Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mies hidastelee ja hankaloittaa eron käytännön järjestelyjä?

Vierailija
27.10.2021 |

Meillä takana pitkä avioliitto (lapsiperhe). Mies jätti minut toisen naisen vuoksi ja mies halusi avioeron. Mies myös jätti avioerohakemuksen. Avioero on viimeistä silausta vailla käytännönkin tasolla. Ja en tajua miehen käytöstä yhtään.

Isompi omaisuus on jaettu, mutta siinäkin mies hidasteli. Hänellä ei kuulemma ollut kiirettä sen kanssa ja minä sain puskea puoliväkisin omaisuuden jaon juristien kanssa. Mies oli täysin vapaamatkustajana.

Nyt pitäisi jakaa asunnostamme tavarat eli huonekalut, astiat ja muu pikkutavara. Ja mies välttele sitä viimeiseen asti. Pakenee paikalta kun pyydän jakamaan tavaroita. Tai sitten kun jaetaan joku huone niin huutoraivoaa minulle ja saan itku kurkussa viedä showta eteenpäin.

Mikä tämä juttu on? En tajua. Eikö minut jättäneellä miehellä, jolla on jo uusi nainen, pitäisi päinvastoin olla suuri into jakaa omaisuus ja päästä minusta eroon? Ja olen yrittänyt jakaa tavaroita ominpäin, mutta vastineena mies huutoraivoaa että en saa tehdä niin vaan jako pitää tehdä yhdessä sekä pistää tavarat takaisin kaappeihin. Huoh.

Jotenkin nurinkurista, että nyt minä joudun maanittelemaan ja pakottamaaan miehen tavaroiden jakoon. Kunhan halusin purkaa turhatumista....

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusa se on pienikin kiusa. 

Vierailija
2/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehellä on kriisi päällä, että tekeekö oikean ratkaisun varmasti. Tosin myöhäistä se nyt enää on miettiä sitä..Muuttaako mies sen naisen luokse vai omaan asuntoon? Jos naiselle, niin onhan se selvää, ettei mies niitä tavaroita voi sinne roudata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita sille, että jokainen tavara jonka pistää takaisin kaappiin on sitten sun ja saat tehdä sille mitä haluat. Jos hän ei pysty tekemään jakoa, niin pakkaat sen kamat laatikoihin, nostat pihalle ja käsket noutamaan päivään x mennessä. Kaikki loput on sun.

Vierailija
4/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän sama tilanne vaikka mitään kolmansia osapuolia ei ole. Mies haluaa erota ja asia tuli minulle ihan puun takaa kauhena shokkina, ensin vain menin ja suoritin arkea monta viikkoa mutta parin kk päästä romahdin ja nyt olen sairaslomalla ainakin viikon tai pari. Meillä monta lasta ja ollaan sovittu että ei pidetä mitään kiirettä. On kuitenkin todella rankkaa asua saman katon alla kun miehen näkeminen muistuttaa koko ajan siitä miten olen epäonnistunut ja tuska muutenkin hirveä. Yksin lasten kanssa kun saisi edes välillä olla niin olisi helpompi keskittyä muuhunkin. Olen pyytänyt että mies olisi edes välillä poissa kotoa mutta ei saa aikaiseksi vaikka se hämelle sopii. Kun edes välillä saisi olla rauhassa... Tsemppiä sinullekin tuohon tilaukseen ja kaikkea hyvää

Vierailija
5/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miehellä on kriisi päällä, että tekeekö oikean ratkaisun varmasti. Tosin myöhäistä se nyt enää on miettiä sitä..Muuttaako mies sen naisen luokse vai omaan asuntoon? Jos naiselle, niin onhan se selvää, ettei mies niitä tavaroita voi sinne roudata.

Minä joudun muuttamaan pois ja uusi nainen muutta tilalleni.

ap

Vierailija
6/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullut katumapäälle! Ei muuta kun laitat ukon tavarat laatikoihin ja jonnekin varastoon ja sinuna sanoisin että tavaroiden jaolla on kiire koska pena muuttaa mun luo!

