Hyvätuloinen ikisinkku. Mitä teen rahoilla?
Perhettä ei ole eikä tule. Ei ole puolisoakaan. Mitä tehdä rahoilla? Sijoitan kyllä, mutta käärinliinoissa ei ole taskuja.
Kommentit (21)
Käytä elämästä nauttimiseen ennen käärinliinoihin joutumista? Toki itse tuossa tilanteessa pyrkisin myös varmistamaan, että rahaa riittää yksityiseen palveluasumiseen kun sen aika koittaa.
Jos et ehdi kulutta kaikkea itse, hanki perilliseksi esim. kummilapsi Afrikasta.
Vierailija kirjoitti:
Käytä elämästä nauttimiseen ennen käärinliinoihin joutumista? Toki itse tuossa tilanteessa pyrkisin myös varmistamaan, että rahaa riittää yksityiseen palveluasumiseen kun sen aika koittaa.
Nautin jo elämästä riittävästi. Minulle luonto on tärkeämpi kuin materia tai matkustelu.
Ap
Jos olet mies, niin h uoriin saa rahaa menemään ihan kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos et ehdi kulutta kaikkea itse, hanki perilliseksi esim. kummilapsi Afrikasta.
En näin nuoressa iässä halua lahjoittaa suuria summia kenellekään. Varsinkaan tuntemattomalle ihmiselle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos olet mies, niin h uoriin saa rahaa menemään ihan kivasti.
En maksaisi euroakaan valheellisesta rakkaudesta. Tyhjentyä voi nyrkkiin, jos ei ole tunteita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Säästä sitä varten, että voit jäädä eläkkeelle aiemmin.
En halua tähdätä varhaiseen eläköitymiseen, koska ilman töitä olen täysin ilman ihmiskontakteja ja masennun. Lisäksi ei ole normaalia säästää eläkkeeseen yli 1500€/kk. Normaalisumma on satasia.
Ap
Olen testamentannut suurimman osan omaisuudestani yhdelle järjestölle, jonka toimintaa arvostan. Myös veljeni lapset saa jotakin, vaikka veli on pannut välit poikki enkä ole ollut hänen lastensa kanssa tekemisissä moneen vuoteen.
Voi. Määkin ikisinkku, mutta huonotuloiunen :(
Jos olisin sinä, laskisin minkä ikäisenä olisi mahdollista jäädä pois työelämästä. Siis kun olisit taloudellisesti riippumaton. Jäisin pois töistä ja saisin se vapauden! Ei tarvitsi jokaista arkipäivää käyttää siihen töissä käymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin sinä, laskisin minkä ikäisenä olisi mahdollista jäädä pois työelämästä. Siis kun olisit taloudellisesti riippumaton. Jäisin pois töistä ja saisin se vapauden! Ei tarvitsi jokaista arkipäivää käyttää siihen töissä käymiseen.
Haluan olla töissä, koska työ tasapainottaa arkea ja työyhteisössä pääsee tekemisiin ihmisten kanssa. Ilman töitä masennun ja syrjäydyn yksinäisyydessä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua tähdätä varhaiseen eläköitymiseen, koska ilman töitä olen täysin ilman ihmiskontakteja ja masennun. Lisäksi ei ole normaalia säästää eläkkeeseen yli 1500€/kk. Normaalisumma on satasia.
Ap
MInä toivon, että voisin jäädä pois työelämästä ja elää rennommin ja vapaammin ja hankkia kontaktini vapaasti työelämän ulkopuolelta. Jos saisin jostain 300 000 euroa, jäisin näillä ajatuksilla lopullisesti pois töistä heti. Varmasti keksisin paljonkin sosiaalista tekemistä, kun aikaa olisi ihan eri tavalla kuin työssä.
Vierailija kirjoitti:
Olen testamentannut suurimman osan omaisuudestani yhdelle järjestölle, jonka toimintaa arvostan. Myös veljeni lapset saa jotakin, vaikka veli on pannut välit poikki enkä ole ollut hänen lastensa kanssa tekemisissä moneen vuoteen.
Testamentti varmaan kannattaa jo nuorena, mutta en missään tapauksessa halua haalia rahaa testamentin saajaa varten lopun elämääni. Sinne menkööt se, jolle ei ole ollut parempaa käyttöä tai sitten äkkikuoleman varalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vapaaehtoistyötä löytyy aina. Saat samalla auttaa ihmisiä ja heille hyvän mielen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautin jo elämästä riittävästi. Minulle luonto on tärkeämpi kuin materia tai matkustelu.
Ap
Lahjoita erilaisille järjestöille? Anna omaisuuttasi mikrolainoihin yms. Sästä ja sijoita ja testamenttaa jollekin arvostamallesi taholle? Tai säästä, sijoita ja säätiöitä, niin että nimissäsi voidaan jakaa avustuksia vaikka luonnontieteellisten alojen opiskeluun tai luonnonsuojeluun tms.
Asiat joihin minulla menee rahaa:
-Asuminen (90 neliön omistusasunto kivalla paikalla)
-Kesäpaikka saaristossa
-Ulkona syöminen/ruuan tilaaminen kotiin
-Matkustelu (ennen koronaa)
-Muutama maksullinen harrastus
Näihin saa jo aika tehokkaasti yhden ihmisen palkan häviämään. Lahjoitan kuukausittain myös eläinsuojelutoimintaan. Erinäistä materiaa ja esineitä en ostele oikeastaan ollenkaan ellei ole pakko. Mutta elämyksiin ja asumiseen kuluu paljon rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan olla töissä, koska työ tasapainottaa arkea ja työyhteisössä pääsee tekemisiin ihmisten kanssa. Ilman töitä masennun ja syrjäydyn yksinäisyydessä.
Ap
Ja kannattaa se säästäminen silti. Et välttämättä ole koko ikääsi terve ja silloin tulotasosikin tippuu. Silloin on kiva, jos voi ottaa iisimmin töiden kanssa. Ihmiskontakteja voi etsiä myös vapaaehtoistyöstä, vertaistuen piiristä, tai vaikka ihna kulttuuritapahtumista ja ulkoa.
Rakenna ekotalo. Laita siihen maalämpö ja aurinkopaneelit joilla voit ladata Teslaa. Näytä naapureille esimerkkiä ja muuta kehityksen suuntaa.
Istuta puita.
Etsi joku kumppani jonka kanssa voit nauttia elämästä.
Mitään yritystäkään saada kumppania ei näillä ikisinkuilla ole. Itse en olisi naisena pärjännyt parisuhdemarkkinoilla ilman viriiliyttäni. Aina on kumppani löytynyt sitten täysi-ikäisyyden. Nyt viimeisen kanssa reilu 15v. Yhdessä.
Jos luonto oikeasti kiinnostaa, niin ostat metsää ja laitat sen luonnonsuojelualueeksi. Siihen saa menemään rahaa ja luonto kiittää.