Kuinka usein käytte testeissä?
Käyn joka vuosi testeissä ja viimeksi kävin syksyllä. Oon ollut uuden poikaystäväni kanssa yhdessä nyt pari kuukautta ja jouluna hajosi kondomi. Mietin, että menisin testeihin uudestaan, kun on se 3 kk kulunut. Voin olla vainoharhainen mahdollisista taudeista, mutta asia vaivaa. Mies sanoo ettei hänellä mitään ole ja turhaan menen. Ootteko käyneet testeissä näin lyhyen ajan päästä uudestaan? Jos olette miten lääkärit tähän suhtautuneet? Raskaana en voi olla, koska pillerit lisäehkäisynä.
Kommentit (10)
Kävin testissä yhden kerran noin 16 vuotta sitten koska olin ennen nykyistä vaimoani harrastanut suojaamatonta seksiä vajaa vuosi aiemmin ja mielestäni se oli vastuullista tietää.
Siis sukupuolitesteissäkö?
en ole eläissäni käynyt, paitsi raskauden yhteydessähän ne otetaan automaattisesti.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 21:51"]
Siis sukupuolitesteissäkö?
en ole eläissäni käynyt, paitsi raskauden yhteydessähän ne otetaan automaattisesti.
[/quote]siis sukupuolitautitesteissäkö
Kävin lapsettomuushoitojen yhteydessä aina muistaakseni parin vuoden välein. Ne ovat pakollisia niissä. Muuten ei ole ollut tarvetta käydä kun on ollut koko ajan yksi ja sama, uskollinen mies. Sinun tilanteessasi varmaan ihan järkevää käydä kyllä.
Niin sukupuolitautitestesteissä. Ei viitsis siellä koko ajan kaydä, mutta suhde on tuore ja kondomi hajosi. Jotenkin mietityttää, vaikka haluaisi luottaa toisen sanaan. Ap
Ei sun tarvii mutta miehen pitää. Satanen vetoa ni ei oo koskaan käyny, ku "ei oo mitään oireita, ei voi olla mitään tautia"
Ei se suostu, kun hokee vaan, että mä liioittelen koko juttua. Ehkä meen sit taas itse. Ap
Olen käynyt aina suhteen alettua vakavaksi eli siinä vaiheessa kun on luovuttu kondomista ja siirrytty pelkkään kierukkaan ehkäisyssä. Ja tietty mies on mennyt myös. Eli sinuna menisin ja pyytäisin miestä käymään myös, se ei ole iso vaiva. Ei kai lääkärit siitä mitään sano, kävin terveysasemalla joten siellä vaan otettiin näytteet enkä mitään lääkäriä edes tavannut, hoitaja soitti puhelimitse tulokset.
Olet tietyllä tavalla oikeassa. Molempien pitäisi käydä, kun kondomi jätetään pois. Ei se partnerin testi mitään siitä toisesta kerro. Miten voi luottaa jonkun sanaan, jos hän ei ole käynyt testissä? Mistä hän tietää onko tauteja vai ei? Niin kuin yksi ex sanoi, että katsoo tarkkaan kenen kanssa menee sänkyyn. Hyvä vitsi.
Jos 40% hiv-tartunnoista löytyy vasta aids vaiheessa, niin silloin ihmiset on elänyt tartuntansa kanssa jo n.10 vuotta. Se tarkoittaa myös, että suuri osa ajattelee ettei ole ollut riskiä vaikka ovat tartunnan saaneet.
Eikö ketään? Mies sanoo, että paisuttelen asiaa.. Ap