Nainen missä on sopivaa pyytää sinua treffeille jos unohdetaan tinderit?
Onko nykyään Suomessa luontevaa pyytää naista treffeille oikein missään normielämän keskellä tai edes tutustua? Eli missä naisiin on lupa tutustua?
Kommentit (37)
Kyllä se ennen treffipyyntöä muuta tutustumista vaatii. Esim. ollaan tuttuja jo harrastuksen tai työn kautta, tai ravintolassa juteltu jonkin aikaa.
Missään ei ole sopivaa randomisti pyytää vastaantulijaa treffeille.
Missä vaan. Minua on lähestynyt tuntemattomat miehet useamman kerran ihan ruokakaupassa, rannalla, bussipysäkillä, rautatieasemalla jne.
Ovat olleet asiallisia ja mukavia, eivät millään tapaa häiriköiviä.
Häirintä ja naisten lähestyminenhän eivät ole ollenkaan sama asia, mutta ajattelin nyt mainita kun jotkut niin luulevat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ennen treffipyyntöä muuta tutustumista vaatii. Esim. ollaan tuttuja jo harrastuksen tai työn kautta, tai ravintolassa juteltu jonkin aikaa.
Miksei muka ole?
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kyllä haittaa vaikka kadulla random tulee juttelemaan ja kysyy sitten numeroa tai ehdottaa suoraan treffejä.
Olen tosin aika sosiaalinen ja ulospäinsuuntautunut, ehkä tuo on suomalaistyyppisen luonteen omaaville naisille sitten niin ettei saa lähestyä?
Itse en ole sen tyyppinen luonne, vaikka oma tilakin on tärkeää.
Missä vaan. Aina voi ehdottaa kahvikutsua ja itseäni miellyttää juurikin itsevarmat miehet jotka uskaltaa lähestyä, vaikka sitten kauppajonossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei muka ole?
Jos nainen ei ole osoittanut kiinnostusta sinua kohtaan, on epäsopivaa pyytää häntä treffeille. Molemminpuoleinen kiinnostus on ihan perusedellytys tteffipyynnölle.
Vierailija kirjoitti:
Missä vaan. Minua on lähestynyt tuntemattomat miehet useamman kerran ihan ruokakaupassa, rannalla, bussipysäkillä, rautatieasemalla jne.
Häirintä ja naisten lähestyminenhän eivät ole ollenkaan sama asia, mutta ajattelin nyt mainita kun jotkut niin luulevat.
Olen samaa mieltä. On oikeastaan jopa ahdistavaa, että treffeille pyytäminen vaatii pitkällistä kiertelyä ja kaartelua ympärilläni, että miehelle selviäsi, olenko mahdollisesti hänestä kiinnostunut. Pyytäkää heti ihan missä vain. Kohteliasta käytöstä ja juttelua ei pitäisi pitää sopimattomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei muka ole?
Jos nainen ei ole osoittanut kiinnostusta sinua kohtaan, on epäsopivaa pyytää häntä treffeille. Molemminpuoleinen kiinnostus on ihan perusedellytys tteffipyynnölle.
Mainitsinkin jo edellisessä viestissäni, että minusta tuo on kamalaa. Onpa kiva mennä harrastukseen tai töihin, kun tietää, että siellä on ainakin kaksi eri miestä, jotka yrittävät joka kerran lähestyä ja tutustua. Pyytäisivät ihan vain suoraan, että vaikutan mukavalta ja haluaisinko lähteä heidän kanssaan kahville töiden jälkeen. Voin sitten heti suoraan tyrmätä ja saan jatkaa töitä rauhassa, eikä töihin meno enää niin ahdistaisi.
Tilanteessa, jossa olemme jo muuten ehtineet tutustua toisiimme. Esimerkiksi yhteisessä harrastuksessa.
