Minkä aikakauden talo tollanen oli? Mun mielestä mölyäminen iltaisin/öisin on väärin, mut itellä kävi niin, että sain valituksen yöllä tapahtuvasta, ihan oikeasti hiljaisesta juttelusta mieheni kanssa aikanaan. Talo oli aika vanha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/153 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasuminen kannustaa ihmistä paiskimaan duunia niska limassa, jotta tämä pääsisi pois siitä betonikuutio-helvetistä. Ei kerrostaloasumisen siis kuulu olla ensinkään miellyttävää vaan helvetillistä paskaa.

Vierailija
4/153 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei munkaan mielestä. Minkä aikakauden talo tollanen oli? Mun mielestä mölyäminen iltaisin/öisin on väärin, mut itellä kävi niin, että sain valituksen yöllä tapahtuvasta, ihan oikeasti hiljaisesta juttelusta mieheni kanssa aikanaan. Talo oli aika vanha.

Saattoi olla 70-luvun talo? Tai ehkä jopa 60-luvun.

Vierailija
5/153 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 50-luvulla rakennetussa talossa ja myös täällä kuuluu äänekkäämpi puhe seinien läpi asunnosta toiseen. Samoin kaapin ovien kolahdukset, imurointi jne. Yksityisyyttä ei ole kuin näköesteseinien verran. 

Mitään kovin privaattikeskusteluja en käy puhelimitse tai kasvotusten kun olen kotona, en tahdo että naapurusto on selvillä näistä asioista. 

Vierailija
6/153 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi opiskelijatalo jossa asuin oli ihan surkea äänieristykseltään. Naapurihuoneistosta kuului omaan huoneeseen äänet ihan kuin oltaisiin oltu samassa tilassa. 90-luvun alussa valmistunut talo. En viihtynyt siinä pitkään, jostain kumman syystä... 

Vierailija
7/153 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloasuminen kannustaa ihmistä paiskimaan duunia niska limassa, jotta tämä pääsisi pois siitä betonikuutio-helvetistä. Ei kerrostaloasumisen siis kuulu olla ensinkään miellyttävää vaan helvetillistä paskaa.

Eivät kaikki asu maalla, joten tämä on ihan normielämää meille. 

En käsitä kyllä, miten noin huonosti äänieristyssä voi asua. Eihän tuolla pysty elämään normaalisti sitten millään. Omassa kotona.

Vierailija
8/153 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi opiskelijatalo jossa asuin oli ihan surkea äänieristykseltään. Naapurihuoneistosta kuului omaan huoneeseen äänet ihan kuin oltaisiin oltu samassa tilassa. 90-luvun alussa valmistunut talo. En viihtynyt siinä pitkään, jostain kumman syystä... 

Millainen talo on, jos saa kysyä? Olen katsellut kämppää kolmikerroksisesta 50-luvun talosta. Tietää varoa sitten.

Vierailija
9/153 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, hyvin kuului kaikki astioiden paukkeesta alkaen elementtitalohelvetissä

Vierailija
10/153 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen talo on, jos saa kysyä? Olen katsellut kämppää kolmikerroksisesta 50-luvun talosta. Tietää varoa sitten.

Luhtitalo oli kyseessä. Asun muuten tällä hetkellä 3-kerroksisessa 50-luvun talossa ja täällä on aika surkeat eristykset, ikävä kyllä. Seuraava kämppä saa mieluusti olla toisenlainen. Koskaan ei tiedä etukäteen mitä saa kun allekirjoittaa vuokrasopimuksen. 

Vierailija
11/153 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun 50-luvulla rakennetussa talossa ja myös täällä kuuluu äänekkäämpi puhe seinien läpi asunnosta toiseen. Samoin kaapin ovien kolahdukset, imurointi jne. Yksityisyyttä ei ole kuin näköesteseinien verran. 

Mitään kovin privaattikeskusteluja en käy puhelimitse tai kasvotusten kun olen kotona, en tahdo että naapurusto on selvillä näistä asioista. 

Taidetaan olla naapureita, tiedän tarkalleen, mitä naapuri on tekemässä. Onneksi se ei ole metelöivää lajia! 

Vierailija
12/153 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin täällä. Naapuriin muutti uusi donna eikä se vielä tiedä että sen äänekäs oma kiva kuuluu myös erittäin selvästi.

Vierailija
13/153 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin täällä. Naapuriin muutti uusi donna eikä se vielä tiedä että sen äänekäs oma kiva kuuluu myös erittäin selvästi.

Millaisia 50-luvun taloja nämä on? Olen tosiaan katsonut muuten hyvää asuntoa sen aikakauden talosta, mutta taidan jättää väliin näiden tietojen perusteella.