Vierailija
7/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No ota sinä mukaan mitä tarvitset ja haluat ja jätä loput sinne kaappeihin. 

Vierailija
8/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se yrittää väsyttää sut niin, ettet jaksaisi enää ja hän saisi kaiken. Muuttaa takas valmiiksi kalustettuun taloon irtaimistoineen.

Vierailija
9/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota riita tilannetta itse välttelen aina. Riita tulee siitä kun nainen alkaa perustelemaan minkä takia hänen on saatava kaikki yhdessä tai miehen hankkimat esineet

Vierailija
10/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Yritin jo. Mies kävi jo käsiksikin, kun en saa kuulemma omin päin mitään pakata. Mun täytyy vielä asua hetki täällä vanhassa asunnossa.

ap

Vierailija
11/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko sulla siis jo asunto?

Vierailija
12/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Yritin jo. Mies kävi jo käsiksikin, kun en saa kuulemma omin päin mitään pakata. Mun täytyy vielä asua hetki täällä vanhassa asunnossa.

ap

Joku kaveri tai sukulainen sulle siihen turvaksi, ettei voi tapahtua mitään ikävää. Ja sitten vain otat tavarat ja lähdet.

Vierailija
13/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin tyhjin käsin ja aloittaisin alusta.

Vierailija
14/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko saunatrolli?

Vierailija
15/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko saunatrolli?

En. Voi kunpa olisinkin.

ap

Vierailija
16/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin tyhjin käsin ja aloittaisin alusta.

Veikkaan että tähän mies juuri pyrkii. 

Vierailija
17/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla itselläsi jo asunto?

Alat vaan muuttamaan omia kamojas kun mies ei ole paikalla. Jos on väkivallan uhkaa ja mies on käynyt käsiksi muutenkin niin poliisit tulee turvaamaan.

Vierailija
18/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yllärierosta jo useampi vuosi ja oli kyllä raskasta, kun mies muutti uuden naisen luo, mutta ei ottanut tavaroitaan, vaikka halusi ne kyllä.

Jouduin kaiken hänelle valmiiksi pakkaamaan ja kymmeniä kertoja kävi " hakemassa tavaransa", mutta otti vain osan. Ja taas sen takia halusi tulla hakemaan uudestaan.

Vaati jopa lasten tavaroiden puolittamista, vaikka pari vanhempaa lasta ei ees ole hänen. Silkkaa kiusantekoa. Lopulta ajattelin, että tästä materiasta kiistely ei ole sen arvoista, että stressaan ja kuuntelen haukkuja. Juristien kanssa osituksessa kysyin, mitä haluaa, senkun sanoo. Ei halunnutkaan mitään.

Jäi tunne, että niin kauan, kun sai jotakin provosointia aikaan, palveli hänen motiivejaan. Kun en ollut enää kiinnostunut, ei hänkään enää mitään halunnut.

Vierailija
19/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni oli 2 viikon sisällä laittanut eropaperit, ottanut lainan jolla ostaa minut ulos asunnosta ja muuttanut itse muualle. Ja minä kun luulin, että meillä meni hyvin. Ei ole toista naistakaan. Mies vain halusi pois ja maksaa nyt minulle terapiat että kestän tämän shokin...

Vierailija
20/36 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies vitkutteli, vaikka se itse haki eroa. Minä jäin asuntoon, otin lainan ja maksoin miehen ulos. Asiat oli sovittu, kaikki irtain jaettu ja silti mies vitkutteli asunnon avaimen jättämisen kanssa. Kun mitään muuta ei enää ollut, se avain oli viimeinen asia, jonka se toi vasta n. vuoden päästä. Olisin voinut vaihtaa lukot moneen kertaan, en viitsinyt vaivautua. Jotain taisteluahan tämä vielä oli, mutta niin typerää ja turhaa enää siinä vaiheessa.