Esimerkki: Olemme jo pari kuukautta ulkoilleet vanhusten kanssa SPR:n tai seurakunnan järjestämissä ulkoilutapahtumissa. Olemme jutelleet monena ulkoilukertana. Yhden ulkoilun jälkeen kysyt, voisimmeko tavata myös muuten kuin ulkoilutusten yhteydessä? Lähdetkö kanssani konserttiin/ metsään etsimään suppilovahveroita/ tutustumaan Hämeen linnaan?
Esim viestillä jos et halua kasvotusten kysyä.
Ehkä miehet kuitenkin huomaavat ja aistivat naisen olemuksesta, ketä voi mennä lähestymään vaikka keskellä kirkasta päivää kadulla tai kaupan maitohyllyllä?
Kai sen näkee, kelle sellainen on ok ja kelle ei.
Ainakin kaveripiirissä tuota julkisilla paikoilla lähestymistä tapahtuu lähinnä niille joille se on ok, ja hitaasti lämpeävämmille sulkeutuneille tyypeille sitä ei juuri tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Asiallinen pyyntö, jos tulee kieltävä vastaus niin toivottaa hyvät jatkot ja lähtee pois. Ei tämän luulisi olevan kenellekään ongelma, ellei kyseessä ole esimies-alainen tyylinen tilanne tai toinen ole tekemässä työtään.
"Viihteellä" tai tilanteessa, jossa pystyt muodostamaan paremman syyn kuin "oot hyvännäköinen, lähdetkö treffeille". Eli käytännössä edellyttää alustavaa tuntemista / naisen mieltymysten tuntemista. Tyyliin "nään, että tykkäät asiasta x, kiinnostaisiko sua asia xy?"
Vierailija kirjoitti:
On täysin mielipidekysymys, mikä on häirintää ja mikä ei. Tarpeeksi säikky pitää saman bussipysäkkikatoksen alla sateessa seisomista häirintänä. Ei ole eikä voisikaan olla mitään yleispätevää sääntöä siitä, mikä on ahdistelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häirintä ja naisten lähestyminenhän eivät ole ollenkaan sama asia, mutta ajattelin nyt mainita kun jotkut niin luulevat.Olen samaa mieltä. On oikeastaan jopa ahdistavaa, että treffeille pyytäminen vaatii pitkällistä kiertelyä ja kaartelua ympärilläni, että miehelle selviäsi, olenko mahdollisesti hänestä kiinnostunut. Pyytäkää heti ihan missä vain. Kohteliasta käytöstä ja juttelua ei pitäisi pitää sopimattomana.
Moni pitää,vaikka sinä et pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häirintä ja naisten lähestyminenhän eivät ole ollenkaan sama asia, mutta ajattelin nyt mainita kun jotkut niin luulevat.On täysin mielipidekysymys, mikä on häirintää ja mikä ei. Tarpeeksi säikky pitää saman bussipysäkkikatoksen alla sateessa seisomista häirintänä. Ei ole eikä voisikaan olla mitään yleispätevää sääntöä siitä, mikä on ahdistelua.
No jos pitää normaalia jutustelua bussipysäkillä häirintänä, niin parempi varmaan pysyä kotona.
Ei täällä voi alkaa kulkemaan tuppisuuna sen vuoksi, että joku foobikko saattaa säikähtää.
Tosin foobikko oletettavasti katselee vain kenkiään ja eristää itsensä jo olemuksellaan tilasta, eikä vedä puoleensa ainakaan normaaleja ihmisiä juttelemaan niitä näitä.
Joku sosiaalisesti lahjaton aito ahdistelija tietty voi foobikkoakin lähestyä - ehkä ahdistelija jopa nauttii kun huomaa naisen säikkyvän.
Vierailija kirjoitti:
Huomaatko itse ongelman, vaadit tuttavuuden että suostut tutustumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei muka ole?
Ei kannata tehdä elämästä vaikeaa luomalla ikiomia sääntöjä, joita ei pysty edes teoriassa noudattamaan. Mutta ainahan sä voit olla nokka pystyssä ynseän näköisenä, jolloin vältyt "ikäviltä" pyynnöiltä.
Baarissa tai muualla vapaa-ajanvietossa.
Ei kaupassa, metsäpolulla, töissä.