Vierailija
14/153 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun 50-l talossa, jossa ei kuulu yhtään mikään läpi.

Tiiltä on ollut monen tasoista. Kalliilla ja halvalla tehtyjä, ennenkin. Tunnen sen tervaskantoherran, joka on ollut rakennusmestarina tälle talolle. Asuu täällä naapurissa yhä.

Jos unelma-asunto ois kaupan muuten ihanassa talossa, jossa on huono äänieristys, ostaisin sen ja äänieristäisin asuntoni ennen muuttoa.

Elementit kuuluu läpi aina. Mutta jos muiden äänet on siedettäviä, niin kyllä voi normaalilla äänellä jutella ja jos joku siitä valittaa, kuitata sen normaalin elämän ääninä.

Tämä talo on kauniilla alueella, keskustan lähellä, ison puiston laidassa. Ikinä en muuttaisi omakotitaloon ja lisäisi päiviini niitä työmatkoja.

Vierailija
15/153 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös 2006 rakennetussa kuuluu selvästi eikä ketään kiinnosta

Vierailija
16/153 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun 50-l talossa, jossa ei kuulu yhtään mikään läpi.

Tiiltä on ollut monen tasoista. Kalliilla ja halvalla tehtyjä, ennenkin. Tunnen sen tervaskantoherran, joka on ollut rakennusmestarina tälle talolle. Asuu täällä naapurissa yhä.

Jos unelma-asunto ois kaupan muuten ihanassa talossa, jossa on huono äänieristys, ostaisin sen ja äänieristäisin asuntoni ennen muuttoa.

Elementit kuuluu läpi aina. Mutta jos muiden äänet on siedettäviä, niin kyllä voi normaalilla äänellä jutella ja jos joku siitä valittaa, kuitata sen normaalin elämän ääninä.

Tämä talo on kauniilla alueella, keskustan lähellä, ison puiston laidassa. Ikinä en muuttaisi omakotitaloon ja lisäisi päiviini niitä työmatkoja.

Mulla kans kaks kokemusta 50-luvun kovin parjatuista taloista. Eka asunto oli kyllä aika huono Helsingin Pajamäessä. Ihastuttava pikku kämppä, mutta kovin kuului kaikki naapureista. Toinen oli Munkkiniemessä oleva 6-kerroksinen talo. Ei kuulunut sitten yhtään mitään, asuinki siellä 15 vuotta. Nyt asun vielä parisen vuotta 70-luvun elementtitalossa, tilan ja lasten takia. Kaikki kuuluu, mutta ei haittaa. Ei kukaan mölyä öisin. Ajattelin muuttaa takaisin Munkkiniemeen, kun kaksoset muuttavat silloin parin vuoden päästä opiskelemaan.

Vierailija
17/153 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun 2004 rakennetussa eikä kuulu oikein mitään koskaan paitsi jos lapset hakkaavat rappukäytävän kaidetta joka on kiinni talon rakenteissa.

Itsellänikin on kunnon kotiteatteri, tosin käytän vain vkonloppuisin enempi ja viikollakin lopetan tai hiljennän viimeistään kymmeneltä.

Vierailija
18/153 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi helposti! Itse asuin hiljattain asunnoiksi muutetussa toimistossa, jossa tuntui kun naapurit olisi olleet viereisessä huoneessa samassa huoneistossa. Lisäksi sänkyni takana päivysti jatkuvasti vakavista mt-ongelmista kärsivä nuorukainen, joka kiljui ja paukutti seinää varsin säännöllisesti. Muuta pois, ja jos tarvii perusteluja niin nauhoita metelistä esimerkkejä vaikka kännykkääsi.

Vierailija
19/153 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki asu maalla, joten tämä on ihan normielämää meille. 

En käsitä kyllä, miten noin huonosti äänieristyssä voi asua. Eihän tuolla pysty elämään normaalisti sitten millään. Omassa kotona.

Normia on joo, mutta onko sellainen normi mistään kotoisin? Hemmetin moni Suomalainen asuu metelin ja muun ihmispaskan keskellä tahtomattansa.

Vierailija
20/153 |
28.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei onneksi kuulu normi puhe kuin keittiön seinän läpi, se onkin ainoa yhteinen seinä naapurien kanssa. Lattian läpi tulee kovaäänisempi puhe tähän yläpuolelle mutta onneksi alakerran naapuri on aika hiljainen. Bileilloista hän ilmoittaa erikseen ja pahoittelee valmiiksi kuuluvaa melua. Eristyksiä ei ole koska on sellaisen aikakauden talo ettei eristyksiä käytetty - muuta kuin sahanpurua ja sammalta lattian alla, nyt siellä on kunnon villat.