Miksi työkkäri ei laita työttömiä töihin?
Eikö se ole sen tehtävä? Suomessa on kymmeniä tuhansia työpaikkoja vailla työntekijöitä.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Töitähän on . Tuntemani nuori , työhaluinen, opinnot vielä kesken, tekee useaa työtä. Viikonloppuisin , iltaisin, vapaapäivisin. Sanoo , että olisi tarjolla niin paljon töitä kuin vaan ehtisi.
Tjaa... Miksiköhän minä en sitten saa mitään hommia? Ikä riittää vaikka mihin. 54 vuotta tallattu maapalloa tähän mennessä. Työpaikkaa hakiessa törmään seuraaviin ilmiöihin;
A) Hakemukseeni ei vastata mitenkään.
B) Vastataan - valitettavasti ette ole hakemaamme kohderyhmää (n. 0.001% lähetyistä hakemuksista)
C) Ihan rehellisesti sanotaan että olet "gubbe"... Jurassic Park ikäinen...
D) Gategorian kaikki muut "teennäiset ehtolauseet" ettei nyt vaan mitenkään valinta kohdistu minuun...
Olen kumminkin töysin työkykyinen, suhteellisen solakka, puhelias, avulias ja ihmisten kanssa erittäin hyvin toimeen tuleva. En rähinöi enkä etsi rähinöitä. Kun olin hommissa olin hyvin sopeutuvainen kaikkeen mahdolliseen. Ylitöitäkin tein paljon ilmaiseksikin. Poltin lomiani, että muut pääsi lomille haluamallaan ajalla... Yms. Mutta ei kelpaa ei. Tästä nyt sitten menen AP mukaan töihin ja työllistyn työkkärin kautta ihan helposti? Joo, kokeiles AP vaikka jotain muuta päiväsatua vaihteeksi! Jos löydät mulle työn - menen sinne oitis jos siitä saa sellaisen palkan että elää ja kysessä ei ole ns. kus...etus työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
9e/päivä orjia käyttävät firmat pitäisi lailla velvoittaa palkkaamaan harjoittelujakson hyvin hoitaneet täydellä palkalla töihin.
Tuon lakimuutoksen jälkeen loppuu ne 9euron työpäivätkin!!!
Mene te-palveluiden sivulle. Valitse hakuehdoista kokoaikatyö, yli 12 kk ja 24 h. Saat todellisen määrän, joka on tänään 1491 avointa työpaikkaa, joka elättää vakituisesti yhden ihmisen. Työttömiä elokuussa julkaistun tilaston mukaan 280 000.
Työkkärillä ei ole valtaa pakottaa ketään työnantajaa ottamaan työtöntä nurkkiinsa pyörimään. Vaatisi ensin lakimuutoksen. Sen jälkeen alkaisi melkoinen yritysten joukkopako Suomesta.
Olen itse ollut kahteen kertaan muutaman kuukauden pätkän työttömänä. Nämä työkkärin tarjoamat paikat oli kaikki sellaisia että yksi työpaikka olisi pitänyt jakaa toisen työttömän kanssa. Eli olisi työskennelty joka toinen viikko kumpikin siellä samassa paikassa. Kunnallinen paikka vielä eli palkka jo yksinkin kokoaikaa tehdessä surkea. Itse olen onneksi uuden duunin aina löytänyt omalla aktiivisuudella, työkkä on aivan turha paikka sietäisi lopettaa koko pulju.
Vierailija kirjoitti:
9e/päivä orjia käyttävät firmat pitäisi lailla velvoittaa palkkaamaan harjoittelujakson hyvin hoitaneet täydellä palkalla töihin.
Kyllä! Homman pitäisi mennä niin, että jokaista saamaansa ilmaista kuukautta kohti työnantajan pitäisi palkata harjoittelija täydellä palkalla vastaavaksi ajaksi - PAKOLLA! Muuten yhteisösakko ja veron korotus. Näin siis, jos tyntekijä oli kunnollinen eikä hanttapuli kelvoton nahjus.
Kysymys aloittajalle, tekisitkö omaa työtäsi palkatta työttömyyskorvauksella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko 9 e työpäivät pitäisi lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko 9 e työpäivät pitäisi lopettaa.
Olen kyllä samaa mieltä kanssasi. Eikös olisi kansalaisaloitteenpaikka?!
Vierailija kirjoitti:
Kysymys aloittajalle, tekisitkö omaa työtäsi palkatta työttömyyskorvauksella
Tuohonpa ei koskaan saada vastausta.
Antakaa kunnollinen starttiraha niin aloitan toiminimen.
600€ kuukaudessa ei riitä mihinkää.
Millä mää maksan työpisteen ja työvälineet kun menee jo normi vuokraan toi raha ?
Minulla on liikeidea, mutta tarvitsee pohjakassan.