Mistä johtuu vihlaisut emättimessä?
Välillä tuntuu todella kovia vihlaisuja/todella lyhytkestoisia kramppeja. En oikein osaa paikantaa, mutta tuntuu että ne tuntuisivat jossain emättimen suulla. Sama vaiva on ollut jo useamman vuoden. Välillä on pitkiä jaksoja, että tämä ei vaivaa ollenkaan, sitten voi olla yhtenä päivänä monta vihlaisua, ilman mitään sen kummempaa syytä. En ole synnyttänyt, sukupuolitautejakaan ei ole. En ole gyneltä muistanut kysyä asiasta. Kuukautisiinkaan eivät liity. Ehkäisyn vuoksi jääneet pois.
Kommentit (21)
Itse kärsin samasta vaivasta. Olisi kiva jos jollain olisi jotain tietoa tästä. Netistä ei oikein löydy
Minulla oli vihlontaa, ym viiltävää kipua. Todettiin vestibulitti..veemäinen sairaus se on jos sen saa.
Minun pimpsani kerran aivasteli jatkuvasti. Häpärit sanoivat että atshiu atshiu.. koko ajan. Vein sen lääkäriin, sillä oli FLUNSSA!
Mulla oli näitä sillon kun kärsin virtsiskierteestä
Mulla kans ja oon käynyt gynelläkin joka otti sit KAIKKI sukupuolitautitestit ja papat ja kaiken mitä vaan suinkin pystyi. ja sitten lääkäri ultras ettei ole mitään polyyppeja tai endoa. Olin terve kuin pukki.
Mulla ollut samaa jo vuosia. Välillä pitkiä aikoja ei tunnu mitään ja taas viimeisen vuoden ollut välillä kipeitäkin "isoja" vihlaisuja. Minulla ne eivät tunnu emättimen (ulko) suulla vaan jossain sisäpuolella, kohdunkaulassa? Olen luullut että ovat kuin suonenvedot tai vastaavat enkä ole hakeutunut tutkimuksiin. Papassa kyllä kävin hiljattain ja oli normaalli.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 11:58"]Minun pimpsani kerran aivasteli jatkuvasti. Häpärit sanoivat että atshiu atshiu.. koko ajan. Vein sen lääkäriin, sillä oli FLUNSSA!
[/quote]
Miks mua alko naurattaa :DD
Mulla välillä tuntuu siltä kuin alapäässä olisi tikku joka pistelis välillä kun liikun :O
Minulla on myös välillä. Olen gynellä käynyt tutkimuksissa mutta ei ole löytynyt mitään syytä ja hänkään ei osannut sanoa että mistä johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut samaa jo vuosia. Välillä pitkiä aikoja ei tunnu mitään ja taas viimeisen vuoden ollut välillä kipeitäkin "isoja" vihlaisuja. Minulla ne eivät tunnu emättimen (ulko) suulla vaan jossain sisäpuolella, kohdunkaulassa? Olen luullut että ovat kuin suonenvedot tai vastaavat enkä ole hakeutunut tutkimuksiin. Papassa kyllä kävin hiljattain ja oli normaalli.
Minullakin on välillä samaa. Olen ajatellut, että voisivatko liittyä siihen, kun kohdunnapukka pehmenee, kovenee, avautuu ja sulkeutuu eri kierron vaiheissa? En vain ikinä muista tarkkailla ja pistää ylös, tuleeko näitä vihlaisuja ovulaation tai menkkojen aikoihin.
?