vaihtoehtoja kotiäitiydelle?
Miten olette ratkaisseet tilanteen jossa taloudellisesti ei ole ollut mahdollista jäädä kotiäidiksi mutta lapsen ei tarvisi olla pitkiä päiviä hoidossa?
Kommentit (14)
Isovanhemmat hoitaa osittain ja isä tekee töitä 2viikkoa töitä-2viikkoa vapaata -systeemillä. Minä, eli äiti, normaalissa päivätyössä.
Minkälaisia töitä te teette kotoa käsin? Meillä ei firmassa ole siihen mahdollisuutta, mutta kiinnostaisi kovasti.. T. Ei ap
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:32"]
Jos on vakityö joka vaatii työpaikalla olon...
[/quote]
Perustaa yrityksen?
Oikeasti tuo yhtälö kuulostaa aika haastavalta. Jos tarvitsette ne rahat, niin kannattaa suosiolla hyväksyä hoitopäivien pituus. Ellette sitten saa isovanhempia valjastettua ilmaisiksi hoitajiksi.
Ilmainen hoitoapu on pois suljettu vaihtoehto. Mietin vaan onko ihmiset onnistunut pitkittämään lapsen hoitoon menoa kuinka paljon esim.isäkuukaudella ja lomilla...
Siis miten olen ratkaissut tilanteen, jossa lapsen ei tarvitsisi olla pitkiä päiviä hoidossa?
Osa-aikatyö. Viedään myöhemmin hoitoon ja haetaan aikaisemmin iltapäivällä pois.
Juu se oli se kysymys.Mietin myös tuotakin että miten saisin pitkitettyä hoitoon menoa. Ajatus toimii taas niin kuin raketti :D
Molemmilla vuorotyöt, jotka hyvin soviteltavissa. Yleensä minä töissä päivät ja mies illat. Jos tulee päällekkäisyyksiä, on saatu hoitoapua sukulaisilta ja ystäviltä (aika harvoin tarvetta).
Toinen vie, toinen hakee ja/tai osittainen hoitovapaa
ja se lapsi kyllä pärjää hoidossa ihan ok normaalin työpäivän verran.
Osa-aikatyö.